aansnoerneusriem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 09:59

Weet je zeker dat een bit er niet bijhoort fjordenfan?
Daar kun je ook een paard pijn mee doen, dat moet je dan ook niet meer gebruiken.
Pffff, dit is wel heel erg penny......................................

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:07

e rwordt zo gauw naar allerlei hulpmidelen gegrepen, i. pl. v. datmensen netjes leren rijden

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:16

Tuurlijk joh.
Pfffff
Maar jij impliceert dat
a Iedereen die met hulpmiddelen rijdt, niet netjes heeft leren rijden
b dat iedereen die met hulpmiddelen rijdt ze verkeerd gebruikt.
Maar als ik in sommige profielen kijk, en ik zie die gecombineerde neusriemen die helemaal naar beneden getrokken worden door de sperriem die er aan zit, ben ik toch blij dat mijn barbaarse aansnoerneusriem netjes op zijn plek blijft zitten.
Dat vind ik veel netter staan.
Alles hulpmiddelen kun je zo gebruiken als je wilt, verantwoord of onverantwoord. De keus is aan de ruiter.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:24

als ik zie wie er allemaal zo vanzelfsprekend naar de slof grijpt, terwijl ze nog nie teens gewoon kunnen nageven met de handen, om maar eenvooorbeeld te noemen, dan blijf ik bij mijn standpunt

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:29

Daar hebben we het toch niet over?
Het gaat hier om een aansnoerneusriem. Dat is heel wat anders.
Maar goed, je dwaalt wel heel erg af nu om je gelijk te krijgen, van mij krijg je het niet.
Ik denk dat bij goed gebruik hulpmiddelen verantwoord zijn. En excessen zul je altijd houden, zowel bij amateurs als bij profs.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:24

OEPS...ik ben dus een echt dom blondje geloof ik Blond .......
Weet je dat ik nog niet eens aan het "snoeren" in de slechtse betekenis had gedacht....
Ik heb een aansnoerneusriem omdat deze beter zit bij Quintje..Cob neusriem net te strak,Full net te groot....
Het is idd zo dat er veel met hulpstukken gewerkt word, maar ja daar doe je niets tegen...degene die er mee werken hebben het echt nodig (??? Verward ).
Ik vind het wel minder dat veel van de kinderen op de ponyclub(de echte kleintjes)al met hulpteugels,spoortjes enz. rijden...vind ik niet nodig om al direct mee te beginnen, leer eerst een rijden en dan zien we weer verder.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:40

Ik heb ook een aansnoerneusriem voor Roos. Ik heb er gaatjes bij gemaakt, omdat ik heb net zo strak wil hebben als een gecombineerde. Mijn oude gecombineerde zit lang niet zo mooi als deze, zakt en schuift aan alle kanten. Net wat CarS zegt, het zit gewoon beter. En dat wil niet zeggen dat ik haar bekkie helemaal dichtsnoer, het is maar hoe je het gebruikt.

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:13

Snoevie schreef:
hallo,
wie weet wat een aansnoerneusriem is bij een gecombineerde neusriem?en is dit beter/slechter dan een gewone?


Dus, fjordenfan, ga alsjeblieft dicussiëren bij rijtechnische problemen ofzo!
Jouw mening over hulpmiddelen wordt híer niet gevraagd,
en men zit hier al helemaal niet te wachten op jouw oordeel over dat IEDEREEN die met hulpteugels rijdt
slecht is voor zijn paard of iets dergelijks...

Wat gevraagd wordt is enkel en alleen de hoe en wat van een AANSNOERNEUSRIEM,
en of het beter of slechter is dan een gewone!!!!!

Dus als je mbt dit onderwerp iets zinnigs te zeggen hebt, doe dat dan,
en anders houdt alsjeblieft op, er zijn immers al zoveel topics over hulpteugelgebruik! Boos!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:07

Ik vind niet dat de opmerking die fjordenfan maakt off topic is. Bovendien is dit toch een forum waar discussies mogen gehouden worden? Ik ben maar al te blij dat niet iedereen dezelfde mening heeft en dat dit interessante discussies oplevert. Zolang iedereen maar rustig zijn mening kan en mag geven, vind ik het hier reuze-interessant.

