Nieuw ruitersportartikel;Wat zou jij graag willen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 19:51

Tessebes schreef:
Het moet wel iets realistisch zijn natuurlijk...
Denk nog even verder.



Ja idd, het moet wel uitvoerbaar zijn.
Wij moeten voor het vak managen een product presenteren op een vakbeurs.
Dit product/dienst moeten wij zelf aanbieden. Het moest een niet bestaand product zijn, of een verbeterd product.
Dus wij wouden iets nieuws of beters op paardengebied ( doe opleiding paardenhouderij, dus hoe toepasselijk Knipoog moest ook op jouw bedrijfsgebied zijn)

Maar vind het erg leuk om al die ideeën te zien die niet uitvoerbaar zijn maar wel erg slim en grappig bedacht *LOL*
Dus ook die mogen er bij staan hoor. OK dan!

Zo had ik trouwens bedacht om een borstel in de stal op te hangen om tegen aan te schuren.... even later blijken die dingen in de winkels te liggen Bloos! ( wie heeft mijn gedachten gelezen ?? Haha! )
Ik had er patent op aan moeten vragen Vingers aflikken

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:57

Tessebes schreef:
Het moet wel iets realistisch zijn natuurlijk...
Denk nog even verder.


Nou dat van die hoefijzers moet te maken zijn volgens mij, of ik heb een uitzonderlijk rijke fantasie.

Een hooiruif die je in verschillende hoogtes kan instellen en die makkelijk verplaatsbaar is.

Een lichtgewicht bezem, die ook voor modderen mestballen kunt gebruiken.

Rijlaarzen met een verwarmd voetbed erin, soort thermo

Teugels met veiligheidssluiting, mocht je ergens achter blijven hangen of je paard stapt op de teugel dat deze automatisch losschiet.

ik denk nog even verder

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 20:39

cissie"]
[quote="Tessebes schreef:
Het moet wel iets realistisch zijn natuurlijk...
Denk nog even verder.




Een hooiruif die je in verschillende hoogtes kan instellen en die makkelijk verplaatsbaar is.

Teugels met veiligheidssluiting, mocht je ergens achter blijven hangen of je paard stapt op de teugel dat deze automatisch losschiet.

[/quote]

Die 2 vind ik erg goed, en zijn uitvoerbaar.
We moeten een soort demo-model maken, en dit zouden we wel kunnen doen met behulp van mensen die die dingen maken....
OK dan!

Vooral die hooiruif, zal ongeveer met 2 stalen dingen aan de muur moeten waarin je de hooiruif kan schuiven en dan vast kun zetten met een vlinderschroef ( of noem je die dingen anders? )

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:46

een goed middel tegen zomerecxeem zou id fijn zijn,
en wat dachten jullie van een horse-kit, ipv een carkit voor je mobieltje?
(geintje hoor)

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:23

Hmm...ik zou wel een betaalbaar australian stock hoofdstel willen kunnen kopen hier in Nederland Boos!

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:35

Een opzadel robot. Nooit meer sjouwen met dat zware ding Haha!

Wat ik verder graag zou zien is dat dekens aan de voorkant van elastisch materiaal gemaakt worden.

Die loopsplitten zitten nog steeds aan de zijkant terwijl ze meer aan de voorkant horen waar het been naar voren gaat zeg maar.

Nog betere pasvorm en vooral de oplossing bij schuurplekken.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:57

Een manen- annex staartwasmachine Clown .

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:04

Die in hoogte verstelbare hooiruif vind ik wel een goed plan. Misschien kun je dan ook gelijk een in hoogte verstelbare voerbak maken. Waterbak wordt een beetje lastig met die leidingen denk ik.

Die veiligheidsteugels lijken me niet zo'n goed plan, hoe weten ze wanneer ze los moeten klikken en wanneer niet? Ik heb altijd al ruzie met halstertouwen met veiligheidssluiting...

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:09

Dat idee met de teugels is een goed idee. In een duitse cataloges zag ik wel een simpel riempje die je vastmaakt aan de riempjes voor aan je zadel. Hier je teugel doorheen en weer vastmaken. Zo kun je zo nooit echt verliezen en je paard kan er niet in stappen. Alleen kan ook met een simpel stro touwtje

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:10

Margreet"]
[quote="Scylla schreef:
Een hooinet die altijd heel blijft, en dus niet telkens kapot gebeten wordt.


