aan mensen met een eigen paard en op school zitten

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat is er met jou school gebeurd toen je een paard kreeg?

niks
132 (75%)
ik ben 1 niveau lager gegaan, mah doe nu me best wel op school
9 (5%)
ik kon het niet combineren, school is omlaag gegaan
18 (10%)
mijn school is vooruit gegaan:D
15 (8%)

Totaal aantal stemmen: 174


Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:02

ik ben eigelijk niet erg veranderd omdat ik voor die tijd ook weinig deed Bloos

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:33

nix. ik deed havo en heb de havo gewoon afgemaakt. netjes in 5 jaar

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:57

Tot nu toe niks.
Ik ben over na 6 gym. en ik heb tot nu toe 6 vakken met een 8 afgesloten. Als mijn schoolprestaties achteruit gingen, had ik echt geen 2e paard gekregen (omdat er 1e een afwijking aan haar been heeft)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:12

ja je zult het haast niet geloven maar mijn school ging ook vooruit toen ik Evita kreeg Lachen ik zat toen in de brugklas.
op de middelbare school heb ik het altijd prima kunnen combineren, nou scheelt het dat ik niet veel hoefde te doen voor school om wat leuke cijfers te halen Knipoog

ook het eerste jaar HBO fysio kon ik goed combineren met mijn paard, ondanks dat het best een pittige studie is. het 2e jaar zullen we zien volgend jaar Lachen maar tegen de tijd dat ik echt de stages in moet zal het wel wat lastiger worden.

Galja

Berichten: 1011
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:33

Ik zat in groep 5 toen ik mn eerste pony kreeg ( aaahh Haha! ) en toen was er nog niks aan de hand.
Ik ging naar 1 VH ( 1e klas VWO/ HAVO) dan ging goed, 2e jaar VH ging wat minder met als resultaat 3 en 4 MAVO. Kwam inderdaad door de paarden ( ging heel veel tijd in zitten en ja, paarden gingen voor school Haha! ) maar ben achteraf wel blij. Ben 4 jaar geleden ruimschoots geslaagd met hele hoge cijfers zonder er veel voor te doen....
Maar of dit ook gebeurt was zonder de paarden, dat zal ik nooit weten Schijnheilig

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:14

Het jaar dat ik Jarrah kreeg had ik aardig slecht afgerond, maar of dat ook door Jarrah kwam Verward ik denk het niet, had namelijk aardig wat meegemaakt dat jaar Scheve mond
Toen ik Tiffany kreeg, ging het ook weer een stuk minder, maar ook daarvan weet ik niet of het met haar te maken heeft Knipoog

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:31

Voor zover ik weet (op de basisschool kreeg ik mijn 1e eigen pony) is er niks aan mijn niveau op school veranderd.
Kan het allemaal goed combinerenen, al laat ik school wel is liggen voor e paarden. Maar als het om toetsen ed gaat gaat school voor hoor..

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:32

ik kán meer voor school doen, maar ik ben nogal een flierefluiter. Ik heb nooit echt voor school gedaan dus kan niet zeggen over mijn school ero nder lijd (ik denk wel een beetje).

Als ik straks naar het HBO ga, zal ik het wel moeilijker krijgen Haha!

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:33

Bij mij is het het zelfde gebleven. Lachen
Ik maak zoveel mogelijk huiswerk op school. In de lessen, en in tussenuren. En als ik thuis ben, ga ik dan naar Amber dan soms s`avonds huiswerk. Ik zorg wel bijna altijd dat mijn huiswerk af is. Maar soms laat ik het ook wel even schieten omdat Amber dat ECHT belangrijker is Haha! .

blondje
Berichten: 104
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:59

jah valery je hebt vakantie whahah ik nog niej Huilen
wel bijna hoorz
mijn school...daar is niej echt veel aan veranderd sinds ik romeo heb..alleen dat op al m'n bladen staat: i love romeo 4-life haha.

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 11:14

oké heel erg bedankt voor jullie antwoorden de meesten van jullie gingen niet omlaag of omhoog.. en veranderde er weinig:D
heel erg bedankt:)

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:02

ik had op mijn 10de verjaardag een pony gekregen en toen was school nog heel makkelijk voor mij.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:25

ik ben vorig jaar gezakt maar had veel ellende, dit jaar ben ik gelaagd en heb ook problemen met mn pony..

