vliegendeken op de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:22

Mijn vriendin heeft hem dus ook gekocht, en zit ook met die buikflap. Ik vond hem ook strak zitten, maar de eigenaar van de shop waar ze hem heeft gehaald is langsgeweest. En hij vond hem goed zitten.

Ze heeft ook een maat groter gepast en de buikflap ging toen los hangen het leek net een buideldier!! *LOL* maar volgens mij gaat het wel goed, en blijft het zo perfect zitten.

Bij haar staan ook paarden in de wei en nu heeft ze de deken op sommige plaatsen ingespoten met cribbox. Misschien dat het de tegenstanders ook op afstand houdt, voor die prijs moet ie wel een paar jaar hopelijk meegaan .

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:20

Citaat:
Als er bij een deken UV-bescherming staat mag ik er dan ook vanuit gaan dat hij tegen zonnebrand werkt.


onze quarter had eerst als enigste een bucas op en onze fries niet. als ze na een zonnige dag van de wei kwamen en we voelden beide paarden op de huid, was de quarter duidelijk een stuk koeler op de huid.
een fries is natuurlijk zwart (zwart absorbeert zonlicht en wit stoot het af) en de deken is heel lichtblauw van een beetje glanzend materiaal.
we hebben er meteen voor de fries ook één gekocht Haha!

je hebt dus grote kans dat ie idd tegen zonnebrand werkt, maar voor de zekerheid zou je dat even aan de verkoper kunnen vragen

Citaat:
wat is het verschil tussen grofmazige en fijnmazige? (bahlve de grootte van de gaten natuurlijk)


de stof is zo fijnmazig dat je de gaatjes bijna niet ziet. bovendien is de stof van een syntetisch materiaal terwijl de meeste gewone grofmazige vliegendekens van katoen zijn. deze hangen 'sluik' naar beneden over je paard. de syntetische stof hangt losser en luchtiger om het paard.

als je een fijnmazige deken vanwege zomereczeem wilt aanschaffen, let er dan op dat je een goed ruime maat neemt die ervoor zorgt dat de staartflap goed ver over de staart hangt, anders kruipen die snertvliegjes er alsnog onder Knipoog

Duhelo

Berichten: 28611
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:25

dus met die fijnlmazige heb je ook veel minder kans dat ze erin blijven haken ofzo Lachen

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:11

nou nee Haha! dat heeft niet met de stof te maken. de kwaliteit van de deken wat betreft sterkte, vorm en bevestigingen bepaald of je paard erin blijft haken... hij haakt immers meestal niet in de stof zelf maar bv in de singels

Duhelo

Berichten: 28611
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:15

ik wil meer zeggen, met grotere gaten heb je bv meer kans dat hij erin strikt met zijn ijzers/ halster, whatever
met fijnere mazen heb je daar minder kans in omdat het wegglijd over de stof, dat het geen grip krijgt

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:39

ja das een goeie dutske! das idd waar zo had ik het nog niet eens bekeken Haha!