paard verzekeren of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 16:00

ben zelf momenteel bij de amev verzekerd, nog nooit problemen mee gehad, toen mijn paard gekraakt moest worden heb ik alles gewoon terug gekregen, toen hij koliek had ook

alleen wel jammer dat je eerst een eigen risico van 75 gulden per nieuw geval had en nu 25% per geval. Als je je paard nu dus moet laten opereren voor een paar duizend euro moet je zelf 25% van dat bedrag betalen terwijl je eerst maar 75 gulden kwijt zou zijn
maar volgens mij hebben alle verzekeringen het veranderd naar percentages

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:02

dank je,heb jij je paard nog verzekerd na al deze ervaringen?zit er zelf toch aan te denken,om zelf zo'n pot voor onverziene uitgave te maken.

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:58

Het niet verzekeren van mijn paarden is een heel bewuste keuze. Hoewel mijn ene paard (grote met arthrose) ws door geen enkele verzekering geaccepteerd zou worden Knipoog ) mijn andere paard is een ander verhaal, die is best veel waard (althans er is, en wordt nog steeds, best veel voor geboden).

Ik heb problemen met het emotionele aspect van de zaak (ben dan ook geen beroeps/of natuurtalent elk dier wat ik koop gaat pas weg als ie dood is, en er alles aan gedaan is wat mogelijk is)
Als ik een paard heb wat zwaar ziek is, wil ik niet de bijkomende problemen van de verzekering erbij hebben, daar ben ik op dat moment niet toe in staat. Als mijn paarden iets mankeren dan ben ik niet aanspreekbaar ! zeker niet voor verzekeringsagenten Ik heb spaargeld, als 1 van mijn paarden een levensreddende operatie moet hebben die alleen in Australie uitgevoerd kan worden, dan staat ie vanavond nog op schiphol.

Misschien een beetje vreemd, maar zo zie ik het nu eenmaal

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:14

Toekie schreef:
Dat hangt er vanaf wanneer je paard ziek wordt; Als het 10 jaar duurt, en je zet ieder maand een bedrag apart, zou je het misschien kunnen betalen. Maar als -ie binnen een 1/2/3 jaar nadat je bent begonnen met sparen, ziek wordt en/of geopereerd moet worden...


Ik had mijn paard drie maanden toen ze op de operatietafel kwam te liggen (wond aan voorbeen met open peesschede). Ik was toen toch wel erg blij met de verzekering. Anders had ik het ook wel gedaan en ook wel kunnen betalen, maar dit was toch een stuk beter.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:45

wat koste die operatie,en wat kost het je als je verzekerd bent , (eigen bijdrage) dan nog?

XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:48

Lieve mensen verzeker alsjeblieft je paard goed stel je paard komt in utrecht te staan met koliek. 7 dagen... 1000 euro is toch minder als je dat helemaal uit eigen zak moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:50

maar in 8 jaar tijd heb ik die 1000 eur er wel uit hoor. Ik weet dat ik daarmee mazzel heb en ik klopt het nog ff af.
En ik heb een potje dat wel groter is dan dat bedrag, al vanaf de eerste dag, dus waaron goed verzekeren?

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:10

doorgaans zijn mijn katten (ivm diverse operaties) duurder als mijn paarden, dus idd, waarom zou ik verzekeren als ik het toch kan betalen ?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 03:50

Mijn pony is niet verzekerd. Kost me veel teveel geld(beter gezegd, zoveel geld heb ik niet eens) en waarschijnlijk voor niks. Ik zorg dat ik zoveel mogelijk geld heb voor als hij een keer geopereerd moet worden ofzo(dan maar niet elke maand een nieuwe broek) Als ik niet genoeg heb schieten m'n ouders me dat vast wel voor.
Als het echt een enorm bedrag is heb ik pech gehad, dan moet ik hem verkopen.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:11

Ik heb mijn paardje ook bewust niet verzekerd...
Ik wil baas blijven over mijn eigen paard,als er iets met hem op doet heb ik het geld om hem te laten helpen,ik ga alleen naar Moerbeke(Belgie) als er iets serieus met hem aan de hand is en niet naar Utrecht(oeps zie net dat dat ook mag ..maar ik verzeker hem niet)......
Ik heb tot nu toe nog nooit iets met hem gehad maar ik weet zeker dat ik van mijn beslissing geen spijt krijg......als hij iets gaat mankeren maak ik uit wie wat doet en wanneer en daar heeft geen vreemde iets over te zeggen.....