Binnenkort krijg ik het heeel druk met school en komt er ook een nieuwe pony..
De eerste maanden ga ik haar beleren en berijden, kent ze de basis, en gaat alles goed, zoek ik een verzorgster

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:17

bij mij is er niks veranderd en als het wel zou veranderen (slechter op school zou gaan ) zou ik nu waarschijnlijk geen pony meer hebben Knipoog

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:52

daar ben ik dus bang voor.. tijdgebrek
daarom heb ik nu nog geen eigen paard

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:10

Met school is er niks veranderd behalve dan dat ik soms om 11 uur nog loopt te blokken omdat ik de hele dag met Anton bezig ben geweest maar dat ik mijn eigen keuze. Ik heb dan ook een heel makkelijk paard: als je er twee weken niks mee doet kan je er zo weer mee we rijden.
Het enige nadeel is dat je wel afwegingen moet maken: of gaan stappen met vrienden of morgen fris op je paard zitten.

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:21

ik heb een half paard (1 samen met een ander meisje) en er is niets veranderd. Ik heb mijn school ook op mijn sloffen met twee vingers in mijn neus makkelijk gehaald, dus als ik niet naar mijn paard hoefde, had ik ook niets aan school gedaan Lachen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:21

Tja minder tijd voor school, maar doe net of ik daar al tijd voor maakte Schijnheilig Het wordt steeds moeilijker en tot vorig jaar toe heb ik alles op mn sokken kunnen halen, maar nu wordt het ondoenbaar met wat ik er nu voor doe. Ons pap zegt ook dat als ik niet overga of naar havo ga (havo 5 dan gelijk, ga natuurlijk niet een nivo en een jaar lager Knipoog ) dat starlight eruit gaat, maar ik heb hem vast beloofd dat ie dan gelijk ook zn dochter kwijt is.
Starlight is mijn alles en als die weggaat ben ik ook weg. Klaar.

Nu heb ik een paar meer paardjes erbij gekregen om te rijden, dus het word allemaal een stuk moeilijker en drukker. Maar goed, hopelijk ga ik over en dan zien we wel weer hoe het gaat lopen.

Sja als ik volgend jaar een nog erger rooster heb zal ik nog meer uren moeten spijbelen om s winters te kunnen rijden. Ze doen het zelf, als ze met die PIEP school geen normaal rooster kunnen maken, komt marloutje niet naar school, simpel toch? Lachen Als ze me wegtrappen ga ik wel werk zoeken ofzo, met naar school gaan verdien ik helemaal niks.


sorry jongens, heb het echt HELEMAAL TOTAAL gehad met school. Is goed dat het bijna vakantie is...

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:48

School blijft altijd voor het paard gaan hoor.......

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:57

Laantje schreef:
School blijft altijd voor het paard gaan hoor.......


Niet altijd!

Bij mij gingen de paarden altijd voor school, school was het daarmee eens (ik had weinig.. eigenlijk niks aan die opleiding) en liet me maar halve dagen komen. Dus 3 dagen van 9uur tot 12.15uur en 2 dagen stage op een manege. Het liefst stopte ik helemaal maar aangezien ik nog leerplichtig was ging ik daar natuurlijk mee akkoord. Toen is de afspraak gemaakt dat als ik mijn stage naar behoren afrondde dan verviel mijn leerplicht. Je raadt het al, daar deed ik natuurlijk mijn best voor en had dan ook een perfecte eindbeoordeling.

Dus niet altijd Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:01

Ik denk dat als ik nog op het voortgezet onderwijs had gezeten het me veel minder makkelijk af zou gaan. Nu heb ik een stuk minder huiswerk maar het is af en toe toch lastig te combineren. Maar school heeft er nooit onder geleden. Lachen

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:01

school en paard (pony eigenlijk) gaat voor mij prima samen, ik heb net mijn havo gehaald en ik ga nu het vwo proberen denk ik, het is af en toe een beetje passen en meten, maar het is best te doen hoor.

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:47

Bij mij is het eigenlijk heel goed gegaan, ik ben nu net geslaagd voor mijn VWO dus ik ben erg tevreden!

Ik ben geen niveau omlaag gegaan, ik zat op het VWO en ben daar dus ook gebleven.

Wel denk ik dat ik hogere cijfers had kunnen halen als ik geen paard had gehad, maarja.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:50

Ik doe linards elke dag, maar ik denk niet dat het met school veel te maken heeft dat je elke dag naar de paarden gaat. Want als ik thuis kwam deed ik eigenlijk ook niet veel aan mijn huiswerk, als je gewoon goede cijfers wilt halen is dat wel haalbaar.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:17

Ik zat ook wel een beetje te stressen of het allemaal wel zou lukken toen ik Jessie kreeg. Maar ik merk ook dat ik meer ontspannen aan mijn huiswerk ga en leren hetzelfde. Als ik te lang leer wordt ik heel gestressd en dat heb ik nu niet meer. Of mijn cijfers omlaag gaan, dat merken we volgende week dan heb ik tentamen. Ik moet nu vaker in een uurtje tussendoor ff wat doen, dus steeds een half uurtje of een uurtje leren, ipv de drie uur die ik voorheen blokte. We'll see!