Springschoenen, welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:57

Eerlijk gezegd heeft mijn paard nog nooit een ijzer afgetrapt, maar ik ben er erg voorzichtig mee. Vooral als hij los in de bak loopt of in de wei, dan wil ik toch graag goed beschermen. Achterijzers heeft hij niet en ook geen extra lange takken.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:50

Ik heb zelf een soort schuimspringschoenen, omdat ik van te voren al wist dat ik die rubbere dingen niet bij Apollon om krijg. Ze zijn heel zacht en je maakt ze met hele erge "klittende"klittenbandjes vast. Ze draaien ook mar nauwlijks!
Ik zal thuis eens kijken welk merk merk het is. 'k zit nu namelijk nog op school! Tussenuur! (Bleeh!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 15:05

ik heb van die hard plastice klapperdingen. draaien ook wel maar het vuil blijft er iig niet inzitten. nu heeft mijn paard nooit geen kapoote voeten meer.

x yvon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 15:13

Die harde dingen lijken me niet zo heel geslaagd, maar wat xxxappiexxx vertelt vind ik wel weer interessant, misschien zou je eens kunnen kijken van welk merk die zijn???

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 15:41

Ja ik wil ook graag weten welk merk het is appie.
Hoelang kan een paard springschoenen omhouden???

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:48

Ik heb leren springschoenen met zachte binnenkant met luchtkanaaltjes ( bijpassend bij de pijpkousen ) . Ik heb ze nog niet gebruikt , maar dat gaat gelukkig nu wel weer gebeuren. Je kan ze wel een keertje een paar dagen lenen om te kijken of het werkt voor Labje.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:53

Mijn paard kreeg ook wondjes van die rubberen. Ik heb die neoprene springschoenen van Eskadron en die bevallen super.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:58

xxappiexx, bedoel je soms 'neopreen' met dat schuimachtige materiaal?

Wij hebben ook springschoenen van neopreen, maar dan van Harry's Horse. En die bevallen ook super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:11

SuzanneH schreef:
Ik heb leren springschoenen met zachte binnenkant met luchtkanaaltjes ( bijpassend bij de pijpkousen ) . Ik heb ze nog niet gebruikt , maar dat gaat gelukkig nu wel weer gebeuren. Je kan ze wel een keertje een paar dagen lenen om te kijken of het werkt voor Labje.


Graag Suzanne, dan kan ik even zien of zijn huid dan heel blijft.

Op dit moment heb ik dus de neopreen springschoenen van Harry's Horse met dat knobbeltje erin (zoals Kieffer ook heeft). Daarmee blijft zijn huid dus ook niet heel helaas.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:55

Ik heb ook een tijdje leren springschoenen gebruikt en die draaiden absoluut niet. We hadden ze op een beurs gekocht, dus waar je ze kunt kopen weet ik niet.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 18:41

merk: Gera, made in Germany. ik heb ze bij CVS ruitesport gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 19:13

xxappiexx, dank je wel voor het kijken. We gaan maar eens hier in de buurt zoeken naar springschoenen van dat merk.
Thanks.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 19:21

O, ja er staat onder "made in Germany" ook nog: Gr. 2 (zo'n romeinse 2)
En ik bedoelde ruitersport i.p.v. ruitesport maar dat zal je wel snappen.