Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Ellende schreef:het is een 'zweefmoment' in de draf, vandaar dat alles een beetje raar eruit ziet (is mijn gok)
ik vind hem een super aansprekend hoofd hebben, ik zou zeker een keer gaan kijken als ik jou was
Zep schreef:Je kunt van een foto eigenlijk niks zeggen. Ja, als je een eerlijke, loodrecht genomen foto krijgt, en je kunt zelf heel erg goed kijken, maar meer dan een indruk kun je doorgaans niet krijgen. Ik heb veel 'achter de schermen' gestaan bij het maken van promotiefotos voor bijv dekhengsten, en er zijn hele simpele truken om een paard wat beter op het beeld te krijgen. Vaak doet de hoek waaronder je fotografeert al heel erg veel, en juist door die hoek kunnen bijvoorbeeld beenstanden erg vertekenen )waardoor het lijkt of hij een achtervoet niet in lijn met de voorvoet plaatst bijvoorbeeld, terwijl dat in de realiteit niet zo is) een goede fotograaf en voorbrengers kunnen dus op die manier een plaatje maken dat niet echt realistisch meer is.
In het geval van deze advertentie: bij een 8 jarige ben ik totaal niet geinteresseerd in hoe die los loopt, die moet het onder de man kunnen laten zien. Of ie 'helemaal je type is' vind ik verschrikkelijk knap als je dat van 2 foto's kan aflezen.
Ik heb een foto van een van mijn paarden aan de muur hangen, die is genomen op een wedstrijd in een volte. Prachtige foto, precies het juiste moment, ziet er allemaal heel smakelijk uit, foto heeft ook prachtig in de krant gestaan. Wat er niet bij vermeld werd is dat dat paard vrijwel nooit nageeflijk was, en die bewuste proef meer op 2 benen heeft gestaan dan op 4....
foto's zeggen dus eigenlijk niets
noortje schreef:ja het klopt dat we vaak vanaf foto's kwijlen.. maar daarom gaan we ook kijken OP DE FOTO is het helemaal mijn type paard...
en ik ben het totaal met jullie eens... als we zijn wezen kijken laat ik weten hoe het is gegaan en zal ik nog een paar foto's maken.