Op welke leeftijd....

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Gretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:09

ff denken, ooit met mn moeder mee buitenritten in uffelte, was toen 11 ofzo
paar keer meegeweest, nog nooit les gehad, eerste keer fftjes in buitenbakje, zag er goed uit, kon wel mee :p paarden lopen daaro ok allemaal braaf achter elkaar aan, behalve toen 1 schrok van een hond, precies die waar ik op zat, ,maar ben blijven zitten
later nog wat gereden op pony van een vriendin, heel af en toe met haar mee lessen op de manege
en nu rij ik 2 jaar bij een manege
geen geld en tijd voor een eigen pony/paardje helaas...

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:11

Op mn 9de, want toen kwam er hier een manege in Foudgum. Daarvoor had ik al wel eens op een paardje gehobbeld en verzorgde ik shetlandertjes..

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:13

op mn 11de ging ik paardrijden en op mn 16de kocht ik mn eerst eigenpony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:19

Ik begon met rijden op mijn 13de..mijn zusje al eerder maar ik mocht niet eerder rijden vanwege de stof/haren omdat ik zo vaak geopereeerd was/ben aan mijn ogen..
Op mijn 16de kocht ik Lucky..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:30

De pony werd al aangeschaft toen mijn moeder nog zwanger was en vanaf een jaar of 3 was ik in staat er redelijk zelfstandig op te blijven zitten.

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:31

ben begonnen met paardrijden de dag na mijn achtste verjaardag... in groep acht kreeg ik mijn pony, die toen al jaren mijn lievelingspony was. ik ben nu 16 en een half... dus reken maar uit! ( daar ben ik zelf namelijk nogal slecht in haha Haha! )

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:35

Ben begonnen toen ik 7 was en ben nu 14 dus nog maar 7jaartjes Tong uitsteken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:35

ik ben begonnen op mijn 14 de op de manege.. rij nu al 4 jaar nog steeds elke week op de manege

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:37

Toen ik 6 was op manege de Roosberg in Bavel Lachen

Mystylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:48

Ik ben begonnen toen ik 8 was en toen ik 13 was kreeg ik een verzorgpony die ik nu nog heb (mysty)

suppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:56

Hoi,

Ik begon op mijn 7de met te lessen en na ongeveer 2 jaar ben ik ergens anders gaan rijden. Na 3 jaar rijden kreeg ik een verzorgpony en na 4 jaar rijden kreeg een 3,5 jarige deel pony. ondertussen had ik ook een verzorg paard waar ik allemaal op mocht rijden errug druk. Nu heb ik sinds 1 jaar en 5 maanden een eigen pony toen ik haar kreeg was ik 13 jaar en rij onder tussen ook een 4,5 jarige paardje.

gr suppie

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:00

toen ik 9 was ging ik op de Utrechtse Manege op vrijdagmiddag op ponyles. Mn eerste les was op Lady, een heel lieve bruine merrie.
Toen ik 11 was kregen we onze eigen pony Sprinter.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:21

Mijn ouders reden allebei al zo'n 20 jaar op maneges. Toen mijn zus ook mocht gaan rijden.
Ik ging dus vaak mee naar de manege en vond die dieren helemaal geweldig!! Altijd knuffelen en poetsen, maar was nog net even te jong om te rijden.
En...ik zat nog op zwemles, maar was gewoon veeeel te lui Schijnheilig
Toen heeft mijn moeder gezegd dat als ik mijn diploma (A) zou halen dat ik op paardrijden mocht.

Ineens ging het zwemmen een stuk beter Haha! en al snel had ik mijn diploma.
Op mijn 7e verjaardag (precies op de dag zelf) had ik mijn eerste les.

Toen ben ik er nog afgevallen ook, we moest gelijk zonder beugels draven. Mijn eerste les ja!! Verward
Maar het is helemaal goedgekomen gelukkig Knipoog

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:09

toen ik 10 was had ik mijn eerste verzorgshet en toen ik 12 was ging ik bij de manege rijden. nu, 13 jaar later heb ik mijn eerste eigen paard gekocht.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:11

toen ik 7 werd kreeg ik paardrijlessen voor mn verjaardag. Mijn zus zat toen al een jaar op paardrijden, maar ik was toen nog te jong. Mijn moeder vond eigenlijk dat ik ook pas mocht rijden als ik 8 was, maar na een jaar zeuren was ze me al zat volgens mij. Ik heb op mijn 9e (bijna 10) samen met mijn zus een shetlander gehad. Die heb ik nu nog steeds.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:38

Ik begon te zeuren om paarden toen ik 2 was Lachen.

