Met welke (regen)jas rijden jullie in regenweer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:36

In m'n gewone winterpaardenjas Haha! Geloof ook van HH ofzo...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:51

wij hebben 2 binnenbakken verwend he !
en ik ga absoluut niet buiten rijden met regen want ik
vind dat gewoon niet leuk Mango kan het wel hebben maar ikke niet
en ja ik ben een super watje maar ik vind het niet nodig ik wacht wel
op droog weer!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:53

Ik heb zòn paardenregenjas, van kiefer. een heerlijk ding! Alleen hebben wij nu lekker een binnenbak! Maar toch komt hij altijd goed van pas! Op de fiets ofze

Morrie

Berichten: 22331
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:05

ik heb mazzel, het zijn Moritz z'n vrije dag, maar ik moet wel voeren Boos! dat betekent: uit de wei vissen, naar de boerderij lopen (half uurtje door de regen), laten eten in de regen (heb geen box), weer half uurtje in de regen staan dus, en weer terug lopen naar de wei, dus toch zo'n anderhalf uur in de regen.....dus maar lange stink waxjas aan en grote hoed op......en regenlaarzen (met stalen neuzen) aan.....

Ach het arme paard staat al vanaf vanmorgen vroeg in de regen Huilen

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:57

Hangt ervan af hoe hard het regent maar als het echt slecht weer is rij ik in mijn regenpak....zit walchelijk want het ademt voor geen meter dus je bewnt nog klam van het zweet van jezelf....Ik moet ooit nog steeds een goeie waterdichte jas hebben voor het hele jaar maar ben tot op heden niets bijzonders tegengekomen. Voor de winter heb ik een wax bomberjack die ook 100% waterdicht en heel warm.... Cool Knipoog

-X- Anja

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:06

Ik heb een BR Lachen..tziet er echt heel apart uit, maark blijf lekker droog Lachen
Alleen kkrijg er wel koude bovenbenen van..brr :S

Morrie

Berichten: 22331
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:12

wat dacht je van een thermobroek, daar zat ik altijd mee op de kar, maar kouwe tenen hebben ze nog nix voor uitgevonden bij mij, niets werkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:28

Ik heb een lange waxjas van Driza-Bone (=dry as a bone Haha! ), een Australisch merk dat fantastische jassen maakt met 5 jaar garantie op de waterdichtheid.
Ik heb hem ondertussen alweer een jaar of 8 maar blijf het een ideale jas vinden, voor de winter heb ik er een lamsvoering bijgekocht.
Ik rijd dus lekker droog en warm

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:16

Toen ik nog groomde op de stoeterij waar ik heb gewerkt heb ik een heel mooi jasje gekregen, 100% waterdicht... Heb er vandaag mee in de stromende regen gereden *zowel op de fiets als te paard Knipoog* en onder mn jas was alles nog droog Lachen
Is een jasje van Pikeur, echt een superfijn jasje, hier een foto ervan;
Afbeelding

Was wel heel erg duur... Schijnheilig
Maar ik heb die niet hoeven te betalen, dus... BOEIE Haha!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:41

ik rijd met waxjas maar na eenflinke sotrbui word je wel nat eronder mar niet heel erg en dan heeft het weer een nieuwe vetlag nodig

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:39

Ilindra schreef:
Ik heb een lange waxjas van Driza-Bone (=dry as a bone Haha! ), een Australisch merk dat fantastische jassen maakt met 5 jaar garantie op de waterdichtheid.
Ik heb hem ondertussen alweer een jaar of 8 maar blijf het een ideale jas vinden, voor de winter heb ik er een lamsvoering bijgekocht.
Ik rijd dus lekker droog en warm


Ha, er zijn dus meer mensen die kwaliteit kunnen waarderen. Join the club. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je een Driza-Bone 15 jaar straffeloos kunt mishandelen, zonder dat ie z'n waterdichtheid verliest. De mijne is nu een jaar of 18 en ik moet er maar eens aan geloven om hem opnieuw te waxen, bij extreme stortbuien beginnen de naden op den duur te lekken *LOL*
Ik heb er vorig jaar op de western experience eentje gescoort voor 75 euro!!! Die vent wist dus echt niet wat ie stond te verkopen OK dan! *LOL* Gelijk meegenomen dus.

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:47

Ik heb een dunne regenjas van BR. Je blijft wel droog maar krijgt het er ook snel warm in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:28

ikke schreef:
Ik heb er vorig jaar op de western experience eentje gescoort voor 75 euro!!! Die vent wist dus echt niet wat ie stond te verkopen OK dan! *LOL* Gelijk meegenomen dus.


Had er ook maar een voor mij meegenomen Haha!
Echt een koopje, die van mij was idd een stukje prijziger (maar als je het per jaar uitrekend nog erg goedkoop Haha! )

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:32

smurf schreef:
wat dacht je van een thermobroek, daar zat ik altijd mee op de kar, maar kouwe tenen hebben ze nog nix voor uitgevonden bij mij, niets werkt!

yep thermobroek doe ik aan als t vriest Lachen Op de een of andere manier weet de regen t namelijk uit te kiezen, dat wanneer ik opstijg het begint te regenen.Dus dan had ik nog geen thermobroekkie mee.
Koude tenen heb ik ook nog niks tegen gevonden:D

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:05

Ilindra"]
[quote="ikke schreef:
Ik heb er vorig jaar op de western experience eentje gescoort voor 75 euro!!! Die vent wist dus echt niet wat ie stond te verkopen OK dan! *LOL* Gelijk meegenomen dus.


