Heb jij wel eens...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:23

jaa ik heb ook wel eens een lievelingspony gehad...en ze hete Mona..
en ik had er nog 1tje..die hete Zappa die heb ik nu ook van de manege afgekocht.
Want de manege moest weg..!!
De manege hete: Manege de Barage in Bergschehoek

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:31

Oh ja, echt wel! En op elke manege is er wel eentje te vinden die helemaal geweldig is..Ik heb leren rijden op een stoeterij. De boeren uit de buurt brachten hun ponies en paarden daarheen en we kregen les van meisjes die zelf nog les hadden in Deurne, geloof ik. De pony heette Misty en was een klein en fijn lichtbruin C-ponietje. Heel vaak afgevallen maar wat een leuk beest!
Later in Groningen bij manege De Oude Held het paard Maaike. Een blauwschimmel die vooral in het begin van niemand iets moest hebben. Ze gooide iedereen eraf en schopte naar de andere paarden in de les. Een echte uitdaging! maar nu een echt manegepaardje geworden..
Manege de Bongerd heeft een halve tuiger genaamd Pardoes. Geweldig!! Zo bijzonder..mooie ogen, woest als hij op stal moest blijven en in de les met springen een superpaard!

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:46

Toen ik begon met rijden vond ik Promee helemaal geweldig! Helaas is ze weg gegaan. Toen kreeg ik m'n eerste verzorgpaardje op de manege Banjer ik vond het helemaal leuk Haha! . Toen ik na 2 jaar toch echt te groot werd voor Banjer (ik 1.75 toen en banjer 1.40) Ben ik per 1 Januari Nienke gaan verzorgen. Een hele lieve merrie kruising kwpn x fries van 8 jaar oud!! Ben helemaal gelukkig met haar!

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:50

Ja hoor!
een kpwn merrie : Angel, zure merrie, en dr waren paar mensen waarmee t klikte, en ik had die mazzel, dus als ik op zondag kwam mocht ik dr rijden en de virjdag avond was ze van mij, en als ik x xtra kwam was t ook geenm probleem als ik wou rijden, geweldige merrie, we hebben een hoop zooi meegkmaakt! alleen vanwege atrose en hoefkatrol heeft ze nu rust gekregen, lekker de wei op en buitenritten maken,

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:16

Twingo was absoluut mijn favoriet Knipoog
dat was mn 2e verzorgpony op de manege waar ik gereden heb, ze heeft er helaas maar een half jaartje gestaan

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:14

banjers schreef:
Toen ik begon met rijden vond ik Promee helemaal geweldig! Helaas is ze weg gegaan. Toen kreeg ik m'n eerste verzorgpaardje op de manege Banjer ik vond het helemaal leuk Haha! . Toen ik na 2 jaar toch echt te groot werd voor Banjer (ik 1.75 toen en banjer 1.40) Ben ik per 1 Januari Nienke gaan verzorgen. Een hele lieve merrie kruising kwpn x fries van 8 jaar oud!! Ben helemaal gelukkig met haar!

Jaja, Promee was wel een toppertje hè! Knipoog

Wel lachen dat we Nienke nu ook allebei onwijs leuk vinden...

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:26

Yep, yep, eerst had ik evita, een palomino merrietje bij mij in de buurt. Ik bracht dr altijd appeltjes en slobber. Illegaal weliswaar maar ze was o zo lief!!

Mijn laatste favorietje was toch wel Fellow, een ex- dravertje waar ik als de eerste in mijn les op kon galopperen. Hij was niet erg mooi, had een beetje een groot hooft en erg korte manen maar we pasten gewoon perfect bijelkaar. Met hem had ik voor het eerst het gevoel helemaal één met mijn paard te zijn, zijn benen waren het verlengde van de mijne, echt geweldig! Helaas is die manege ermee gestopt en ik heb m nooit meer gezien,...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:51

Ja mijn eigen pony was eerst manege pony en nu is ie van mij Haha!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:45

Mijn lievelings manegepony was altijd Orchidee. Ze stond bij de Ruiterhoeve van Marjan Vis in Schellinkhout.
Ze was niet echt een lieverdje in stal maar met rijden wel, vondt het ook heel jammer dat ik te groot voor haar werd.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:53

Mijn lievelings manegepony was altijd Vollievoet. ze stond bij manege prinsenstad.
ze was heeeeeeeeeeel erg lief ook met rijden !! Lovers

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:08

Ja zeker! Nashouti van manege Sneek Haha!
Ze leeft inmiddels niet meer, maar dat was vroegah altijd mijn lievelingspony. Ik reed er ook bijna iedere week op. Een foto staat wel in m'n profiel.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:26

Hihi dat neit maar wel een staljongen Haha!

