wie voert er allemaal slobber?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak voer je slobber?

elke dag
26 (30%)
1 keer per week
21 (24%)
1 keer per maand
5 (5%)
heel af en toe
17 (20%)
nooit
16 (18%)

Totaal aantal stemmen: 85


Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:21

Belker schreef:
Alleen bij bijzondere dingen. Zo als een dagje naar het strand.


Off-topic: dus dat arme ponietje van jou heeft nog maar 1 keer in zn hele leventje slobber gekregen Scheve mond Haha! *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:33

Pavo E'lyte ken ik wel maar is ontwikkeld om op lange termijn continue bij te voeren, er is geen product wat incidenteel gegeven kan worden en zowel vit E + sel bevat, alsook electrolyten maar ook aminozuren en mineralen bevat.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:06

ik geef faf 1 x per week slobber( als ik het heb), ze is er echt helemaal leip van!
Ik gooi er meestal nog wortels en appels doorheen!
Je kn alleen wel heel goed zien wanneer ze slobber heeft gehad, ze kan nog net wat zien maar de rest van haar toet zit onder de slobber resten Haha!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:19

Ik geef Naziri elke dag een 1/2 kg slobber. In eerste instantie omdat hij anders zijn medicijnen niet op at. Nu blijkt dat hij het verschikkelijk lekker vind geef ik na het werk een beetje, hij vind het echt verschikkelijk lekker en blijft er mooi van op gewicht. Zijn gewone voer blijft nog wel eens liggen, vandaar.

Intussen eet hij het ook tijdens de endurance en als ik naar andere evenmenten ga met hem, omdat hij weigert water te drinken als we weg zijn is dit een mooi alternatief. Helemaal als je hem een beetje waterig maakt.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:32

Ik voer Siës ongeveer 4 keer per week 1 kg. slobber als vervanging voor mijn biks en musli, alleen als hij op stal staat (van oktober tot april).
Ik doe het voor de afwisseling en hij vind het gewoon super lekker. Ook is het lekker voor hem als we in de winter hebben gereden want dan koelt hij vrij snel af. Hij vind het een super lekkere beloning Vingers aflikken
Ik gooi er vaak ook appels en wortels bij.

Ik geef hem Btw Pavo Slobber, want die is heel lekker. Ii heb ook wel eens slobber van Subli gehad maar die vond hij minder lekker.

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:57

heel af en toe, voor het lekkere.
als ze hard heeft moeten werken bijv.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:51

Nog nooit gevoerd. Niet echt handig voor je onderzoek he? *LOL*
Nee ik voer geen slobber, er is geen reden toe en als ik haar wat lekkers wil geven, dan krijgt ze een wortel/voederbiet/wat oud brood oid.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:10

Nog ff een vraagje: hoevéél geven jullie per keer???

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:14

ik geef mijn paardje elke keer na het rijden een halve kilo slobber van horsefood, daar doe ik dan gekookt water bij en laat dat afkoelen. Ik geef ook lijnmeel, maar dat doe ik gewoon door het voer, niet door de slobber.
Ik geef het vooral omdat ze het zo lekker vind en dan heeft ze gelijk iets extra's voor na het rijden gehad.

prompter

Berichten: 11339
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:14

In de koude maanden 2 keer per week, in plaats van het voer wat ik normaal bijvoer (van de stalhouder krijgen ze een basis hoeveelheid voer, wij geven zelf bij naar gelang het werk dat ze gedaan hebben).

Altijd slobber van Pavo, en 1 schep (droge slobber, na natmaken is het dus wat volumineuzer) per keer per paard.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:14

geef trouwens ook kruidenmuesli. ik zal ook eens proberen dat erin te doen.

Tancreda4

Berichten: 24132
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:29

Genderose krijgt een keer in de week slobber, op zaterdag. Bestaande uit kant en klare slobber (pavo dacht ik) en zemelen. Omdat ze zaterdags meestal met de kar gaan, en dan een lekker extratje.
En ik geef ook 1 tot 2x in de week gekooktlijnzaad, maar dat gaat meestal gewoon door de mix heen, maar ook soms door een handje slobber.

