Welke schoenen onder chaps???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:16

Als ik buiten ga rijden, dan rij ik met chaps met min timberlands eronder. Rijden leker, geen last van in de beugel blijven steken, maar ze zijn wel warm. Voordeel in de winter, maar nadeel in de zomer..

deedee19

Berichten: 7936
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:11

Toevallig heb ik deze vorige week gekocht. Normaal 55 euro maar de ruiterwinkel ging weg en ik kreeg ze nu voor de helft. Er zit heerlijk leer op. En ze lopen ook heerlijk

Afbeelding

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:08

ik heb gewoon mijn rijlaarzen afgeknipt Haha! bevalt prima

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:10

ik gebruik gewoon me zwarte palladiums en harry horses chaps uitwasbaar prima combi

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:19

gewoon mijn kisten uit mijn diensttijd

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:16

Ik heb jodpurs,en mijn oude Dr Martens voor onder de chaps.

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:29

Dat van die rijlaarzen afknippen lijkt me een goed idee, ik heb nog een paar te smalle staan, kom er bijna niet in en helemaal niet uit.. Lips are sealed

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:35

ik rijdt met leren jodpurs. zijn erg fijn!
maar op zich maakt het niet zo heel veel uit wat je onder je chaps draagt.
als het maar met een hakje is. zodat je niet door de beugel kunt schieten.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:39

Ik rijd met rubberen jodphurs.
Ik vind ze heel fijn, je hoeft ze niet in het vet te zetten ofzo en dat moet je bij leer wel 9en voor leer is een koe geslacht) Door de zool (die is dun) voel ik alles goe zitten (beugels) dat vind ik ook wel fijn, maar ik kan begrijpen dat andere dat misschien neit fijn vinden.
Ik heb al heel lang dit soort jodpuhr en ze ijn nu pas kapot. Er zit namelijk een heel klein scheurtje in.

Rhys
Berichten: 6354
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:58

Ik zweer sinds kort bij M'n Dr Martens eronder. Die hebben een hak en weinig profiel (vooral dat laatste vind ik erg belangrijk ivm veiligheid, daarom zijn bergschoenen duas niet heel handig).
Maarja, om nou nieuwe DM's te kopen om mee te paardrijden....is geen optie denk ik.
Kun je niet gewoon eens bij Scapino oid gaan kijken of ze geen schoenen hebben die jou aanstaan, dus met hak en weinig profiel etc....ik heb ze gehad van scapino met van die Thinsulate voering, was perfect!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:17

CCCCorine"]
Bergschoenen om mee paard te rijden ??? Buiten dat het gevaarlijk is (zie bij een val je stijgbeugels nog maar eens uit te krijgen) lijkt het me ook niet fijn rijden. Tip: wat je ook koopt, zorg dat er geen profielzolen onder zitten, maar wel een hak (nee, geen naaldhak natuurlijk, jullie begrijpen het wel ).
[/quote]

Ik heb veiligheidsstijgbeugels, de brede soort met een elastiek aan de zijkant. En ik heb nog ruimte zat "rondom" mijn voet in de stijgbeugel.
En het is voor mij beter en steviger dan rijlaarzen of de flutrijschoentjes (Run&Ride of Easy Rider, ongeveer hetzelfde) die ik ervoor had.
Deze geven tenminste genoeg stevigheid aan mijn enkels.
En zoals ik al aangaf, ik rijd altijd buiten, ik hoef met die schoenen geen hogere dressuur te rijden....


[quote="Tessebes schreef:
Over bergschoenen krijg je de chaps meestal niet dicht.
Daarom schreef ik er ook bij dat ik superlang heb moeten zoeken naar chaps die wel aansluiten en er toch goed over passen, en als ik me niet vergist had ik er ook bijgeschreven dat ik het onder andere daarom niet aanraad.

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:04

gijsenkim schreef:
gewoon mijn kisten uit mijn diensttijd


Ik in de winter ook.. Is beetje warmer dan mijn laarzen dus vandaar! Haha!

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:12

e_horse schreef:
Dat van die rijlaarzen afknippen lijkt me een goed idee, ik heb nog een paar te smalle staan, kom er bijna niet in en helemaal niet uit.. Lips are sealed


Dat had ik ook, mijn kuiten waren vrees ik iets te dik, was altijd uren mee bezig omze uit en aan te krijgen, dus afknippen is heel handig, en rijdt hetzelfde als jodpuhrs. Haha, recycling van spullen die eigenlijk te klein zijn, want ben ik toch milieu-verantwoord bezig! Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:26

Afbeelding deze heb ik, en voor rijden zijn ze echt goed. maar je moet er niet mee door een natte wei lopen, dan heb je natte tenen, tenzij je ze insmeert met waterdicht spul

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:00

Ik heb leren jodphurs, die waren iets van 45 euro bij Divoza. De rubberen kosten iets van 35 euro.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 18:23

Heel erg bedankt voor de reacties!!!!!!!!!