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:55

horsewisper schreef:
Hihi dat neit maar wel een staljongen Haha!

Ook altijd érg interessant om te weten Haha! !! (wij willen details! Knipoog )

Boratje

Berichten: 58
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Gavere (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:04

ik ben ook eens zeer gehecht geweest aan Pia (een dochter van PachatII) ze stond niet op onze manege maar ze was van iemand die daar ook reed maar geen tijd meer had.

Het was een geweldig springpaard en galopperen kon ze als de beste! Ik ben nog altijd fier op haar net zoals ik was als ik er op reed maar dat is helaas voorbij omdat ze niet meer mag rijden. Ze heeft namelijk hoefkatrol Huilen Ik was zeer verdietig toen ik dit te weten kwam! en ik zou nog dolgraag eens op haar rijden maar dat gaat jammergenoeg niet...

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:07

banjers"]
Toen ik begon met rijden vond ik Promee helemaal geweldig! Helaas is ze weg gegaan. Toen kreeg ik m'n eerste verzorgpaardje op de manege Banjer ik vond het helemaal leuk Haha! . Toen ik na 2 jaar toch echt te groot werd voor Banjer (ik 1.75 toen en banjer 1.40) Ben ik per 1 Januari Nienke gaan verzorgen. Een hele lieve merrie kruising kwpn x fries van 8 jaar oud!! Ben helemaal gelukkig met haar!
[/quote]
[quote="PolitieTed schreef:
Jaja, Promee was wel een toppertje hè! Knipoog

Wel lachen dat we Nienke nu ook allebei onwijs leuk vinden...


Haha zeker grappig haha eerst hielp ik jouw altijd met verzorgen en nu jij mij haha Maar ik vind het alleen maar leuk Haha!

EngeltjeS

Berichten: 16653
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 22:32

vet gaave reacties van jullie allemaal Haha!
xxxxdevica

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:40

Ik heb 5 jaar lang op een manegepony gereden, echt mijn allergrootste liefde. Toen ik te groot voor hem werd stapte ik over op een andere (grotere) manegepony, en dat klikte zo goed dat zij nu al 5 jaar geen manegepony meer is Knipoog Wij hebben haar (die grote dus Knipoog ) toen overgekocht van de manege.
En die eerste liefde vertroetel ik ook nog iedere dag hoor, is echt mijn beste paardenvriendje, ga vaak met hem wandelen en hij krijgt nog elke dag wat extra's. Hij is nu 21 jaar.
(voel me nu echt een pennymeisje Haha!, maar ja hij blijft nou eenmaal mijn grote liefde Lovers )

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:54

Ja, toen ik bij manege Hestar reed vroegah Haha! , was ik helemaal wezeloos van een roodschimmelmerrie, Merah. Ik reed elke week, incl. de wedstrijden en op zondag verzorgde ik haar ook.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:37

Ja, op ruiterclub pijnacker stond een merrie, Jenka, ongeveer 23 jaar oud. Echt een superpony. Meestal ging ze vooral draaien en stilstaan in de les, maar als je haar zonder zadel reed en rechtvaardig tegen dr was, was het een engel. Ze zad heerlijk en liep dan ook vaak vanzelf aan de teugel. Afgelopen jaar is ze verkocht/weggegeven als gezelschapspony voor een schetlander van 30 ofzo...

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:57

een shet.. Rambo Lovers er waren nog meer hele leuke maar deze was echt speciaal
stond op hippisch centrum hillergersberg

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 08:35

Ja hoor osblow van manege de molenkamp in nootdorp heb hem toen samen met vriendin gekocht zij heeft hem uiteindelijk helemaal over genomen.