pony voor een half jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:46

Ik ken geen van beide partijen, maar ga ik hier geen oordeel over vellen...
Even ontopic: het zou een mooie gelegenheid zijn geweest om te kijken wat het houden van een eigen pony allemaal inhoudt. Jammer dat het hele verhaal berust op een misverstand...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:58

Tsja... sommige mensen hebben in het verleden de voordeel van de twijfel gegeven... maar goed, dat houdt een keer op... Overigens heb je wel gelijk verder hoor bv... Verder geloof ik dat er in zowel Annuh's als Naiade's berichten voldoende waarheden zitten hoor... Nu ga ik iig pleiten voor een slotje (tenzij we er nog een leuk topic van kunnen maken... ) om zo te voorkomen dat er te negatief over mensen gelezen wordt... want idd, we kennen niet het hele verhaal, alleen stukjes en beetjes van horen zeggen... fijner voor de betrokkenen wellicht als we iig iedereen het voordeel van de twijfel geven... (zal ik ook doen dus Knipoog )

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:54

Voordat hier een slotje op komt: even terugkijken naar het laatste bericht van Linda 250; want is dat uiteindelijk niet het hele topic in een posi notedop ??!! Lachen

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 14:56

van mij mag er best een slotje op want het heeft toch geen nut meer, aangezien alles nu niet meer doorgaat.....!!
en jullie hoeven niet iemand te kiezen wie je gelooft ofzo... want ik denk dat je er ook niet achter kan komen of het waar is wat afke zegt....

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 18:35

Annuh, in de buurt van Rijswijk zit ook een soort manege / pony club die pony's uitleent voor een bepaalde periode dat ze minder pony's nodig hebben. Als ik me goed herinner zit dat vlakbij Drievliet.
Ik weet niet hoe het heet en heb dus ook geen telefoonnummer. MAar misschien kan je het eens navragen bij bokkers die daar in de buurt wonen, misschien weten zij het.

In elk geval is het best een goede "proefperiode" om te kijken hoe het is om zelf een pony te hebben, als je er maar wel bij stil staat dat de pony, waar je je aan gaat hechten weer weg moet.
Maar er zijn dus meer manege's die pony's uitlenen voor lange periode. Dus niet getreurd, gewoon even rondvragen. Dan kom je vast wel aan een adres die misschien wel wat voor je heeft.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 00:52

Dierenlover schreef:
ik zou het wel doen, goede afspraken maken en dan komt het wel goed.
inderdaad gelijk een goede training.


Goedemorgen!!!
Heb jij een paar pagina's overgeslagen offe... Slapen Slapen Slapen

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 12:16

Botervlieg bedoelt dat het hele huren voor een half jaar niet meer aan de orde is en jij daar blijkbaar erg overheen hebt gelezen........

Ik wil hier toch even voor Afke in de bres springen.
Okay, ik ken Afke dus wel persoonlijk en ik weet dus heel goed dat zij wel te vertrouwen is.
Mijn hengst heeft een aantal maanden bij haar gestaan met veel plezier overigens en hij is ook bij haar ingereden.
Van mij geen fout woord over haar en ik vind het ronduit kinderachtig om iemand hier te kakken te zetten met naam erbij, dat is dus gewoon not done! Ik zeg dit niet omdat ik haar nou toevallig wel ken maar het is in het algemeen toch zo dat je zoiets niet doet.
Als haar email werkelijk gehackt is heb jij nu een lekker verhaal de wereld ingestuurd waar Afke dus helemaal niets aan kan doen en dat zal haar bedrijf niet ten goede komen, lekker is dat. Je had het hele verhaal ook gewoon kunnen neerzetten zonder naam en stalnaam erbij, dat had mij veel beter overgekomen!
Maar goed, nogmaals, geen kwaad woord over Afke van mijn kant, ik weet uit ervaring dat ze erg veel land heeft en idd. de pony's staan in de winter ook met een lekkere uitloop dus de pony in kwestie hoeft helemaal niet weg!

Na mijn ontzettende oftopic reactie dan maar een slotje????

_mistique_

Berichten: 2968
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 16:27

het is leuk om voor een half jaar een ponytjuh te hebben!
ik zou het wel doen hoor Knipoog
groetjes,
marielle

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:53

natalie1977 schreef:
Ik zou in dat half jaar erg gehecht zijn aan de pony en zou erg gaan huilen als die na een half jaar weer weg moest Boos!


