Paard staat te bibberen in de regen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:38

Cowgirl schreef:
Paarden hebben geen deken nodig, alleen een schuilgelegenheid.
Als ze een deken nodig hadden waren ze er wel mee geboren.
.


Arabierenachtigen horen hier ook niet thuis, hier is het kouder dan waar ze vandaan komen en daar zijn ze niet op gemaakt, dus gaat er een deken op. Ze zijn ook niet met een zadel op hun rug geboren dus eigenlijk zouden we er dan ook niet op mogen rijden.
Die van mij heeft een schuilgelegenheid, maar ook daar staat ze te bibberen als ze nat is geregent....ik haal d'r dus gewoon binnen.
En Haf valt trouwens ook niet te vergelijken met een ander soort paard. Die komen oorspronkelijk al uit een koud gebied, dus zijn daar ook voor gebouwd.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 13:41

Dat is ook zo: het is per paard ook weer verschillend wat je ermee doet en of je er een deken o.i.d. oplegt.
Ik ben in ieder geval naarstig op zoek naar een regendeken maat 175 want ik ben van mening dat het oude dametje dat wel kan gebruiken zo nu en dan. Dus mocht iemand er nog een hebben liggen?!:)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:10

Ik heb gister een o grams regendeken maat 175 gekocht Knipoog
Werkt wel fijn vind ik!

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 16:03

WAAR??????????

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:02

Citaat:
Arabierenachtigen horen hier ook niet thuis,


Je wilt niet weten hoe koud het in de woestijn is Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:06

tja een paard kan echt wel zonder dekens, ook in de regen. ze voelen zich optimaal tussen de -5 en 15 graden, en hebben een goeie vetlaag tegen de regen (als ze tenminste niet vanaf veulen af zijn verwend met dekens.
een paard is een heel ander wezen dan een mens, wij gaan niet in de regen want wij worden dan verkouden maar een paard echt niet!
wij vinden het pas lekker buiten als het 25 graden is maar dan hebben paarden het al te warm!
lekker buiten laten in de regen, en laat de natuur zn werk doen...(en deze niet uit balans halen door allemaal dekens op te doen)
(ook al moet ik ook wel eens slikken als mn paarden in de stromende regen/onweer/hagel staan, gebruik je verstand )
Laatst bijgewerkt door missnynke op 20-06-04 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:08

bij agradi heb je die regendekens zonder voering, heeft de draver van mijn pa ook voor in de winter(ook al vind ik dat ze geen dekens nodig hebben Knipoog )(www.agradi.nl)