Wat geef je uit voor een zadel?

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:34

Het is maar net wat voor kwaliteit je wil,
ik neem alleen genoegen met het beste van het beste...
Dat houdt in dat ik voor 100 gulden nog niet eens een fijn paar stijgbeugelriemen kan kopen, ook voor een singel ben ik eigenlijk altijd minstens fl. 200,00 gulden kwijt!

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 19:57

wie zegt dat goedkoper niet heel goed is of het beste.

ik vind dit een beetje onzin

niet dat ik zelf goedkope dingen koop, maar ik vind het onzin dat alles echt perse duus moet zijn.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:03

Ja ben ik met Merel eens, ik had een mooie leren Jeffrey's singel van 180 gulden maar rij net zo lief met mijn Neopreen singel van 60 gulden.
Ik koop echter wel alleen Rambo dekens *LOL*
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Kwaliteit houdt niet direct in dat het duur moet zijn...

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:23

Ik heb 38 000 BEF (1 900 gulden) betaald voor een Kieffer Lech Profi, compleet met stijgbeugels, stijgbeugelriemen, zadelhoes en een singel van Wintec. In de prijs zijn ook bijenwas van Kieffer en een onderhoudsproduct voor leer inbegrepen!

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 22:26

Helaas heb ik dezelfde ervaringen met de passervice van Divoza als Amulet. Na twee keer passen en bijvullen kreeg mijn paard nog steeds drukplekken. Dus toen maar naar de echte zadelmaker gegaan (Kootstra, ik neem aan dezelfde als Amulet?). Daar heb ik een Lemetex laten aanmeten. Een duur zadel (3.000 gulden compleet), maar wel met alle service en aanpassingen gratis. De zadelmaker heeft er speciale keilkussens onder geplaatst, de kamer extra breed gemaakt en de singelriemen verlegd. En daar zijn geen extra kosten voor berekend. Het zadel ligt echt perfect. En nog een voordeel: nu bijna een jaar na aankoop wordt het zadel gratis gecontroleerd en bijgevuld.