wie heeft zijn paard al onder deken staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:06

Waarom zou je je paard bij 30 graden een deken opdoen?? Een vliegendeken oke, maar een gewone deken???

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:09

Tyrza schreef:
Zodra het 's avonds onder de 10 graden wordt, stop ik de sportpaarden in de dekens. Met name Tol heeft er een houtje van rap een teddybeer te worden Haha!



Onder hoeveel grams dekens doe je ze dan ?
Sommigen doen een Zomerdeken om maar het lijkt mij niet helpen

snowwhiteM
Berichten: 110
Geregistreerd: 02-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:19

Ik heb Athena nu overdag een ongevoerde regendeken en s'avonds een iets dikkere staldeken op. Bij Cilicia alleen met regen een regendeken op. Met haar rijd ik in de winter niet zo veel wedstrijden en met Athena wel.

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:23

YvonneS schreef:
Waarom zou je je paard bij 30 graden een deken opdoen?? Een vliegendeken oke, maar een gewone deken???


dan krijgen ze gewoon een lekker dun cooling deken op, dat drijft de warmte af en ze hebben geen last van insekten en geen last van de stekende zon.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:53

Pride heeft nu 's nachts zijn rambo rug deken op. maar....... hij staat dan ook nog steeds 24/7 buiten, midden in de flevopolder hier, zonder schuilstal oid Haha! Dus deze deken kan hij dan zat hebben. Overdag zonder deken, morgen misschien hooguit een regendeken. Maar ook omdat hij nu nog veel licht krijgt zal hij minder snel vacht aanmaken.

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:02

Ik heb Simon zijn katoenen zomerdeken gewisseld voor de ongevoerd regendeken. Isoleert toch net wat meer dus ook iets warmer.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:12

soraya heeft nu 's nachts een dek van 150 gram op

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:57

Die van mij gaat vanaf vandaag onder een S&K Deken die 220 gram is/was.
Is nu 2 jaar gedragen en al een paar keer gewassen dus de deken zal ook wel wat dunner geworden zijn.

Ze stond onder een zomerdeken maar die vind ik nu toch te koud.

En ze staat in een binnen stal ...........maar zolang ze nog niet zweet en lekker aan voelt onder de deken laat ik lekker die 220 gram op.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:01

Ja Syta staat dag en nacht onder een 200 grams van HH, hij was 200 grams, ik denk dat er al wel wat grammetjes af zijn. Door het slechte weer staat ze nu 's nachts binnen en heb ik natuurlijk geen deken op!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:02

parouscha schreef:
Onder hoeveel grams dekens doe je ze dan ?
Sommigen doen een Zomerdeken om maar het lijkt mij niet helpen

Ze staan vanaf vandaag onder een zomerdeken. De stal is goed geisoleerd, dus echt koud is het niet. De warmere dekens bewaar ik voor als het nog wat frisser wordt.

Ik heb mijzelf wel voorgenomen om Tol dit jaar tijdig te gaan scheren

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:03

Nee, nog geen dekens!!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:04

De hele manege staat trouwens nog zonder...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:11

Een paard bij ons op stal, staat onder een deken, net voelde ik ff hij is drijfnat van het zweet onder de deken. Lijkt me niet echt bevordelijk..... Boos!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:20

Jantine2 schreef:
Een paard bij ons op stal, staat onder een deken, net voelde ik ff hij is drijfnat van het zweet onder de deken. Lijkt me niet echt bevordelijk..... Boos!


Dan moet je eens bij mij komen *LOL* Die staat onder een foei lelijk lila deken van 100 grams en voelt nog lekker aan en echt niet nat Bloos! Hoe doet hij dat nou?? Verward