Bestaat al: hooizak.
[/quote]

Sloopt die van mij ook

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 23:10

Ik ga het met mijn groepje overleggen, die hooiruif ( en idd voerbak )
Lijkt me erg handig...

Misschien krijgen we een bedrijf zelfs zo ver dat ze dat willen maken voor ons ( sponsoren )

Aan de andere kant...hoeveel mensen hebben tegenwoordig een hooiruif ?
Ik zie er hier maar weinig...

Voerbak is ook een idee, heb ik nu ook met Bas, Bas komt in de stal van Maffick, maar de voerbak hangt veel te hoog voor bas, dus moet weer uit de muur geschroefd en verplaatst worden...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:20

SANEX schreef:
Ik ga het met mijn groepje overleggen, die hooiruif ( en idd voerbak )
Lijkt me erg handig...

Misschien krijgen we een bedrijf zelfs zo ver dat ze dat willen maken voor ons ( sponsoren )

Aan de andere kant...hoeveel mensen hebben tegenwoordig een hooiruif ?
Ik zie er hier maar weinig...

Voerbak is ook een idee, heb ik nu ook met Bas, Bas komt in de stal van Maffick, maar de voerbak hangt veel te hoog voor bas, dus moet weer uit de muur geschroefd en verplaatst worden...


maak er dan ineens eentje van die dmv een bepaald systeem ook kan kiepen (maar ook gewoon blijft hangen als een een beetje heftig paard aan het eten is)

wat ik namelijk rotvervelend vind is dat je een voerbak telkens moet losschroeven als je die eens wilt uitschuren
moest die nu kunnen kiepen, dan kun je het water er laten uitlopen, veeeeeel handiger

pmarena

Berichten: 48401
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:23

SANEX schreef:
Aan de andere kant...hoeveel mensen hebben tegenwoordig een hooiruif ?
Ik zie er hier maar weinig...


Dat komt natuurlijk ook doordat ze niet in hoogte verstelbaar zijn ! Clown


Deken met elastische voorkant heb ik idd ook regelmatig gewenst ,
paard in de regen op de wei , staat met kop aan de grond de hele dag die voorkant van die deken naar benden te duwen...beest z'n strotje wordt helemaal afgenepen

Was nou puur dat voorste stukje onder de hals elastisch of wat dan ook ,
dan staat er niet zoveel spanning op die onderhals elke keer Lachen .

Maarja , wellicht dat dat weer gaat lubberen...
maar het MOET vrij makkelijk te realiseren , en ook nog op een goede manier , ik heb wel een paar ideetjes hoe dat eruit zou moeten gaan zien.

En idd die loopsplitten veel verder naar voren ,
want waar ze nu zitten dat slaat dus echt nergens op

Helemaal mee eens ! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:25

Maar hooi op de grond is toch beter voor een paard, omdat dit de natuurlijke eet hoogte is?
Tenminste dat is mij wijs gemaakt Lachen

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 23:26

pmarena"]
[quote="SANEX schreef:
Aan de andere kant...hoeveel mensen hebben tegenwoordig een hooiruif ?
Ik zie er hier maar weinig...


Dat komt natuurlijk ook doordat ze niet in hoogte verstelbaar zijn ! Clown
[/quote]


Ohhh jaaaaaa! Haha!

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:26

Heeeeeeellllll veel minishetlander spulletjes.
Wat spullen voor de kleinere ponietjes is moeilijk te krijgen en daar zou is verandering in moeten komen.
Lijkt me handig als dit in de grotere ruitersportzaken in ieder geval te koop is, dan denk ik aan een divoza, hypoplaza, hyporama enzv....
Want die winkels zijn zo groot, maar spullentjes voor kleine ponies hebben ze nie. Huilen das erg frustrerend , en evt wat meer keus, net als bij gewone paarden en pony maten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:27

lichtgewicht- navigatiesysteem voor op het paard.
Ik verdwaalde vroeger nog al eens in het bos, en reed dan altijd de verkeerde op....

Lijkt me handig voor mensen die een trektocht maken of endurance rijden...