Zelf heb ik geen aansnoerneusriem. Ik vind het geen absolute ondingen, maar ik zou wel bang zijn dat ik ze verkeerd zou gebruiken, moest ik er een hebben.
Waarschijnlijk is het als met zoveel dingen. Je kan ze goed gebruiken (niet te strak trekken) en je kan ze slecht gebruiken (dus echt gebruiken om beter te kunnen 'aansnoeren', of de neus bijna 'afsnoeren' zoals botervlieg al aangaf *LOL* ).

Sommige mensen zullen al sneller dan anderen in de verleiding komen die neusriem toch maar ietsje strakker te trekken. Maar als je wat kracht hebt, kan je dat met een gewone neusriem bijna even goed. Het is maar hoe je het gebruikt, dat bepaalt of het een marteltuig is of juist een zachte neusriem. Maar ja, het blijft wel een gruwelijke naam... aansnoerneusriem

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:39

Wat een gemuts over een aansnoerneusriem zeg Verward
Ik denk dat de meeste mensen onder wie ikzelf hem gewoon gebruikt omdat het:

1. mooier staat (persoonlijke mening)
2. beter en vooral rechter blijft zitten.
3.zachter en breder is bij de onderkaak.

Dat mensen daar nou ook al een martelwerktuig in kunnen zien snap ik werkelijk niet

Je kunt immers alle neusriemen (te) strak aantrekken.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:47

Ik heb ze ook liever dan een 'gewone' gecombineerde neusriem, ze zitten veel mooier en de sluiting vind ik fijner.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:15

Ik zit met grote verbazing dit topic te lezen. Aansnoerneusriem een hulpmiddel? Ja, je kan het die manier gebruiken, maar dat hoeft helemaal niet. Als je zelf gewoon oplet dat je de neusriem net zo strak doet als een andere is er niets aan de hand (2 vingers ertussen dus)

Ik heb zelf nu dus ook een hoofdstel met aansnoerneusriem. Ik ging opzoek naar een mooi hoofdstel met een iets bredere neusriem (niet heel breed, want Magic heeft al geen groot hoofd) en toen kwam ik bij dit hoofdstel.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 17:21

fjordenfan schreef:
aan-snoer-neusriem
slofteugel
sporen met wieltjes
enz....


oke i got the message

Pantykous

Berichten: 10508
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:35

Snoevie"]
[quote="fjordenfan schreef:
aan-snoer-neusriem
slofteugel
sporen met wieltjes
enz....


oke i got the message
[/quote]

Onzin, tis gewoon een kwestie van het juiste gebruik; een gecombineerde neusriem kun je net zo goed veels te strak trekken...
gewoon een kwestie van goed gebruik en er is nix aan de hand. Als je hebt geleerd je pony/paard GOED op te zadelen, dan kun je ook gewoon een aansnoerneusriem gebruiken hoor

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:51

10 jaar geleden reed iedereen (de meeste dan) nog met een africhtingsneusriem. Toen kwam de gecombineerde neusriem met als voordeel het sperriempje en het mooiere uiterlijk. Nu heb je dan de aansnoerneusriem. Het materiaal is heel zacht en je kan geen schuurplekken meer krijgen die je bij een gecombineerde wel kreeg (kon gebeuren). Ook is door de brede neusriem de druk veel beter verdeeld = prettiger dan een smalle neusriem.
Waarom is iedereen er zo tegen? Alles kan je verkeerd gebruiken, als je met een borstel te hard borstelt doet het ook zeer!
Ik vind dat het er niet om gaat wàt er gebruikt wordt, maar hoe het gebruikt wordt.
Zelfde verhaal met een slofteugel en sporen met wielen (waarvan de laatste goed gebruikt vriendelijker zijn dan normale sporen).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:00

Ik ga zometeen mijn paard longeren met rondom Eskadrons, dan zal ik daar de klittebanden ook maar goed strak van aantrekken want dan tilt hij vast zijn benen hoger op...

