hoge schoft welk merk zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxRoLoxx
Berichten: 25
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:56

Rocky heb ik en ligt zeer goed voor paarden met een jonge rug die nog niet helemaal is en paarden met een hoge schoft hebben hier ook geen problemen mee dit zadel is zeer goedkoop € 400 ofzo en je kunt er lekker op rijden, past perfect en is een combi van een Kieffer,Stubben,Ainsley en Euroriding en ben kei tevreden
We konden hem gemakkelijk betalen ondanks dat we niej ZO veel geld hebben maar wat ie kost is ie echt waard!

Jetta

Berichten: 3989
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:17

Als je een goed passend zadel zoekt, moet je daar echt de tijd voor nemen. De bekende (dure) merken hebben vaak wel iets dat past, het ene zadel zal beter passen dan het andere.
Ik heb wel de ervaring, dat een goede tweedehands vaak beter past dan zo'n goedkope nieuwe.
Ook de merken met voordeligere prijzen hebben prima modellen voor paarden met een hoge schoft, zo paste bij mijn paard met superschoft de Kentaur Artemis prima.
Ga maar lekker uitgebreid passen, er zit ook voor jouw paard wat bij dat goed past . SUCCES!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:25

Heb een 2ehandse county Competitor liggen voor 1000 euro. ziet er overigens nog uit als nieuw. En die past op een paard met hoge schoft, want dit is IOnes zijn zadel. Ik rij nu overigens met een veel oudere KN die OOK op hem past, maar OOK op mijn merrie met weinig schoft. Gek eigenlijk he.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:55

Met een zadel dat de schoft vrij houd zit je altijd goed. Haha!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:16

Na heel wat zadels gepast te hebben, hebben we eindelijk een goed passend zadel gevonden: een Kieffer.

Machie

Berichten: 16033
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:45

een kieffer, die doen het het beste Lachen