Kunstof zadels, wat zijn aanraders??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:23

Wij hebben verschillende wintics op verschillende paarden liggen, de perfecte zadels, en zeker voor het inrijden. Maar vind het geen hete billen zadels hoor

germie

Berichten: 26115
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:23

dat verbreden en versmallen van de boom is ook maar beperkt natuurlijk. De kussens gaan niet mee. dus versmal je het zadel voor, dan kantelt het naar achteren.
Het is leuk dat sommige winteczadels een verstelbare boom hebben, maar pin je er niet op vast.
Kies wat jij prettig vindt en wat bij je beurs past.
Ik hou zowieso niet van kunstof, zou eerder voor een JC of iets dergelijks gaan in de wat lagere prijsklasse dan de A merken.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:49

Ik heb een wintec van kunststof. Er zit daar een verwisselbare boom in, geen onderhoud nodig en zit superrrrrrrrrrrrrrr.... Ik wil never nooit een andere. De prijs was ( compleet met dekje, beugels,beugelriemen en singel ) ongeveer 400 tot 450 euro.
Ik vind het echt een superzadel, en door die verwisselbare boom past het in principe overal op ( ook op mijn brede verzorgpony Bloos )

Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 00:41

Ik heb een Wintec 500 15" op Dennis liggen. Die ligt echt als een huis, ben er erg te verden mee.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 01:51

Ik heb zelf geen wintec maar ken verschillende mensen die er een hebben.Ik vind ze in ieder geval heerlijk rijden Lachen en ik heb goeie reacties erover gehoord vooral handig die verwisselbare boom.

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:04

Ik heb zelf ook een Vzh Wintec 500 en ben er ook erg tevreden over en je hoeft hem natuurlijk nooit in te vetten Haha!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:17

Ik heb een thorrowgood Griffin vzh.. Ideale zadels, makkelijk in het onderhoud en ik heb de meeste mensen in mn omgeving anders laten denken over kunststof, iedereen vond ze eerst lelijk en niet lekker zittend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:58

Djimmert schreef:
Ik wil graag weten hoe zo´n zadel op een breed rond paard ligt.


Ik heb voor een Fjord een Wintec 2000 dressuurzadel gehad. Het voordeel is dat de boom verwisselbaar is. Voor mijn Fjord ging er een extra brede boom in en op die manier lag het zadel ook heel goed. Het gleed ook niet opzij (wat je wel krijgt met een te smalle boom).

Thorowgood schijnt ook zadels te hebben speciaal voor rondere paarden, maar ik heb zelf nooit met zo'n zadel gereden.

Morrie

Berichten: 22345
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:06

Citaat:
Ik wil graag weten hoe zo´n zadel op een breed rond paard ligt.


ik heb een breed, rond paard zonder schoft en heb voor 1 x per week tijdens de les een Wintec 500 dressur geleend van iemand.

De rest van de week (de andere keer dat ik rijd, want mijn paar dis pas 4 1/2) heb ik een boomloos barefoot zadel.

Ik heb een Australian Stock zadel en een westernzadel geprobeerd, en een wintec veelzijdigheid, maar alles schuift. De barefoot zit voor mij het beste. Op de Wintec dressuur valt me pas op hoe breed het paard eigenlijk is en als ie een keer een rotbok geeft (en dat doet ie met dat zadel, met het boomloze zadel nooit), dan loopt ik ook met het Wintec dressuur het risico dat het hele zadel eraf glijdt, ook met vooruig en staartriem, alles al geprobeerd.

Ik wacht dus met smart tot de eigenaar het terug wil hebben en tot mijn lesgeefster mij met het Barefootzadel in de les toelaat......