Sall

Berichten: 6763
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:36

Padaula staat sinds afgelopen weekend overdag onder de Bucas regendeken, 'snachts stond ze sinds gisteren onder een zomerdeken, vannacht heb ik de Bucas omgelaten. Wil toch proberen om zo min mogelijk te wisselen.
Even aankijken of ze het niet te warm krijgt en deze oplaten en de dekendikte opbouwen als het kouder wordt.
Ze had vorig jaar een onwijze vacht (ja en dat voor zo'n bloedpaard) ik hoop haar dit jaar, kort in het haar te houden en niet te hoeven scheren.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 00:09

nou hier is het een stuk kouder snachts dan aan de kust.. heb zijn staldeken erop gegooid.. die is 200 gram..als het overdag niet warmer wordt dan 10 a 12 graden dan gaat de bucas erop.. die is een stuk warmer.. dan hoef ik ook niet meer te wisselen wat die is ook waterdicht
morgen wordt het wel weer warm dus morgenochtend gaat de deken er weer af

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 00:15

Eleonoor schreef:
Dan moet je eens bij mij komen *LOL* Die staat onder een foei lelijk lila deken van 100 grams en voelt nog lekker aan en echt niet nat Bloos! Hoe doet hij dat nou?? Verward

Ik weet het niet, het zal wel een warme deken zijn. Geen idee hoeveel grams, maar hij ziet er in elk geval degelijk uit. Té degelijk in dit geval Haha! .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:20

De mijne staan de hele dag al met een Rambo Rug op Nagelbijten / Gniffelen
(Diegene waarmee ze adverteren dat hij geschikt is tot -20 graden Haha! )

Toen ik net de beesten naar buiten gooide was het zo'n 6 à 7 graden, fris zat dus.

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:27

Ik heb gisteravond zijn regendeken over zijn zomerdeken gedaan. Dan haal ik die vandaag overdag eraf. Schijnt nu weer wat warmer te worden dus zijn winterdeken doe ik nog niet op. (staat wel op stal en niet buiten)

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:35

chamaya staat met een zomerdeken op stal, vanaf het moment dat het frisser werd hebben we de paard s'nachts een deken op gedaan.
chamay krijgt ook heel gauw zo'n teddybeer vacht.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:17

Even voor de mensen die de paarden vergelijken met hunzelf (ik heb nog geen winterjas aan, ik heb de kachel nog niet aan, het is nog geen herfst).
Wij zijn geen paarden. Zolang jij nog niet gewoon midden in de huiskamer schijt en piest moet je je paard niet met jou vergelijken!

De een maakt het niet uit dat het paard in de lange haren komt, de ander wel. De een staat op een stal zonder tocht of kou, de ander wel. Het is gewoon per paard, eigenaar en stal verschillend.

Laat elkaar lekker in zijn/haar waarde. Als iemand besluit dekens op te doen bij zijn/haar paardje, laat ze dan!

Treasure staat 's nachts met een zomerdeken op stal.

prompter

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:59

Vanaf afgelopen maandag heb ik ze allebei de Rambo Turnout Lite op, dat is een mooie overgangsdeken. Hier aan de kust is het 's nachts nog niet echt koud, maar ze staan allebei in een buitenbox en ik wil ze 's winters niet te lang in het haar hebben, omdat ze aardig werk krijgen.

Als ik naar de weerberichten kijk, dan kunnen de dekens even af van vrijdag tot zondag, en dan moeten ze er weer op Lachen.

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:07

Mijnes doe ik helemaal geen deken op heeft die nooit gehad ( haflinger )
Staat dag en nacht buiten met schuilstal!

Ik vind dat een beetje verwend , want een paard in de natuur heeft der ook geen en die leven ook nog Knipoog!..

Maare okeej als je een paardje koopt die altijd een deken op gehad heeft zou ik dat ook doen, maar als die van veule af aan het gewent is waarom zou je?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:10

Omar staat sinds dinsdag onder een katoenen zomerdeken van HH.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:16

Sabiha staat 24/7 buiten en die probeer ik zolang mogelijk zonder deken te laten staan. Zodra ze het echt koud begint te krijgen, krijgt ze een deken op. Ik hoop dat ze het niet koud gaat krijgen en dus de hele winter zonder deken op kan staan. Wordt ze hard van! Het is overigens een jaarling die in de winter ook zoveel mogelijk naar buiten gaat, en 's nachts binnen. Miss dat het een beter idee is om haar een deken op te doen als ze op stal staat, en dus stil staat??? Iemand daar een antwoord op?