Waarom dan je kan de pony toch daar opzoeken? En je kan misschien mag je daar wel eens op haar rijden! Je moet het zelf weten maar ik vind het geen slecht idee! Yvette

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 00:04

Passoa en Mistique,
HET GAAT HELEMAAL NIET DOOR !!!
(schrijft Annuh 8 berichtjes hier boven nog)

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:40

Er zijn veel meer stallen die dit soort regelingen hebben. Ik geloof dat een meisje bij ons op de manege een pony te leen had van een van de waddeneilanden. Ook alleen de normale onderhoudskosten en geen dierenartskosten. Cody op bokt heeft een keer een Fjord geleend van een stal uit Drenthe en er zijn er meer... (vroeger Slagharen ook)

Dat dit niet door kan gaan, betekend dan ook niet dat het "lenen"van een pony voor de winter niet een goede manier zou zijn om ervaring op te doen. Je zou het zelfs meerdere jaren achter elkaar kunnen doen. Je loopt veel minder risico dan met een eigen paard... Succes met verder zoeken.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 22:11

T@nj@, ik heb dit alleen maar gezegd, om te vragen of iemand nikita misschien kent!! daarna, heeft ze zelf erop gereageerd dus was het al duidelijk dat het om haar ging, als ik van te voren dit allemaal enzo had geweten had ik gerust niet haar naam gezegd!

Tucker
Berichten: 3
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:47

hoi, ik ben dus sanne, nikita was van mij.
ik vind het ten eerste heel erg hoe hier over nik gepraat wordt alsof het een lappie vlees is dat bij de slager vandaan komt.
ik vind dat buitenstaanders hier geen partij mogen trekken als ze niet weten waar het over gaat.
het komt er dus op neer, ik ben nu inmiddels bijna 16, heb een nieuw paard gekocht, want ik wilde wat hoger in de sport en op nikita kon dat niet. want ik vond het zielig worden om op haar te rijden...
toen heb ik haar verkocht naar afke, waar nikita vandaan kwam toen wij haar kochten. afke heeft toen gezegd dat nikita 7 was, wat later na de aankoop door de dierenarts nagekeken werd, en bleek dat ze minstens 14 was.
nou, dat doet er dan nu niet zoveel meer toe, maar toen heb ik nikita dus verkocht, wat k heel erg vond, toen ze in de trailer stond en we deden de trailer dicht, kwam er een heel luid gehinnik uit de trailer, en teon zei afke, ja ik weet dat dit niet leukv oor je is, ik beloof je dat ik haar altijd zou houden en dat je mag langskomen wanneer je maar wil en ik ga een veulentje van haar krijgen!
dus toen was k wel wat gerustgesteld.
de volgende avond werd k toegevoegd door Annuh hier op bokt, en die zei tegen mij dat ze nikita zou krijgen voor een half jaar.
ik gelijk in de stress want afke had me beloofd dat nikita nooit weg zou gaan. annuh zei dat afke haar had gemaild en met haar op msn had gezeten en dat het al helemaal geregeld was. ik dus afke opgebeld, en ik vroeg waarom ze had gelogen. toen zei ze: nee hoor sanne hier is nix van waar, ik ken dat hele meisje niet eens! nikita gaat nooit weg maak je maar geen zorgen hoor!
dus ik weer gerustgesteld en daarna achter de computer weer gaan zitten met annuh, en heb ik haar verteld dat afke nix van haar bestaan afwist, en dat ik annuh dus niet geloofde.
toen heeft annuh mij de mailtjes laten zien die afke haar haar gestuurd heeft. ik heb het bewijs zelfs nog.
er stond in: nikita is nu nog bij haar huidige eigenaar maar komt over een halve week naar ons en dan kan je haar eventueel kopen voor 500 euro met zadel en hoofdstel. en daaronder stond nog een foto van nikita.
ik vond dit dus heeeeeeeeel erg en heb toen afke opgebeld en die zei: of jullie zijn gek of dat kind is gek ik wil hier nix mee te make hebben.
nou ja ik weet nu zeker dat afke bakels niet te vertrouwen is, en als jullie dat willen geloven dan niet, maar ik zit al een paar weken tegen dit onderwerp aan te hikken en ik zit er toch wel behoorlijk mee.
dat mensen zo kunnen praten over een onschuldig ponytje vind ik onbegrijpelijk.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:17

Even offtopic: er deden toch meer verhalen ronde hier over Afke Bartels (die volgens mij niet al te positief waren..) of zit ik nu fout?

Nimber

Berichten: 26558
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:00

zullen we maar ophouden met mensen zwart maken? en ontopic blijven?
met verdachtmakerij zonder bewijzen kom je niet echt ver en daarnbaast is het niet netjes