slechte ogen of toch een beetje dom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:17

Vind ik heel verstandig! Heel veel succes met 'm!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:13

Probeer 's met een licht in z'n ogen te schijnen? De meeste paarden gaan dan meteen knipperen of achteruit

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23587
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 15:01

dat heeft zij dus ook gedaan en dat deed ie dus ook niet, alleen werden zijn pupillen wel mooi klein. Verder was zijn oog mooi helder, ze kon goed kijken en zag geen afwijkingen. Dat ie niet knipperde (bij het licht en het schrikreflex) wijtte ze eraan dat ie zo braaf is...

Xyris

Berichten: 9455
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 00:12

ik vind het een rare theorie, je kan iemand zo veelvertrouwen als je wilt, maar knipperen met je ogen doe je toch wel, dat knipperen is een schrikreactie, die voorkom je niet, hoeveel je ook iemand vertrouwd.

Maar er schoot me vanmiddag nog wat te binnen, ik weet niet if het bij paarden voorkomt, ooit gehoord van een kokerblik? Dat voldoet nog het meeste aan wat jij beschijft, ik heb met een jongen met het syndroom van down gewerkt en die had kokerblik, dat houdt in dat je alleen met het middelste gedeelte van je pupil nog een beetje kan zien, dat zou bij een paard dus betekenen dat het alleen opzij kan kijken en niet vooruit en niet achteruit, niet naar boven en niet naar beneden. Laat het eens controleren.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23587
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 13:20

Hij is dus net helemaal gechecked door de dierenarts en die zegt dat zijn oog volledig normaal is, alles is goed en zijn pupillen reageren ook volkomen normaal. Alleen vertrouw ik daar dus niet echt op...

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:12