Wonen op de Veluwe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:58

Hier in het dorp (zuid-oost Groningen) zijn ze ook behoorlijk streng. Maar daar hebben wij geen last van.
We houden er rekening mee door op zondag niet buiten met machines te werken (grasmaaien o.i.d.) en niet de was buiten te hangen.
Met de paarden doen we wel gewoon wat we willen.

En ik moet zeggen, zelf vind ik het ook wel lekker om op zondag wat rustiger aan te doen. Een beetje in huis klussen ok, maar grasmaaien en de was dat kan ook op een andere dag.
Een beetje rekening houden met elkaar vind ik helemaal niet erg.
Wij waren ook een van de eerste "import" in het dorp maar vanaf het begin hebben we hardstikke leuk contact met de mensen in het dorp.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:58

sherif schreef:
Het enige nadeel is ...HET IS ONTZETTEND DUUR OM HIER VRIJ TE WONEN JAMMER GENOEG

ja, ik denk dat dat nog het grootste probleem is. Mijn vriend en ik zijn er ook jaren op zoek geweest maar het lag veel te ver buiten ons bereik. met 2 voltijdse salarissen zal het nog niet lukken. En mijn vriend verdient al helemaal niet slecht. Verder liggen er veel steden en dorpen aan de veluwezoom, je kunt het beste denk ik wat zuidelijker zitten, daar zijn ze denk ik nog minder streng. Je zou je kunnen vestigen in Arnhem, Wageningen, Ede (liggen allemaal tegen de veluwe aan), en inderdaad Epe (ben ik ook ooit geweest omdat ik daar een paard naartoe verkocht had) etc. Er zijn plaatsjes genoeg in de veluwe waar die zwarte kousen niet zitten.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:20

Ik moet altijd zo vreselijk lachen om zulke topics *LOL*. Ik kom zelf uit Lunteren en ben gelovig/kerkgaand. Dat weerhoudt ons er absoluut niet van om op zondag paard te rijden. Hoeveel mensen je op een mooie dag wel niet ziet fietsen! Daag, mijn paard heeft beweging nodig en die zal ik haar geven ook. Okee, het langs de kerk rijden als de kerk net uitgaat, is opzoeken van scheve gezichten, maar goed, als je het bos ingaat kom je daar toch helemaal niet in de buurt? *LOL* Je kunt gewoon niet beter wonen als hier, mijn bescheiden mening Tong uitsteken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:21

Sjee jurga, wat heb jij een geluk dat je zo mooi woont. Dat zou ik ook wel willen. Misschien moet ik eens met een paard jouw kant op komen om daar te gaan rijden.

Fitzroy

Berichten: 25192
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:24

Nou Jurga, ik ben dat toch niet met je eens. Nou kan het natuurlijk zijn dat wij in de verkeerde plaatsen hebben gekeken, maar in Kootwijkerbroek en Barneveld kun je echt een kanon afschieten op zondag. Wij zijn juist altijd op zondag huizen gaan kijken en alle dorpen liggen er dan verlaten bij. In K'broek zie je helemaal niemand fietsen alleen mensen naar de kerk gaan Knipoog

Als je dan een ritje Veluwe doet, viel mij iig op dat Voorthuizen daar een gunstige uitzondering op lijkt. Daar waren zelfs nog terrasjes open op zondag, iets wat je in andere plaatsen wel kunt vergeten.

Trouwens: de Veluwe duur?? Dan zijn jullie nog nooit in het Westen van het land geweest. Wij kijken juist op de Veluwe omdat dat nog betaalbaar is!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:25

In sommige dorpen worden op zaterdagavond de hanen bij de hennen weg gehaald en bijvoorbeeld 's zomers de beregeningsinstallaties op het land uitgezet. Ik vind dat een beetje te ver gaan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:29

Soest is behoorlijk aan de prijs Haha!
Het huis van de buren staat te koop, ook met een paar duizend meter grond en 4 stallen en longeerton (geen bak) en die zit op de € 1.300.000,00. En dan heb je een klein, maar net bungalowachtig woninkje.

Wat je niet moet vergeten in dat soort gemeentes is dat het wel meer consequenties kan hebben als alleen geen aanspraak in de buurt.
Ik ken gevallen van voerleveranciers die niet meer komen en zelfs dierenartsen die niet komen opdagen bij een ernstig geval.
Het is triest maar echt waar...

