Beginner??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:36

Als er in een advertentie staat Niet voor beginners dan kan je ervan uitgaan dat het een paard is die net even iets anders in elkaar zit als het doorsnee paard. Meestal hebben ze links of rechts een gebruiksaanwijzinkje in het chinees geschreven. Een wat gevorderde ruiter (iemand die gewoon al wat langer mee loopt) heeft die gebruiksaanwijzing snel door waardoor er geen ongelukken gebeuren (kan ook gewoon een goed doorgereden paard zijn) een minder ervaren ruiter zal op zo een paard gaan zitten zoals hij-zij op alle paarden gaat zitten zonder dat nuance verschil........ en dat is het verschil tussen gevorderde ruiter en beginner.

Anne_GTI

Berichten: 18211
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 00:50

Ik ga juist wel kijken als er staan 'niet voor beginners' Is het tenminste niet zo'n dooie. 't is maar net wat je wilt he. Maar het scheelt misschien wel dat ik meestal overal zo op weg rijd.

Leuk omschreven gijsenkim maar wat is dan een doorsnee paard Verward

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:13

Als je nog niet echt het gevoel erbij hebt.
Dat je nog niet zoveel over de verzorging weet.

Denk toch wel die richting op, want na verloop van tijd begin je het paard wel aan te voelen en weet je toch wel meer over dingen, zoals de gezondheid enzo

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:37

Mijn vorige paard heb ik ook verkocht met in de advertentie 'niet voor beginners'. Waarom? Omdat wanneer er een beginner op zit dat paard die beginner in de maling nam (lees: links gaan ipv rechts wegens te onduidelijke hulpen). Nu komen er inderdaad alsnog veel 'beginners' op die advertenties af zoals Kawa al zegt.

Uiteindelijk is dat paard verkocht aan iemand met wel danwel alleen manege-ervaring, maar zij voelde het paard wel goed aan. Ik heb nog regelmatig contact met haar en het gaat perfect.

Iemand die slechts op een manege heeft gereden is dus niet per definitie een beginner.

Ik zoek trouwens ook de paarden uit met een pittig karakter. Mijn allereerste paard was zo'n mak dier dat je er beroerd van werd. Dat paard loopt tegenwoordig mee in optochten zoals voor bijvoorbeeld prinsjesdag. Als je dat paard voor een hindernis van 1.40m zette dan sprong ze altijd. Helaas had ze niet genoeg kracht en sprong ze keer op keer door de balken heen. Daar valt geen lol aan te beleven.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:46

Ik vind iemand een beginner als hij niet een onafhankelijke zit heeft.
Dus een ruiter moet bij alles wat het paard doet hem goed kunnen volgen zonder deze te hinderen.
Verder moet hij/zij elk paard de basis kunnen rijden. laten stappen dreven aangaloperen