Wat zal ik doen?? Stalkeuze

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke stal zullen jullie doen (denk eraan, ik ben een fanatiek dressuurruiter)

Stal 1
8 (11%)
Stal 2
61 (88%)

Totaal aantal stemmen: 69


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:56

Of de bak overdekt is of niet boeit me niet.
Wat ik belangrijk vind is of de bak goed te berijden is. Dus ook met ijskou en ook met regen. Daarnaast is het belangrijk dat het paard op het land kan, dat er goed wordt gevoerd, dat er echt op de paarden gelet wordt, dat er goede mogelijkheden zijn voor afspoelen en dergelijke.

Keuze voor de gezondheid van het paard gaat bij mij nog voor het rijden. Hoe de box eruit ziet boeit me ook niet. Zolang het paard maar voldoende naar buiten kan.

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:25

ik zou voor stal 1 kiezen denk ik. Maar ik ben ook geen fanatieke dressuurruiter.
Ik vind het wel belangrijk dat hij lekker buiten loopt. Dat heb je bij stal 1 meer. Je moet maar afwachten of je d'r tijd voor heb om hem buiten te zetten 's morgens.
Ik heb alleen wel op stal 2 gestemd. Als je in de winter niet kan rijden, is dat niet fijn voor een fanatieke dressuurruiter, vandaar!!!!

Lizz

Berichten: 8899
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 01:04

ik zal voor stal 2 gaan! Oke je paard moet je zelf buiten zetten, maar aangezien het op loop afstand is heb je dat zo gedaan en kan je hem ook zelf binnen halen!
Je bent snel bij stal altijd fijn (als er bijv iets met je paard is)en je hebt een droge baan!
vind de keuze niet moeilijk!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 07:23

nou 10, ik denk dat het letten op de paarden waar kleintje het over heeft, bij stal 2 wel beter zal zijn he ???!!!!! tenminste, dat neem ik even aan.
enne............dak boven je kop is wel ERG lekker

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 10:25

Bij stal 2 is idd een beter toezicht in stal.
Bij stal 1 gaat het om boeren die koeien gewend zijn en die gaan gewoon heel anders met paarden om.

Ik heb mijn keuze al gemaakt en ga vandaag mijn huidige stal opzeggen!


Stal 2, Here we Come!!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:43

succes... ennuh waar ist?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:15

Zou zwlf ook voor stal 2 gaan, alleen jammer dat je moet betalen voor je trailerstalling *ben een gier*

Maar eigenlijk meer door je laatste zin over meer toezicht.

Op het eerste gezicht zou ik voor stal 1 gaan, hoef niet zo nodig een dak boven mijn hoofd.

Maar wil wel dat er voldoende toezicht is, en dat ze niet op een koeise manier met mijn paard omgaan Haha!

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:21

Stal twee, lijkt me wel duidelijk. Als het 's ochtends brengen een probleem zou zijn (denk het niet als de stal op loopafstand is, dus op de fiets nog dichterbij Knipoog ) dan kun je je paard altijd nog dag en nacht op de wei laten.
Ook ga je makkelijk een keer extra naar stal om je paard toch nog even los te laten in de paddock 's winters. Als het te druk is, kom je gewoon later nog even terug.

Die binnenbak is wel fijn... Helaas hebben wij die niet, dus nu kan ik niets meer doen, behalve over de weg stappen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 11:25

joyce B schreef:
Stal twee, lijkt me wel duidelijk. Als het 's ochtends brengen een probleem zou zijn (denk het niet als de stal op loopafstand is, dus op de fiets nog dichterbij Knipoog ) dan kun je je paard altijd nog dag en nacht op de wei laten.
Ook ga je makkelijk een keer extra naar stal om je paard toch nog even los te laten in de paddock 's winters. Als het te druk is, kom je gewoon later nog even terug.

Die binnenbak is wel fijn... Helaas hebben wij die niet, dus nu kan ik niets meer doen, behalve over de weg stappen.



Dat is inderdaad echt waar, gisteravond ging ik de hond uitlaten en ben even langs de nieuwe stal gelopen... het is zelfs maar 7 minuten lopen... je bent er echt zo dus je zal sneller even bij je paardje gaan kijken.

Maar ik heb al opgezegd, per 1 januari zal ik verhuizen..... Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:35

Succes hoor, i k zou ook voor stal 2 kiezen!!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:22

ik zou stal 2 kizen

zwab
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:47

stal 2 komt mij bekend voor, is leuk en gezellig maar voor een fanatieke dressuurruiter???????? Het naar het weiland brengen is te doen maar je paard moet goed verkeersmak zijn en je moet van een wandelingetje houden . De stalbaas is er top, beter kan je niet hebben. de paddock is vaak erg nat. je moet je aanpassen aan de lessen die er gegeven worden.
het wordt steeds moeiliker hè, volg je hart als het er voor jouw goed is is het dat ook voor je paard.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:48

zwab schreef:
stal 2 komt mij bekend voor, is leuk en gezellig maar voor een fanatieke dressuurruiter????????