Ik begon op de manege toen ik 13 was. Kreeg verzorgpony's toen ik 16 was. En op m'n 17e heb ik Dennis gekocht. Ik heb hem nu bijna 2,5 jaar en ben nog steeds heel blij met hem.

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:14

Toen ik 10 jaar was begon ik met ponyrijden op manege de Hoge Devel in zwijndrecht.
Na 2,5 jaar ben ik ook paarden gaan verzorgen. (Heb daarvoor wel mee geholpen met de manege paarden/pony's)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:15

Ik ben, geloof ik, op m'n 10e begonnen op een manege. Twee vriendinnen van mij reden ook, mij leek het ook wel leuk. Heb eerst een priveles gehad in zwitserland (op vakantie) en daarna hier gaan lessen. Ik reed af en toe ook nog bij een vriendin op een pony. Toen ik ongeveer 14 was ben ik naar een andere manege gegaan en heb nu sinds een paar weken een bijrijdpaard.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:24

Ik ben begonnen toen ik 6 jaar was op Manege Waarland!
Daar heb ik het een hele tijd uitgehouden,
ondertussen verzorgde ik al een hele tijd paarden van anderen...
En dat doe ik nu nog steeds! Haha!

Maxima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:16

Ben op mijn negende begonnen met echt rijden
daarvoor heb ik een paar keer op de schetjes van mijn tante
gedribbelt.
Maar toen ben ik meteen 2 keer per week gaan rijden 2 dressuurlessen
half jaar later ben ik met een dresuurles gekapt en gaan springen
nou rij ik 6 dagen in de week springen doe ik nog steeds!
Nou leer ik ook de ervaring buitenrijden *LOL*
Ik heb nog geen paardje maar ik hoop dat die eraankomt.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:07

met 7 jaar begonnen, van 12 tot 15 gestopt, van 19 tot 21 gestopt, en weer volop bezig!

Eigen paard zit er voorlopig niet in... Huilen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:18

Pfff al heel lang geleden. Schijnheilig Volgens mij toen ik een jaar of 6 was, maar heel zeker weten doe ik het niet. Nu rijd ik al heel lang niet meer op de manege en heb ik een eigen pony.

Ariadne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:34

Ik ben begonnen op mijn zesde, daarvoor mocht het niet, maar eigenlijk op mijn zesde was ik ook te jong Schijnheilig
Ik ben nu 12 dus ik rijd zes jaar.
Ik heb mijn eerste les gehad op Manege Heidepark, die is gestopt, tegenwoordig heet het stal Brons geloof ik..
Ik had de les gehad op polly, die staat nu op de kamphorst (www.kamphorst.nl) in Loosdrecht, Schat van een beest

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:38

Ik ben begonnen op mijn zesde jaar geloof ik bij Manege Morgenstond in Woerden. Heb toen van papsie lief 2 pony's gekregen, die bij hem in het weiland stonden. Op een goede dag ben ik van de ene pony afgevallen tijdens een race in het weiland met als resultaat een verbrijzelde pols. Ik denk dat ik toen een jaar of 9 was geloof ik. De 2 pony's zijn toen verkocht aan de Morgenstond, waarvan er eentje al vrij snel weer ik doorverkocht, de andere staat er nu nog steeds.
Ik ben toen aardig wat jaren gestopt met paardrijden tot op een mooie dag een vriendin mij overhaalde om mee te gaan naar de paarden. Vanaf het eerste moment werd ik verliefd op mijn huidige paard, en we hebben elkaar alles geleerd wat we nu weten. Ik heb hem het vertouwen in de mens redelijk teruggegeven (zal er nooit helemaal uitgaan) en hij heeft mij weer vertrouwen in paarden gegeven.

Ik ben dus vrij vroeg begonnen, maar er ook weer een jaar of 8/9 uitgeweest.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:42

toen ik 8 was reed ik weleens op een shet daarna begon ik het toch erg leuk te vinden toen ben ik op een manege gaan rijden toen ik 10 was kreeg ik een eigen pony melody.dus ik rij ong 8 jr nu