Een zadel trolly die je eenvoudig om kan bouwen tot balen wagen...

Een deksel voor op de standaard voerscheppen...op een of andere manier ben ik net kleinduimpje als ik aan het voeren ben.

Of een soort trechter waarmee je precies de hoeveelheid voer in de voerbak kan gooien vanuit een emmer (heb ik die scheppen ook niet meer nodig) eventueel instelbaar of met maatverdeling voor diverse voersoorten.

soort extra ruwe mat die je voor de staldeur kan leggen zodat je paard niet alle vuil meeloopt uit de stal: hoevenkrabbermat...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 23:28

Kawa, dat heb ik ook altijd geleerd,

en in de penny had je altijd paarden met ontstoken oogjes die huilden omdat ze stof in hun ogen hadden gekregen van de hooiruif die veel te hoog hing dankzij die vreselijke paardenboer die zijn paarden verwaarloosde ! Haha!

( hihi, dat laatste was even een rare uitspatting van mij, maar geloof opzich wel dat stof van bovenaf niet echt goed is )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:29

runningkawa schreef:
Maar hooi op de grond is toch beter voor een paard, omdat dit de natuurlijke eet hoogte is?
Tenminste dat is mij wijs gemaakt Lachen


Ja dat klopt idd.
Dan wordt het toch mijn idee; de in hoogte verstelbare voerbak. Tong uitsteken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:30

ja volgens die laatste tekst moet er dan idd een verstelbare komen, want dat kan echt niet.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:48

Een in hoogte verstelbare voerbak zal toch op een paar problemen stuiten.
Hoe vaak is het nodig om de voerbak in hoogte te veranderen?
Wat met die wanden waar de voerbak naar buiten gedraaid wordt of met die voergaten?

En als je tijdens het eten de bak laat zakken, moet je erbij blijven om de bak weer omhoog te zetten zodat ze er niet in gaan staan...De paardjes even vergeten die staan te schrapen tijdens het eten...
En dan zou nog de goedkopere oplossing zijn een emmer zonder hengsels op de grond.....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:48

Een in hoogte verstelbare voerbak zal toch op een paar problemen stuiten.
Hoe vaak is het nodig om de voerbak in hoogte te veranderen?
Wat met die wanden waar de voerbak naar buiten gedraaid wordt of met die voergaten?

En als je tijdens het eten de bak laat zakken, moet je erbij blijven om de bak weer omhoog te zetten zodat ze er niet in gaan staan...De paardjes even vergeten die staan te schrapen tijdens het eten...
En dan zou nog de goedkopere oplossing zijn een emmer zonder hengsels op de grond.....

Ik geef het hooi ook altijd op de grond.

pmarena

Berichten: 48401
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:56

De hoeven-krabber-mat is goed !! OK dan!

Maak hem dan meteen heel hoog zodat die blondine van mij haar poezelige voetjes niet meer tegen de onderrand van haar stal stoot...*KLENG!!!* gevolgd door *struikel* elke dag weer *LOL* .

Paaaaarden ....... Haha!

JoT

Berichten: 4016
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:17

Dennis"]
[quote="JoT schreef:
Een zweep die je in elkaar kan schuiven of in elkaar kan klappen. Voor als ik weer eens met de trein naar de manege moet... En dan vooral als ik over moet stappen en er een stel opgeschoten gasten op het perron rondlopen. Pfff, zie dan maar eens een strak gezicht te houden. Boos!


Die zwepen bestaan!!!!! In engeland, maar ze zien d'r niet echt stevig uit(heb d'r nog nooit een van dicht bij gezien, enkel in een engelse post order catalogus).
[/quote]

Hmm, die wil ik toch wel een keer zien, even gaan zoeken op het net dan maar. En die longeerlijn die zichzelf oprolt, dat vind ik ook wel handig eigenlijk. Ik longeer Nike niet vaak, maar als ik hem longeer loop ik standaard te goochelen met die onhandige lange lijn.

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:12

Alane schreef:
lichtgewicht- navigatiesysteem voor op het paard.
Ik verdwaalde vroeger nog al eens in het bos, en reed dan altijd de verkeerde op....

Lijkt me handig voor mensen die een trektocht maken of endurance rijden...


GPS