Werken in australiƫ

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:48

Het is idd wel handig om eerst voor een jaar te gaan zonder paard. Besluit je dan om er te blijven, dan kun je altijd je paard nog laten overkomen.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:58

wee iemand hoe dat zit met die visum? Wij willen van de zomer mssn 2 mnd vrijwilligers werk doen op een ranch in canada. heb je hier ook een visum voor nodig en zoja, krijg je dat makkelijk?

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:42

ik ben er vorig jaar een jaar geweest. ik ging wel om het rondtrekken, maar wilde ook op een ranch werken. Ik ben eerst naar zo'n soort vakantie ranch geweest en daar een geweldige week gehad. Daar konden ze me toen wel een adres geven om te werken. Denk er echt heel goed aan dat je daar ongeveer 2 uur moet rijden om bij het dichtsbijzijnde gehucht te komen.
Ook de manier waarop ze met elkaar en met dieren omgaan kunnen heel anders zijn dan hier. Je kan echt geluk hebben, maar je kan ook ontzettend veel pech hebben. En dan zit je daar.... Ik heb het uiteindelijk een week ergens uitgehouden Bloos
Het is daar normaal om je hond af te knallen, nadat je hem met een zweep helemaal aan gort geslagen hebt, je paard 3 uur in een paddock te zetten met strakke bijzetteugels en paarden in te breken met een teugel vastgemaakt als slofteugel, om maar een paar voorbeelden te noemen Scheve mond . Als je een beetje een zwakke maag hebt, zou ik er nog goed over nadenken, ze gaan niet allemaal zo om met dieren als in nederland.
Natuurlijk heb ik echt een ultraslechte ervaring gehad, er zijn zat leuke mensen, maar je zit wel ergens in "the middle of nowhere".

Als je echt voor die ervaring gaat, zou ik vanaf hier afspreken waar je heen gaat. Alvast contact opnemen met mensen.
Toen ik er was, vlak na 11 september, was de markt helemaal ingestort, dus je moest idd keihard werken voor een piepklein loon. Je kan het ontzettend treffen en een ontzettend gaaf baantje vinden, maar ze liggen niet voor het oprapen.