Nouvel

Berichten: 28582
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:36

Ik heb 1x in de week aangegeven, maar eigenlijk klopt dat niet helemaal. In de winter krijgt Fie bijna elke dag slobber na het rijden. Een halve of een kwart schep, als beloning.
In de zomer krijgt ze bijna nooit slobber, meestal een beetje muesli na het rijden.
Nu ben ik het een beetje aan het afwisselen, de ene keer muesli en de andere keer slobber.
Daarnaast krijgen ze bij ons op stal standaard in de winter 1 a 2x in de week slobber, als extraatje.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:37

een keer per week, als ik naar les ben geweest, want dan heeft ze minimaal 2,5 uur gelopen, en dus wel wat lekker verdient.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:55

Ik gaaf mijn paard elke dag slobber.
Omdat hij last heeft van zomereczeem,heeft hij een speciaal poeder nodig,en dat geeft wel handig door slobber!
Ik voer de slobber van havens.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:16

Mijn optie staat er idd ook niet bij. Ongeveer 2 à 3 keer per week geef ik het.

De ene keer alleen zemelen, de andere keer met lijnzaad en/of granenmix en/of muesli en/of foeneknof.
Maar eigenlijk altijd met warm water.
Heel gevariëerd dus Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:05

Toen het koud was en hij zich niet lekker voelde heb ik slobber voor hem gekocht. Nu heb ik nog wat over (bijna op) dat voer ik nu nog (om de dag denk ik). Misschien dat het helpt om door zn wintervacht heen te komen. Hierna ga ik geen nieuwe zak meer halen. (heb havens).

Heb trouwens ook gehoort dat het niet goed is om iedere dag (veel)zemelen te voeren omdat het de botten ontkalkt. Is dat zo? (ik voer geen zemelen maar ben toch benieuwd of dit klopt..)

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 00:08

ik geef het als ze heel goed gewerkt hebben... of als ik in een goede bui ben hahah neem ik zaken appels boterhammen wortels mee hahahah .. dan vinden ze me ineens heellllll erg lief hahahahah blijven ze achter je aan lopen.. dan krijgen ze zemelen met kruidenmix(is sharir helemaal weg van) en appel,wortel,brood erdoor heen en smullen maar.. zitten jullie paardjes er dan ook helemaal onder...Tong uitsteken

Rocamor

Berichten: 11005
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 08:59

Het paard krijgt eens per week slobber. Kant en klaar van Subli. Aangevuld met wortels, appels, brood, noem maar op. Nu hij eraan gewend is vindt hij het heerlijk (in het begin trok hij zijn neus ervoor op: weghalen die rommel!!!) Meestal plan ik het zo dat hij de slobber na een zware les krijgt.

De pony krijgt dagelijks zemelen met water (maar is dat slobber?)

Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:07

Ik geef 1 of 2 keer in de week kant en klare slobber. Beetje water en lijnzaadolie erbij...en klaar! Het is echt een beloning voor als ie goed z'n best heeft gedaan, bijvoorbeeld na de les.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:20

ik voer luuk ook praktisch elke dag slobber bij.
dit om hem mooi op gewicht te houden. als iker meer brok in doe dan wordt die veels te heftig en dat is dit dus een mooie oplossing.

flettie

Berichten: 8654
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:46

Ik kan niet stemmen want mijn aantal zit er niet tussen Ik voer Fayette namelijk ong. om de dag slobber, dus zo'n 3 keer per week. Gewoon als bijvoer en voor de lekkerheid en om haar knoflook+zonnebloemolie er door heen te doen Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 00:15

Ik moet zeggen dat de uitslag errug interessant is Haha! alvast bedankt iedereen voor de medewerking Lachen

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:48

op mn werk krijgen de paarden elke dag slobber Lachen

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:35

Ik geef iedere dag pulp en dan doe ik er 1x in de week slobber doorheen en andere dingen... lekker papje Vingers aflikken Vork