Lunteren en Kootwijkerbroek vind ik zelf nog alles meevallen, ik denk meer aan Maartensdijk en Zwartebroek.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:35

Harskamp, Kootwijkerbroek en Zwartebroek daar kun je maar beter niet heen!!!! Dan kun je denk ik beter naar Putten, Nijkerk, Hoevelaken (gaat nog wel)

Voorthuizen is ook erg hoor! Ik ging eerder op zondag naar les en dan keke me ze tog raar aan op de fiets als ik in mijn paardrijkleren zat en soms hoorde ik van die dingen als: "Dat doe je toch niet op zondag." Aan het eind was het zo erg dat ik mijn rijkleding maar in een tas deed en dat ik me op manege omkleedde. Barneveld is trouwens "nog" erger! Je kan hier nergens een stuk weiland of een stal huren voor je pony en dat je op zondag kan rijden, das echt heel erg.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:39

tuurlijk is het in het westen duur Haha! ...maar heb je dan ook net zulke mooie lange uitrij mogelijkheden als op de Veluwe.....volgens mij niet... vandaar dat de meeste (rijke)uit het westen verhuizen deze kant op ....
en wat heb je dan voor een betaalbare prijs hier.....een huisje met een klein stukje grond......??? Waar????? dan is er dus nog hoop voor me Haha! ...niet dat ik nu beroerd zit (heb een flatje met zeer mooi uitzicht...maar een vrijstaand huisje zou idd mooi zijn...)
voor een tussen woning hier betaal je al gauw 250.000,=euro (ken de prijzen wel een beetje, werk op een notariskantoor, dus ik zie wel wat de huizen prijzen hier zijn....echt duur dus !!!!
maar ja wat misschien voor de een duur is is voor de ander misschien een lachertje kwa prijs Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:53

Je pikt er ook wel net twee uitersten uit Fitz, Kootwijkerbroek en Barneveld *LOL*. Daar zitten de zwarte kouuuuseeeeeeeeeeeen. Niet daar gaan zitten dus. Tong uitsteken Gewoon bij mij in de buurt Tong uitsteken. Ik vergeef het je als het Ede wordt ipv Lunteren, daar woon ik nl. ook Tong uitsteken. (Ede-met-Lunteren-op-vijf-meter-van-de-voordeur)

Fitzroy

Berichten: 25192
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:58

Sherif, zolang je nog onder de 5 ton blijft voor een vrijstaande woning met duizenden meters grond vind ik het nog wel meevallen. Daar kun je in het Westen gerust 4 ton bij optellen.

Jurga: we zitten ook met de reisafstand. K'broek, Voorthuizen en Barneveld liggen lekker dichtbij de A1. Dat is ook de reden dat we daar het meeste kijken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:17

Fitz. Is langs de A12 geen optie? Wij hebben voor Veenendaal gekozen omdat dat langs de A12 ligt, daar kan je ook Ede en lunteren en renswoude heel makkelijk vanaf bereiken.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:18

bij ons in de buurt (gem. Apeldoorn-Epe) heb je in iedergeval geen vrijstaande woning met duizenden meters grond voor die prijs (misschien zit er een uitzondering bij maar ben ze nog niet tegengekomen) ..ja.... 5 ton in euro`s maar dan praat je dus over meer dan 1 miljoen in guldens...en dat kunnen de meeste niet ophoesten...
nou ja goed doorsparen dan maar...en hopen dat de huizenmarkt gaat instorten.... *LOL*

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:19

c
Laatst bijgewerkt door janna op 07-05-22 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:34

Fitzroy schreef:
Sherif, zolang je nog onder de 5 ton blijft voor een vrijstaande woning met duizenden meters grond vind ik het nog wel meevallen. Daar kun je in het Westen gerust 4 ton bij optellen.

Jurga: we zitten ook met de reisafstand. K'broek, Voorthuizen en Barneveld liggen lekker dichtbij de A1. Dat is ook de reden dat we daar het meeste kijken.


En Nunspeet, Harderwijk, Ermelo? Volgens mij valt het daar wel mee en je zit ook zó bij de A1.

Fitzroy

Berichten: 25192
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:41

Pava, de A28 zit ook nogal vast vaak. Dan moet je nl. over de A28.
Dat viel dus ook al af. Jaja, Marco houdt al anderhalf jaar alle files bij in een spreadsheet dus die maak je niets wijs Knipoog

Sjimmy, om dezelfde reden valt dus ook de A12 af!

Janna, Lunteren zou een optie kunnen zijn hoewel je nog af moet wachten hoe druk de A30 gaat worden als hij definitief doorgetrokken wordt.
Anyway, we zijn nu aan het wachten tot de prijzen nog meer instorten Haha!

Sharief: ik had het idd over 5 ton euro's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:43

Nu lees ik hiet al een paar keer dat Putten wel meevalt, helaas weet ik uit ervaring dat dat NIET zo is.
Voorbeeld: Aard v/d Kamp (de pony 4-spanrijder) kan na een wedstrijd pas op maandag weer naar huis omdat hij anders een hoop klanten misloopt die niet willen dat hij op zondags rijdt.
Kenissen van ons worden regelrecht geterroriseerd omdat ze zich niet aan de zondagrust houden (o.a hengsten losgelaten, dode dieren in de brievenbus, heg in de fik gestoken, hekken afsluiten met kettingsloten).

Ook in mijn werk op de Noord-west Veluwe heb ik vaak te maken met botsingen tussen nieuwkomers en de "oude garde", niet alleen wat betreft de zondagsrust maar ook wat betreft "overlast" door agrarische werkzaamheden.