Ik heb echt geen aansnoerneusriem nodig om een mond dicht te singelen.
Dat er in de omgeving van Fjordenfan veel mensen rondrijden die bepaalde ruitersportartikelen verkeerd gebruiken/inzetten zegt meer over die omgeving dan over de artikelen.

carina

Berichten: 2788
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:01

gabyfedde schreef:
10 jaar geleden reed iedereen (de meeste dan) nog met een africhtingsneusriem. Toen kwam de gecombineerde neusriem met als voordeel het sperriempje en het mooiere uiterlijk. Nu heb je dan de aansnoerneusriem. Het materiaal is heel zacht en je kan geen schuurplekken meer krijgen die je bij een gecombineerde wel kreeg (kon gebeuren). Ook is door de brede neusriem de druk veel beter verdeeld = prettiger dan een smalle neusriem.
Waarom is iedereen er zo tegen? Alles kan je verkeerd gebruiken, als je met een borstel te hard borstelt doet het ook zeer!
Ik vind dat het er niet om gaat wàt er gebruikt wordt, maar hoe het gebruikt wordt.
Zelfde verhaal met een slofteugel en sporen met wielen (waarvan de laatste goed gebruikt vriendelijker zijn dan normale sporen).


Hier sluit ik me 100% bij aan... OK dan!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 01:04

Afbeelding

Mijn paard heeft een aansnoer neusriem. O wat is hij nu ongelukkig en zielig! Persoonlijk heb ik een aansnoerneusriem nooit als een 'maatregel' gezien. Ik heb hem eerder omdat hij vriendelijker is. Het lijkt mij voor het paard een stuk comfortabeler dragen zo'n zacht en breed riempje met een brede Neusriem ipv de smalle riempjes. Maar goed... wie ben ik.. Ik ben er in elk geval erg tevreden over en vind het nog mooi ook.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 02:07

Als het alleen maar zo mooi en fijn zacht (bedoeld?) is,
waarom heet het dan geen Lala-neusriem? Verward Haha!

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 03:42

Botervlieg schreef:
Als het alleen maar zo mooi en fijn zacht (bedoeld?) is,
waarom heet het dan geen Lala-neusriem? Verward Haha!



Kan me persoonlijk niet zo veel schelen, als het beesie maar een naam heeft toch Haha!

Waarom heet een slofteugel een slofteugel, toch ook niet omdat je paard er van gaat lopen sloffen Tong uitsteken
[/quote]

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 03:49

Goeie vraag.
Weet iemand waar die benaming vandaan komt/op duidt?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 08:10

omdat ie nu eenmaal aangesnoert kan worden
maar origineel heet zo'n ding een bonfire neusriem, toch?

maar on topic , een bonfire neusriem is niet beter of slechter dan een gewonen neusrien
zolang je hem gebruikt zoals het hoort
vaakt zit hij zelfs nog beter omdat de druk meer verdeelt word , dus een positief verschil met de normale combi neusriem
tuurlijk er zijn mensen die de neusriem te strak aantrekken
maar dat deden die mensen waarschijnlijk ook al met de normale neusriem, daar kan dat namelijk ook gewoon mee
zolang je een paard opzadelt zoals het hoort dan maakt het geen reet uit welke neusriem je gebruikt
het harnachement is geen martelwerktuig, de handen die het harnachement omdoen zijn het martelwerktuig , als ze het niet naar behoren doen

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:16

Bonfire is ook maar een benaming vernoemd naar Bonfire van Anky.
Aansnoerneusriem is de officiele naam.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 09:39

Irre schreef:
Afbeelding

Mijn paard heeft een aansnoer neusriem. O wat is hij nu ongelukkig en zielig! Persoonlijk heb ik een aansnoerneusriem nooit als een 'maatregel' gezien. Ik heb hem eerder omdat hij vriendelijker is. Het lijkt mij voor het paard een stuk comfortabeler dragen zo'n zacht en breed riempje met een brede Neusriem ipv de smalle riempjes. Maar goed... wie ben ik.. Ik ben er in elk geval erg tevreden over en vind het nog mooi ook.


mooie foto hoor,en ja het lijkt me ook dat als je een aansnoerneusriem normaal vastzet,dus net zo strak als een gewone,dat ie misschien nog wel comfortabeler is

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:18

Jongens he' waar gaat dit over... Verward
Is dit een quiz ofzo wie kan voor alle riempjes en spullen die mensen bij hun paarden gebruiken iets slechts van noemen Verward
Zullen we het dan ook nog even over de sperriempjes hebben en de bakstukken.
Oh en de keelriem zie veel mensen die deze ook weleens te strak hebben zitten.
Dus jongens zet hem op en verzin er iets slechts over.
Dan lees ik wel mee Vingers aflikken

Maar goed ieder ze eigen ding...

En ja ik gebruik een aansnoer neusriem. Vind het mooi en het is zacht zoals vele al hebben gezegt.