jullie slobber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 18:25

Ik heb de kant en klare van Pavo. Als ze donderdags niet krijgt (vaste slobber dag) is ze zwaar beledigd.

Letizia

Berichten: 12160
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 18:56

Vraagje: gebruiken jullie altijd heet water?
Ik 'swinters wel altijd, maar als het zomers erg warm is, maak ik het weleens met koud water

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:23

Ik gebruik nu altijd die van PAvo, maar wil die van Hartog eens gaan proberen. Ik zag dat daar nog stukjes gedroogde groente ofzo doorheen zaten? De mijne hinnikt nooit, maar als ie hoort dat ik het emmertje pak om slobber te maken, gaat ie gelijk staan brullen..

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:27

ja, gewoon een makkelijke slobber; schep muesli, brood, wortels en appels in stukjes, heet water erbij, en smullen maar, wordt een heel lekker papje.

Of zemelen, kan je heel goedkoop in de winkel halen, dat wordt ook een lekker papje, je kan ook kant en klare slobber kopen, en daar doe je ook alleen maar water bij..

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:29

Lilly97 schreef:
Kant en klare slobber van Subli. Ongeveer 1 op 1 heet water erbij, soms appels en wortels, en slobberen maar!


die heb ik ook!
en daar gooi ik dan nog wel wordtels en appels en vitaminen door heen..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:49

letizia80 schreef:
Vraagje: gebruiken jullie altijd heet water?
Ik 'swinters wel altijd, maar als het zomers erg warm is, maak ik het weleens met koud water


Vroeg ik mij ook af of dat kwaad kan. Mijn oudje krijgt iedere dag warme slobber. Maar gister was ik vergeten het knopje van de waterkoker aan te zetten Blond dus werd het koude slobber.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:16

Ik gebruik kant en klare slobber van havens.
Vaak doe ik daar nog wat appel of wortel doorheen.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:20

ik heb ook pavo slobber. daar gooi ik dan extra vitamines enzo doorheen.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:35

Ik heb een zak zemelen en een zak lijnzaad gekocht.
Je kookt heet water en meng dat met de zemelen en een eetlepel zout erbij. De lijnzaad moet je koken tot het een slijmerig papje word. En dat doe je door de zemelen. Een paar wortels erbij en appels en smullen maar. Oh ja wel een uur laten afkoelen met een theedoek over de emmer heen.

Je kunt ook een pak baby voeding (bambix) kopen. Die aan de kook brengen met suiker en appel. Vind ie ook heerlijk. j

NOu veel sucses ermee Lachen

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:37

gouda"]
[quote="letizia80 schreef:
Vraagje: gebruiken jullie altijd heet water?
Ik 'swinters wel altijd, maar als het zomers erg warm is, maak ik het weleens met koud water


Vroeg ik mij ook af of dat kwaad kan. Mijn oudje krijgt iedere dag warme slobber. Maar gister was ik vergeten het knopje van de waterkoker aan te zetten Blond dus werd het koude slobber.
[/quote]

Ik gebruik alijd Kokend water en dat laat je dan een uur afkoelen met een theedoek over de emmer heen. Dat staat in een van mijn paarden boeken. En dat is gezond of zow Vingers aflikken

Karlijntje

Berichten: 63
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:38

Ik heb altijd gewoon een zak Subli slobber en dan doe ik heet water er door even roeren en een beetje af laten koelen en dan geven..of ik maak een dag van te voren en dan laat ik dat dus een dag staan....

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 08:11

Bedankt voor alle tips mijn paardje heeft gisteren lekker gesmuld van een kant-en-klare-Pavoslobber met appel en bix erdoor... Mjam!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:12

Heb de slobber van Marstall. Doe er altijd wat Sinfonie bij en dan is het vooral in de maanden met de R een heel erg lekker mentholhapje. En de stoom maakt meteen de luchtwegen schoon.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:19

palinde"]
[quote="gouda"][quote="letizia80 schreef:
Vraagje: gebruiken jullie altijd heet water?
Ik 'swinters wel altijd, maar als het zomers erg warm is, maak ik het weleens met koud water


Vroeg ik mij ook af of dat kwaad kan. Mijn oudje krijgt iedere dag warme slobber. Maar gister was ik vergeten het knopje van de waterkoker aan te zetten Blond dus werd het koude slobber.
[/quote]

Ik gebruik alijd Kokend water en dat laat je dan een uur afkoelen met een theedoek over de emmer heen. Dat staat in een van mijn paarden boeken. En dat is gezond of zow Vingers aflikken
[/quote]

Volgens mij moet je kant en klare slobber per sé met kokend water maken, omdat er lijnzaad in zit (iig in die van PAVO) en daarin zit blauwzuur (giftig) wat alleen maar kapot gaat door verhitting . Maar als je nou wel eens koud water hebt gebruikt, hoef je niet gelijk te schrikken want ze worden pas ziek van ongekookt lijnzaad in hele grote hoeveelheden, en in die schep slobber die je geeft, zit niet alleen maar lijnzaad. Maar uit voorzorg zou ik toch echt kokend water gebruiken . Ook in de zomer, dan laat je het gewoon wat verder afkoelen voordat je het geeft.

Letizia

Berichten: 12160
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:30

Ik had even op de site van Pavo gekeken en daar stond heet water, dus niet kokend water, ik heb een mailtje gestuurd om te vragen of het ook met koud water kan (en nu wil ik het weten ook :p )
Maar het lijnzaad bracht mij ook aan het denken.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:31

In kant en klare slobber zit trouwens niet ongekookte lijnzaad, dat is meestal geroast.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:16

Passionato schreef:
In kant en klare slobber zit trouwens niet ongekookte lijnzaad, dat is meestal geroast.


Dat is goed om te weten Dat betekent dus dat je geen risico loopt als je er water bij doet dat (te) koud is. Zoals ik al schreef, doe ik er toch wel heet of kokend water bij, maar ik vind het toch wel relaxed om te weten dat je met die kant en klare slobber iig geen risico loopt Thanx OK dan!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:38

men neme

2 scheppen bix(of minder-meer)
1 schep haver
meusli
brood
stukjes biet
stukjes appel.

je doet eerst een beetje water in een bak, bix erbij, en even laten weken (afentoe even roeren!!!)
dan nog een emmer water(lees klein laagje water) ,haver erbij, flink roeren, zodat het haver nattig is(ook de bix blijven roeren!!), dan doe je bij de haver, de meusli, goed door elkaar heen roeren, maak het brood ook in kleine stukjes, en nat(blijf het bix wel roeren!!) doe het brood bij de haver en meusli. en even roeren.
dan een handje bix erbij, roeren, nog een handje bix erbij, roeren, als het te droog word, beetje water, zo ga je even door, totdat het een lekkere smurrie word, en om het mooi te maken, leg je de bieten over het slobbertje heen!
(ze vinden het heeeeeeeeeerlijk!!)

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:12

musli, bix, soms zemelen en verder fruit, brood enz. erbij..en lauw water zodat het niet te lang hoeft af te koelen Lachen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:20

Die van Lannoo-Martens, lekker kruidig Vingers aflikken