Zelf woon ik al mijn hele leven op de Veulwe en kan er prima mee omgaan maar je moet overal rekening houden met je buren vind ik, ook in het westen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-03 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:44

De prijzen stijgen alweer... Ach gut

Fitzroy

Berichten: 25192
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:47

Valt mee hoor, Sjuim, diverse objecten zijn in prijs verlaagd!
Wij krijgen alles toegestuurd van makelaars op de Veluwe, dus we weten precies hoe de vork in de steel zit.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:05

Jurga schreef:
Je pikt er ook wel net twee uitersten uit Fitz, Kootwijkerbroek en Barneveld *LOL*. Daar zitten de zwarte kouuuuseeeeeeeeeeeen.


Je bedoelt mij tog niej hea?!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:14

Tessebes"]
In sommige dorpen worden op zaterdagavond de hanen bij de hennen weg gehaald en bijvoorbeeld 's zomers de beregeningsinstallaties op het land uitgezet. Ik vind dat een beetje te ver gaan.
[/quote]
mijn mond valt open!!!!!!!!!!!!!!!!

[quote="Fitzroy"]
Sherif, zolang je nog onder de 5 ton euro blijft voor een vrijstaande woning met duizenden meters grond vind ik het nog wel meevallen. Daar kun je in het Westen gerust 4 ton bij optellen.

.
[/quote]
o en dat lukt op de veluwe om zioets te vinden beneden de 5 ton, met land erbij? hm, lijkt me stug...... Iedereen wil op de veluwe wonen. het is daar een vragersmarkt.

[quote="Sjuimpje schreef:
De prijzen stijgen alweer... Ach gut


volgens mij zijn ze in de rijtjeshuizensector gestabiliseerd en in de duurdere sector aan het zakken. alleen scheelt dat maar zo weinig dat je er nog lang niet genoeg aan hebt.

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:18

Tessebes schreef:
In sommige dorpen worden op zaterdagavond de hanen bij de hennen weg gehaald en bijvoorbeeld 's zomers de beregeningsinstallaties op het land uitgezet. Ik vind dat een beetje te ver gaan.

Bij ons (niet op de Veluwe, wel zwarte kousen) komt er op zaterdagavond iemand om de pinautomaat uit te zetten. Veel mensen stappen om 12 uur 's nachts van de fiets als ze uit te kroeg komen om verder te lopen.

Ik kom dus uit Amsterdam, en vind dit best schrikwekkend.. Uiteraard word je op zondag met de nek aangekeken, maar nog het vervelendst vind ik dat er bij de bushalte gevraagd wordt waarom ik er de vorige dag niet was als ik een dagje vrij heb gehad.

Je leert er vast wel mee leven, maar als je levenswijze heel erg verschilt van die van je toekomstige dorpsgenoten zou ik goed nadenken of je dat dan wel wil..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:21

Fitzroy schreef:

Sjimmy, om dezelfde reden valt dus ook de A12 af!



Tja, als je om 7 uur begint (in Zoetermeer) heb je daar 'nog' geen last van. Knipoog (dat doe ik dus).

En nu is idd de A30 prima te doen! Ik denk ook dat het wel meevalt als íe doorgetrokken is omdat je nu ook redelijk makkelijk naar de A 12 kunt (via Veenendaal) en dat is ook niet superdruk. (dat rij ik als ik van Veenendaal naar Nijkerk ga).

Ederveen ligt ook langs de A30.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:21

Heb je alleen je pijlen gericht op de Veluwe, of is een leuk huis met goede uitrijmogelijkheden en bos genoeg ?
Hier in de buurt (omgeving Drunen, tussen Waalwijk en Den Bosch in, Brabant dus Knipoog ) staan vaak ook leuke objecten te koop.
In de buurt van de duinen is het zandgrond, dus je paard kan ook in de winter naar buiten.
Het rijden in de Drunense Duinen is echt geweldig, en je hebt een redelijke verbinding (wel druk) naar Utrecht.
En heel belangrijk: geen gemuts met zondagsrust ed. Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:23

batje"]
[quote="Tessebes schreef:
In sommige dorpen worden op zaterdagavond de hanen bij de hennen weg gehaald en bijvoorbeeld 's zomers de beregeningsinstallaties op het land uitgezet. Ik vind dat een beetje te ver gaan.

Bij ons (niet op de Veluwe, wel zwarte kousen) komt er op zaterdagavond iemand om de pinautomaat uit te zetten. Veel mensen stappen om 12 uur 's nachts van de fiets als ze uit te kroeg komen om verder te lopen.

[/quote]

Meen je dit *knippert met ogen* Ik kom ook uit een behoorlijk refo dorp, maar dat is hier écht niet zo (geen zwarte kousen). Ik ga ook rustig pinnen, bellen of gewoon fietsen op zondag.

Schijnheilen zijn er wel zat.....