Ben niet tevreden bent met voerbeleid op stal.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:56

en dan gaat je oudje misschien dood en dan....ligt hij in frankrijk.....
lijkt me echt niks,maar goed ieder voor zich.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:02

Ik zou een andere stal zoeken waar ze zich wel aan zijn voedingsschema houden. Het is toch van de zotte dat jij zegt dat hij geen kuil mag hebben vanwege zijn gezondheid en zij hem dus doodleuk wel kuil blijven voeren Scheve mond

Mijn paard mag ook geen kuil hebben vanwege de vele eiwitten (is ook spierbevangen geweest) dus ik begrijp je probleem. Bij mij op stal heb ik ook aangeven dat hij geen kuil mag hebben en in principe krijgt hij ook (bijna) altijd hooi en houden ze er rekening mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:12

Ik denk dat die staleigenaar gewoon super laks en gemakzuchtig is.

Moet hij speciaal voor jouw heen en weer lopen voor een plakje hooi. Ken dat wel, helaas.

Tip. Koop een paar hooizakken en vul die als je er ben. Hang ze aan de buitenkant van je staldeur. Als er wordt gevoerd, hoeft hij alleen maar een hooizak te geven. Als je geen hooizak wil geven ivm stof, kun je ook natmaken. Of leg een pallet voor je stal en zorg dat er altijd genoeg plakken hooi liggen, desnoods neem je een plastic kratje en verdeel je vast het hooi, hoeft hij alleen maar deur open en hooi er in gooien. Zelfde handeling als met kuil, dus moeier wordt hij niet.

Mocht dit niet mogen of lukken, is het pure onwil en dan kun je beter verkassen.

Succes.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:32

succes met je beslissing misses...

cobiie

Berichten: 7322
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:40

Of spreek met een groepje af om zelf te gaan voeren.