Paard onder de tuinslang bij warm weer ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:34

Na het rijden sponzen wij de paarden zowieso af en als het warm genoeg is en weinig tot geen wind dan worden ze ook afgespoten *LOL*

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:41

Met dit weer vindt die van mij koel water over haar heen het ook heerlijk! Vanochtend om 10 uur na een lekkere buitenrit heb ik haar helemaal afgesproeid met zo'n vernevelaar, gisteren heb ik haar met emmer en spons helemaal afgenomen. Daarna inderdaad even het zweetmet erover en hup helemaal fris de wei weer in. O ja, ik spuit haar ook nog in met insectenwerend middel, gelukkig is het (gezien haar kleur) niet zo'n rollerd Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:31

Ook Regina spuit ik (als ik overdag kom, 's avonds niet meer) even lekker af na het rijden. Ze moest er in het begin wel aan wennen (water was ENG), heeft toen heel wat gevechten opgeleverd Lips are sealed. Maar nu vindt ze het heerlijk (alleen haar achterbenen vertrouwt ze niet helemaal). En ook ik laat haar daarna vaak even lekker rollen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:58

Wodan vind het heerlijk die tuin slang lekker hem nat maken en hij moet minimaal 1 keer de tuinslang zelf in zijn mond gehad hebben zodat die ook lekker koel is. Wel makkelijk een paard dat drinkt uit de tuinslang. Haha!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:59

Ik spuit Miro(grant) ook altijd helemaal af met koud water in de zomer en 's winters elke dag na het werk zijn benen. 's Winters kan ik hem ook gewoon afsponzen want op de stal waar we nu staan kan hij eventueel lekker onder het solarium Lachen

-X- Anja

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:03

Ik zet de de sproeier aan bij Quint....daarnet stond hij er nog lekker onder te dutten.Je wil niet weten hoe goor hij nu is,onder de sproeier...rollen..weer terug onder de sproeier.....resultaat een grote modderbal Zij zijn groot en ik is klein!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:40

Met dit weer vind hij het zelfs lekker, zn borst, hals en benen lekker natmaken, door het zand rollen en huppa, een paar uurtjes anti-daas Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:07

Opzich zou ik het ook wel willen doen, maar gezien ik meestal alleen savonds kom(helemaaal met dit weer) vind ik het niet meer zo nodig, dan is het buiten ook al wat afgekoeld en doe dan alleen de benen of niet..

Rij toch niet intensief dus Lachen

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:36

Ik doe het vaak wel, vinden ze heerlijk, gaan dan soms met de lippen water happen en dereglijke. Daarna even met een zweetmes erover en dan los in het land. Direct rollen Haha!

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:40

Gister voor het eerst m'n verzorgpony's gewassen met een vriendin maar wel met sponzen, de tuinslang was te eng Haha!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:07

Ik spoel die van mij ook lekker af hoor!!!
gewoon blijven doen!!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 23:53

Ik spoel met dit warme weer mijn paardje naar de training ook altijd af, even lekker die zweetlucht eraf spuiten zodat hij minder last van de vliegen en horzels heeft. Is ook lekker als verkoeling en hij word er nog schoon van ook! (totdat hij gaat rollen natuurlijk)....
Zie eigenlijk geen grote nadelen hoor, alleen maar voordelen.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 00:10

niets zo lekker als een doche en daarna rollen door het zand...en goed tegen de vliegen he...
omdat bles niet zo van water houdt zorg ik er voor dat de straal in druppels op hem neer komt en dan doet ie zijn hoofd heel hoog en staat te flemen..zo van ..ik wil dit niet, dacht ik, maar het is wel lekker... Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 00:16

Altijd na het rijden, en dan even rollen in de bak, dan gaat ze zelfs kreunen van genot *LOL* Ik moet zeggen dat bij warm weer ik eerder geneigd ben om af te spuiten, Amanda moest er eerst enorm aan wennen maar t gaat nu best, naah ik krijg ook regelmatig een douche omdat ze heen en weer springt Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 07:51

ik doe presies hetzelfde met Tjo hoor, niks mis mee......
Viv