Waarom zouden jullie je paard verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:37

ik denk dat dat mij mij geldgebrek zou zijn. Mijn paard is al vijftien en ik zou ze nooit wegdoen voor een jonger paard. Ik wil voor haar zorgen tot het einde. je weet dat als je een ouder paard koopt dat het allemaal wat eerder afgelopen kan zijn. maar ik vind het echt ondankbaar dat je zo'n beestje omdatíe oud is zomaar afdankt voor een jonger paardje.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:45

ik zou een paard kunnen verkopen als het een galemmer is. zo 1 waar je steeds afgesmeten wordt en je er echt geen vooruitzicht meer in ziet. da gebeurt heel vaak na een aankoop en dat laten zenooit zien op de dag dat je hem gaat bekijken.

mijn eigen paard gaat echt niet weg. die heeft nuveellast van de rug en duurt nog een hele poos voordat hij weer kan en dannog zal ikniet de sterren van de hemel rijden, maar die gaat no way weg. hij is nog niet van mij, ik lease hem dus, maar ben hard aan het sparen hem te kopen, ookal is hij al 15. maar nog meer manegewerk doe ik hem echt niet aan.
tuurlijk wil ik verder in de sport maar alsik naar willie kijk kan ik het echt niet over mijn hart verkrijgen hem naar iemand te brengen die er weer wild opgaat rijden en zijn rug weer naar de klote helpt

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:59

Ik heb op dit moment geen eigen paard, dus eigenlijk kan ik het niet helemaal zeggen, maar ik weet wel een aantal redenen die voor mij de doorslag zouden geven:
-Als het echt niet 'klikt': dan hebben ruiter & paard er niets aan en kan je hem beter een ander baasje gunnen.
-Geldgebrek: als je niet het geld hebt om je paard 'normaal' (dus met alles wat hij nodig heeft) te onderhouden vindt ik het niet eerlijk om 'm wel te houden als hij eronder lijdt.
-Als een paard te schrikkerig & nerveus zou zijn: ik ben een 'gewone' recreatieruiter en vind vooral bv. buitenrijden heerlijk. Als ik dat niet zou kunnen doen met mijn paard zou ik dat echt ontzettend zonde vinden en zou het niet het goede paard voor mij zijn denk ik....(maar ik zou ook nooit een heel nerveus paard kopen, maar goed...)

Verder vind ik vrijwel alle andere redenen niet goed genoeg (dit is voor mijzelf dan, als je bv per sé wedstrijden wilt rijden is het waarschijnlijk anders).....je paard is toch gewoon je beste vriend(in).....Dus als 'ie niet meer bereden kan worden..dan maar wandelen of een ander paard erbij

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:06

Als het financieel niet meer haalbaar zou zijn, of als ik er de tijd niet meer voor zou hebben. Dat zou misschien een reden tot verkoop zijn. Maar daar denk ik voorlopig niet aan hoor! ik ben veel te blij met mijn kleine meid!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:37

hoi,

idd TIJD, dat is het enige wat ik nu kan bedenken, een paard heeft veel aandacht en verzorging nodig en als ik hem dat niet kan bieden, is het in mijn ogen oneerlijk tegenover het paard.

Sommige mensen doen echt om de onbenuligste redenenen hun paard weg, In mijn geval koop ik een paard om hem de rest van z'n leven te houden en te verzorgen, als ik iets koop doe ik het nooit meer weg (tenzij er een goede reden voor is, zoals bv het boven genoemde)
Veel mensen kopen een paard en weten bij voorbaadt dat ze hem niet lang houden of als ze een bepaald doel hebben gehaald weer verkopen, dat kan natuurlijk ook maar die hebben een heel andere doelstelling voor ogen dan ik, ik koop niet alleen een paard maar ook een 'maatje' .

gr.cissie

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:38

als mijn zus er mee zou willen kappen, alleen heb ik niet de tijd en het geld om hem te houden

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:40

NOOIT!!! En als het zo zou zijn dat mijn paardjes weg moesten,dan zou het wegens financiele problemen zijn enzo.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:33

Moeilijk om te zeggen wat redenen zouden zijn. Ik heb geen galbak van een paard maar wel een schrikkerig nerveus heethoofdje. En nog eens mishandeld in zijn verleden waardoor zijn nervositeit wordt benadrukt. In het begin heb ik er een paar keer goed hard afgelegen omdat we wat communicatie problemen hadden. Toen heb ik wel gedacht als dat zo blijft dan verkoop ik hem weer. Heb een paard voor de lol en als ik geen lol heb gaat hij eruit. Ik heb hem nu 2 jaar en ik heb heeel veel plezier van hem. We zijn naar elkaar toe gegroeid. Dus momenteel zie ik geen reden waarom ik hem zou moeten verkopen. Ik zeg nu dat hij voor de rest van zijn leven blijft. maar zeg nooit nooit... als ze een keer goed geld bieden zou ik daar toch erg over na moeten denken.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:38

Op dit moment gaat het geweldig tussen Par en mij.
Maar we staan nog helemaal in het begin.

Zou het niet klikken tussen ons als we verder zijn, als in dat ik haar niet kan geven wat ze nodig heeft *heeeeeel moeilijk uit te leggen* denk ik dat ze beter af is bij iemand anders.

prompter

Berichten: 11283
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:42

Ik kan werkelijk geen enkele reden verzinnen - daarom is mijn oudste paard bijvoorbeeld al 17 jaar bij me *LOL*