Ze vragen er 2500,- voor. Is deze pony dat waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ik vindt het...

een goede prijs
76 (66%)
goedkoop
28 (24%)
te duur
11 (9%)

Totaal aantal stemmen: 115


Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:42

Waterkippie schreef:
ja maar jij hebt geluk gehad Tong uitsteken want il wilde d'r ook erg graag aan je verkopen... anders was ze zeker wel wat duurder geweest Haha!

*geweldig* Haha! Lovers haha

Dees

Berichten: 18967
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:13

Ik zie een hele knappe pony op de foto. Als het dier op 15 jarige leeftijd nu nog zo patent uit de ogen straalt, dan kon het wel eens een hele goede zijn. Dan moet je toch nadenken; waarom is die pony voor dat te lage bedrag te koop? Zadel alleen al is minstens 300 euro waard, ook al is het 10 jaar oud.
Z niveau, ook al is het M-geklasseerd is voor ponies absoluut te moeite waard, en 15 jaar is, in tegenstelling tot paarden, helemaal niet oud voor nog jaren sportplezier.

Ik vind de vraagprijs te laag voor een pony met deze uitstraling in combinatie met genoemde kwaliteiten. Zoek naar een adder onder het gras. Het kan een eerlijke koop zijn, maar gezien de prijs, zou ik zeker wel even zoeken...

Esther

Berichten: 4149
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:48

Als de pony nu ook nog op Z niveau loopt dan lijkt de prijs me redelijk. Maar als de pony ooit Z gelopen heeft en sinds die tijd volledig verreden is dan vind ik de prijs te hoog.

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:13

Ook ik vind het te duur voor en 15 jarige. Op Z nivo gelopen wil niet zeggen dat pony ook daadwerkelijk Z heeft gelopen. De vele prijzen kunnen ook in de B of L gehaald zijn.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 15:41

*minischopje*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:14

Relliej"]
*minischopje*
[/quote]

[quote="Oscar schreef:
Wil je haar kopen Relliej ?


Ook een minischopje Haha!
Vertel eens, wat is de achterliggende gedachte van je vraag ?

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 16:15

Wil der niet kopen. Maar even een richtprijs wat zo'n "ding" nou kost.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:22

hmmm... ik vind het eigenlijk iets te goedkoo Clown
alleen het zadel kost al iets van € 700,- en als ze papieren heeft, Z heeft gelopen, 15 is en nog zo goed eruit ziet, zou ik haar zelf zeker voor meer verkopen Bloos! Haha!

pmarena

Berichten: 48405
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:57

Ik vind het op het eerste gezicht zeker niet goedkoop...
maar ik ken de preciese situatie niet he Lachen

Het is natuurlijk een wereld van verschil , ik zal eens 2 profielen opmaken die voor de pony zoals omschreven in de advertentie kunnen gelden :

A] 15 jaar , in de bloei van haar leven , nog volop actief en uitstraling van een jonge pony. Fijn te rijden , Z-startend en goed lopend , goed na te rijden ook door nog niet zo ervaren mensen met begeleiding snel weer naar Z-niveau te brengen. Zeer mooi perfect aangemeten zadel erbij.
Hele leuke koop en dan zeker niet duur !!

B] Paardje van 15 dat al echt wat ouder is , en wellicht slijtage of andere kwaaltjes en dingetjes , kan een paar jaar nog pijnloos recreatief gereden worden maar dan is het over. Heeft ooit wat Z-oefeningetjes getraind 8 jaar geleden en is nu een wat ouder recreatief hobbelpaardje. Veel prijzen gewonnen in iets (heel) anders dan de Z-dressuur en ook al zo lang geleden dat er niks meer van terug te vinden is....
Zadel is een slecht passende (oud) iets...moet sowieso vervangen worden.

Een wereld van verschil dus Haha!

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:14

Heeft dat dier daadwerkelijk Z gelopen of heeft hij ooit op 6-jarige leeftijd Z dressuur gelopen of gewoon op Z-nivo gelopen waar je ook weer je twijfels bij kunt hebben en is ie nu 15 en de laatste jaren alleen maar recreatief gebruikt? Is dat dier echt fijn te rijden en is het ook een aparte? Allemaal dingen die meespelen, als dat dier echt fijn te rijden is is 15 jaar niet oud, is hij dat niet is dat voor een ponyruiter vaak moeilijk te corrigeren is. Bel die mensen op, vraag ze de oren van het lijf, denk aan klinisch, rontgologisch keuren en ga zo maar door, misschien heb je een mazzeltje en is dat ding in de glorie van zijn leven en is ie fijn te rijden en kun je er zo het Z mee in. En misschien is het een stomme hit die voor geen kwartje kan lopen en die je toevallig 3 passen opzij kunt douwen wat een appuyementje moet voorstellen en daardoor op Z-nivo zou lopen.

Gewoon bellen en goed kijken, je oren en ogen goed gebruiken....

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:07

Jammer dat het paardje al 15 is,maar verder vind ik het echt niet duur!!!!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:34

Voor dat geld incl. al die toebehoren zou ik hem toch maar even laten keuren geloof ik... Scheve mond

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:18

ik vind het wel een goede prijs, hij is natuurlijk al 15 Scheve mond

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:29

ik vind het absoluut goekoop als alles waar is wat er staat misschien
dat ze het wel mooier hebben gemaakt...??!!

maar ik zou toch gaan kijken en proefrijden!!!!

en als je het doet wel keuren etc..!!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:32

Ik vind het geen slecht prijs Waarom zou het te duur zijn Verward Pony heeft papieren.. Z gelopen etc. Het is ook maar net wat de gek ervoor geeft maar het is zeer zeker niet te duur! Zadel, hoofdstel e.d. zit er ook nog bij!