Ha Ha, daar hoef je niet aan te twijfelen hoor Haha!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:55

Nou welkom op stal twee, zal ik dan maar zeggen. Je paard komt hier best wel buiten hoor. Als je wilt wordt hij in de stapmolen gezet voor je en als je eenmaal een beetje thuis bent is er eventueel echt wel iemand die je paard eens in de paddock wil zetten hoor.

Wij helpen elkaar op stal!!
Groetjes Debby

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 10:19

zwab"]
stal 2 komt mij bekend voor, is leuk en gezellig maar voor een fanatieke dressuurruiter????????
[/quote]

Denk juist dat een dressuurruiter als ik bij stal 2 beter tot zijn recht zal komen, aangezien ik daar niet de enigste ben die dressuur rijd.

Bij stal 1 mis ik dit juist onwijs, ben vaak de enigste in de bak (is ook weleens lekker Knipoog ), aangezien de rest van de paarden bijna allemaal met pesioen zijn of alleen maar recreatief rijden.
Als ik daar 6 dagen in de week rij en elke week op wedstrijd ga vinden ze het zielig Verward

[quote="zwab"]
Het naar het weiland brengen is te doen maar je paard moet goed verkeersmak zijn en je moet van een wandelingetje houden .
[/quote]

Dat scheelt, mijn paard is verkeersmak en ik hou van een wandeling Haha!

[quote="zwab schreef:
De stalbaas is er top, beter kan je niet hebben. de paddock is vaak erg nat. je moet je aanpassen aan de lessen die er gegeven worden.
het wordt steeds moeiliker hè, volg je hart als het er voor jouw goed is is het dat ook voor je paard.


Aanpassen aan de lessen.... geen probleem, aangezien de lessen worden gegeven op tijden dat ik toch nooit zou komen rijden, ideaal dus! Tong uitsteken

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:34

Nou als ik het zo hoor is stal 2 ideal voor jou. Succes met de verhuizing en alvast veel plezier op je nieuwe stal.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:27

Cinzano schreef:
Als ik daar 6 dagen in de week rij en elke week op wedstrijd ga vinden ze het zielig Verward



dat is natuurlijk ook wel heel zielig inderdaad he Haha!
arme cinnie Pling

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:35

Bij ons op stal gaan de paarden ten alle tijde voor! Het welzijn van het paard staat voorop! S' avonds wordt er altijd nog gekeken of alles goed is in de stallen.
Iedereen doet zijn best met zijn of haar paardje, ieder op zijn eigen manier! en dat wordt door iedereen gerespecteerd.
Eigenlijk dressuren de meeste mensen wel, de een wat serieuzer dan de ander. maar eerlijkheid naar je paard staat bij iedereen voorop!
Dus ik denk dat je het heel goed naar je zin zal hebben!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 11:41

jacobien schreef:
Dus ik denk dat je het heel goed naar je zin zal hebben!



Dat denk ik ook!! *LOL*

Kan niet wachten tot het januari is Knipoog

zwab
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:05

wel leuk een schimmeltje is er lang niet geweest buiten libby
heel veel plezier en succes op de wedstrijden. je kunt er trouwens erg goed les krijgen hoor .Jacobien geeft toppie les.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:07

Hee,je komt bij ons op stal,zie ik.Gezellig.Kunnen we een prive-lingo beginnen Haha!
En ik denk dat als Jacobien Prix St.george in onze bak kan oefenen,jij je L-proeven (en later hoger natuurlijk Knipoog )daar ook wel kunt oefenen.
Tot snel ziens dan maar.Enne...het is bij ons erg gezellig!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 22:59

Kimmes schreef:
Hee,je komt bij ons op stal,zie ik.Gezellig.Kunnen we een prive-lingo beginnen Haha!
Tot snel ziens dan maar.Enne...het is bij ons erg gezellig!


Hi hi, Prive-Lingo... zou wel leuk zijn he

Is wel leuk trouwens... ik leer via bokt nu ineens al een paar nieuwe stalgenootjes kennen, waar bokt al wel niet goed voor is Haha!

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:06

heej leuk! ik heb daar ook gestaan! Haha!:D en als ik nog een pony had zou ik dr lekker nog steeds staan Knipoog je zal t zeker wel naar je zin gaan krijgen en idd leuk dat je nu al een paar mensen leert kennen zo! Haha!