Had er ook maar een voor mij meegenomen Haha!
Echt een koopje, die van mij was idd een stukje prijziger (maar als je het per jaar uitrekend nog erg goedkoop Haha! )
[/quote]

Het spijt me, hij had er maar eentje hangen. Als ie er tien had gehad, had ik ze overigens alle tien wel meegeneomen, voor die prijs. *LOL*
Als je in Engeland komt kan ik je adviseren goed rond te kijken, vooral in de betere kledingzaken. Ze willen daar nog wel eens aanbiedingen hebben. Bovendien zijn ze daar makkelijker te krijgen.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:39

Ik heb een waxjas van Barbour die ondertussen al bijna 10 jaartjes meegaat. (daarvoor heb ik enkele merkloze waxjassen gehad, maar dat was rommel, die waren allemaal binnen de korste keren gesloopt). Er is hier in de buurt een droogkuis die waxjassen kuist en weer invet, dus daar gaat hij regelmatig heen & daardoor ziet hij er nog ok uit (vind ik, mijn mams denkt er anders over Knipoog). Er zitten ondertussen wel al wat gaten in de mouwen, maar ik ben zo gehecht aan dat ding dat ik er nog steeds in rondloop. Vorige winter heb ik me op aandringen van mijn moeder rot gezocht achter een nieuwe Barbour, maar die worden blijkbaar niet meer verkocht Verward Uiteindelijk toch één gevonden in een héél klein ruiterwinkeltje waar ze er nog een paar op zolder hadden liggen, maar die is eigenlijk een maat te groot, dus doe ik gewoon niet aan, & hij heeft verschrikkelijk veel centjes gekost Huilen (dus als iemand interesse heeft in een tweedehands bijna niet gebruikte Barbour Knipoog) Dit jaar moet ik echt wel nog 's een nieuwe jas kopen, maar ik weet ook niet zo goed wat voor een.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:58

hi,

waarom kan ik nou nooit van die jassen vinden Huilen

ik begrijp uit dit topic dat de regenjas van br erg goed moet zijn.

heeft iemand hiervan een foto?

is hij lang of kort?

ik zoek een korte jas, lange vind ik niet lekker met rijden.

tevens zoek ik van die waterdichte chaps, iemand ervaring hiermee?
zag ze bij divoza, kostten niet eens zo heel veel.

Morrie

Berichten: 22331
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:03

ik heb waterdichte chaps, maar met een korte jas, krijg ge natte kont! Ook niet erg plezant dus! Kan je beter een iets langere jas nemen, dan loopt het water ook van je jas (als ie echt waterdicht is) op de rug van je paard i.p.v. o je zadel.......

Lange waxjas blijft handig, heb je ook geen waterdichte chaps nodig

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:42

geen regenjas
gewoon katoenen t-shirt

en na het rijden eerst m'n beessie verzorgen
en dan douchen, droge kledij aan en met een kop choco voor de stoof! Haha!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:02

kattebeest schreef:
geen regenjas
gewoon katoenen t-shirt

en na het rijden eerst m'n beessie verzorgen
en dan douchen, droge kledij aan en met een kop choco voor de stoof! Haha!


dit is idd het beste maar wat als je er meerdere per dag doet.
ik moet dan telkens naar huis, onder douche en weer terug.
en moet je wel zeggen dat je het onwijs koud krijgt als je de eerste gedaan hebt, verzorgd hebt en dan de tweede gaat poetsen etc....

dus voor mij geen optie.

binnenbak heb ik tot beschikking maar helaas moet ik dan auto van pappie lenen wat niet altijd kan Tong uitsteken

ik ga binnenkort naar jachtwinkel, wel heel duur zag ik in hun catalogus maar zowel een soort chapbroek waterdicht en ademend en jassen (helaas allemaal vrij lang) maar ben benieuwd waar ik mee terug kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:15

Ik heb een jas van de ANWB, in de uitverkoop gehaald. Die zijn waterdicht maar toch ademend. Ze zijn niet voor paardrijden bedoeld maar voor bergwandelingen oid maar je kan er prima mee rijden. Als het heel koud is doe ik er een fleecevest onderaan. De jassen hebben ook heel veel zakken wat altijd handig is op stal.
En als het echt mega hoost heb ik een lange waxjas, blijven mijn benen ook nog droog (ook fijn omdat ik meestal op de fiets naar stal ga).

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:02

Eleonoor schreef:
Met wax jassen heb ik geen ervaring, leek mij gewoonweg te zwaar en te stug om mee te rijden. ALs ik nu buiten zou rijden rij ik met mijn KyraK waterdichte zomerjas, kan een goede bui houden terwijl ik gewoon kan doorrijden en niet te warm is.


Me tooooooo!! Waxjassen zitten zo ontzettend stug. Mijn zomer KyraK jas is erg geschikt voor regenachtig weer! OK dan!

Morrie

Berichten: 22331
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:21

mijn KyraK was dat ook een jaar of 5 maar nu is ie echt helemaal op en niet meer waterdicht *snik*

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:42

zelf heb ik een jas van de bereden Rotterdamse politie Haha! Gekregen van mijn opa, die zelf bij de politie daar heeft gewerkt. Op zich vind ik het wel een ideale jas om te dragen. Heb hem alleen nog niet getest met regen Schijnheilig

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:51

ik heb een waterafstotende jas van happy valley. Maar die gebruik in eigenlijk alleen met rijden in de winter, anders vind ik hem veelste warm.
Meestal rijd ik zonder jas en krijg ik gewoon een plensbui over me heen Boos! . ben ik even blij dat ik maar 4 minuten van de stal afwoon