Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 17:50

Weer geeeeen idee of mensen dit boeiend vinden hoor :')

Maar we hebben een tevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder de klanten. 75% van de klanten heeft gereageerd( ik dacht eerst dat het wat weinig reacties waren maar toen ging ik de klanten tellen die meerdere paarden hadden en daarna onze eigen paarden eraf trekken... we hebben er misschien ook wel wat veel zelf ahum :+ ) Dus toen kwam ik toch nog wel aan een representatief getal vind ik. Ik weet ook niet zo goed of je dit nou eerder geneigd ben in te vullen als je kritisch bent, of als je tevreden bent? Hoop niet dat ik nu 25% kritische mensen gemist heb zeg maar :D

Ik deel alleen grafieken, heel veel klanten hebben de moeite geschreven om echt uitgebreide dingen erbij te schrijven. Super fijn. Dat is soms ook niet zo anoniem dus dat deel ik niet.

Onze technische man gaat deze grafieken ook delen op ons info scherm in de kantine, dus dan kunnen klanten het ook bespreken onder een kopje koffie :)

Ik deel hier niet alles, ten eerste omdat sommige dingen gewoon echt handige bedrijfsinformatie is die ik niet openbaar op internet ga zetten en ten tweede omdat een vraag als: ' wat zou je verbeterd willen zien aan de binnenbak' , en dat voor al onze facetten, ook wel wat langdradig word :)

Eerst maar even de belangrijkste :D


Afbeelding

Hier word ik wel blij van. Dat zelfs de mensen die misschien niet 100% tevreden zijn ons toch zouden aanraden. Veel stallen staan vol, dus ik kan mij ook voorstellen dat sommige mensen 'moeten blijven' terwijl ze niet tevreden zijn zeg maar. Dus ja, erg blij mee :)

Deze vind ik ook erg belangrijk, de perfectionist in mij vind dat dit hoger moet maar ben hier al wel redelijk tevreden mee :)
Afbeelding

En deze sluit daar mooi bij aan denk ik :)

Afbeelding

Toen heel veel vragen over de accomodatie, hier hadden wij veel aan omdat we waar we in willen investeren kunnen leggen naast wat klanten hebben aangegeven. Dat lag gewoon niet altijd in 1 lijn, dus handig: zo kunnen we met die investeringen schuiven n.a.v. wat klanten een hogere prioriteit vinden hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit stuk was voor ons wel in 1 lijn met waar we de afgelopen jaren in geïnvesteerd hebben. Al ons geld zit in de paddocks, nu zijn de banen aan een upgraden toe.


Afbeelding

Dit was voor ons ook niet nieuw, dus hierin denken we hetzelfde als de klanten.

Dit is voor ons een lastige, wij voeren echt onbeperkt, maar gezien ons paardenbestand is het dan echt nodig arm hooi te voeren. Voor de paarden die rijker nodig hebben voeren we voordroog. We zijn wel eens wat klanten verloren op deze 2 keuzes. Ik vind het een moeilijke, dit is al best veel werk. Nog rijk hooi aanbieden is weer een extra klus. Nouja, goed om te inventariseren.

Afbeelding

Afbeelding


Dit was boeiend, onze boxen zijn best oud, en een deel is nog 2.70 bij 2.70 of 3x3, ik had eigenlijk gedacht dat men vele malen meer ontevreden was over de boxen. Als je Bokt naleest gaar er niemand meer voor deze maat box :o . Ik had hier veel meer feedback verwacht.
Afbeelding

Afbeelding

Hier wil ik graag mee aan de slag, dit zou ik zelf echt graag hoger willen hebben maar dit is ook voor een deel een beetje ongrijpbaar denk ik.

Afbeelding

Nou, dat was 'm wel ongeveer :D

ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 17:56

Oh! En een tour door ons laatste project wat bijna af is:



Het eerste stuk: waterbak, slalom, heuvel, piano, trekkerbanden,brug, slinger door het bos en brug is af.

Het tweede stuk moeten nog hindernissen komen.

We zijn aardig trots op ons project. Zowel de menners als ruiters kunnen hier lekker crossen, maar een groot deel van de mensen vind aan de hand werken ook leuk en ook dat kan hier top.

Freyr
Berichten: 702
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:30

Heel tof die enquête! Zegt ook genoeg over hoe serieus jullie je bedrijf nemen.

Staan ze bij jullie ook nog niet op de wei eigenlijk?

MyWishMax

Berichten: 25469
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:34

Jeetje ik wil ook langskomen voor de renbaan en het bosje :')

Erg boeiend en ik denk dat je echt tevreden mag zijn! Zelfs als je dingen nog hoger zou willen on de perfecte wereld.

Crista

Berichten: 3027
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:36

@ruitje, ik kan de antwoord opties van vraag 23 niet lezen, heb je die duidelijker?

En @freyr, nee, staan nog niet op het land. Echt nog te nat helaas. Maar liever nu iets langer wachten en straks nog gras, dan nu erop en over een maand alles kapot.

prompter

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:52

Het zijn mooie cijfers, maar de ontevredenen zijn natuurlijk allang weg gegaan, de tevredenen blijven en dat flatteert de uitslag wel wat. Als weggaande klanten openstaan voor een exitgesprek, zou dat denk ik ook waardevolle informatie opleveren :).

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:59

prompter schreef:
Het zijn mooie cijfers, maar de ontevredenen zijn natuurlijk allang weg gegaan, de tevredenen blijven en dat flatteert de uitslag wel wat. Als weggaande klanten openstaan voor een exitgesprek, zou dat denk ik ook waardevolle informatie opleveren :).

Tja, dat kan.

Maar de tegenvraag kan dan zijn: hoe groot is het verloop eigenlijk?

ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 19:11

Vraag 23 van links naar rechts: buitenrijbaan, longeercirkel, binnenrijbaan, paddocks, stapmolen, drafbaan.

Snap niet helemaal waarom het niet top leesbaar is, jammer de bammer!

Ze staan niet op de wei en daar heb ik ontiegelijk veel stress van, landklanten die niet kunnen komen maar godzijdank nog op hun oude stal kunnen blijven. Nieuwe klanten die komen waar ik in de paddocks amper ruimte voor heb. 2 noodboxen vol en dit weekend moeten mijn 2 Fjorden samen in 1 box. Huidige klanten die nog 4 keer per week toch van landgroep wisselen waardoor ik moeite heb om mijn overzicht te bewaren, klanten die willen weten wanneer het nou kan enz enz :+

Ik ga sowieso zelf altijd vrij slecht op de eerste week in mei/laatste week april. Als alles in het land loopt ben ik een gelukkig mens :D

@prompter, dat is zeker waar! Ik vraag mij wel eens af hoe dat in te vullen want een echt exit gesprek is niet anoniem natuurlijk en ik kan mij voorstellen dat je dan niet helemaal eerlijk gaat zijn.

En ik zou met sommigen dan ook weer geen exit gesprek hoeven trouwens, ga ik ook niet schijnheilig over zitten doen :') . Nu vraag ik het eigenlijk wel 9 van de 10 keer aan een klant als de relatie goed genoeg is om het te vragen.

Dan krijg ik vaak te horen: prijs, afstand of wij kunnen qua management niet bieden wat iemand zoekt. Dat zijn dan ook niet altijd dingen waar ik wat mee 'wil' doen zeg maar. Met de uitslagen uit de enquête kan ik echt wat. Als iemand weg gaat omdat wij iets niet bieden, dan is dat vaak al besproken van te voren en heb je aangegeven dat je dat of wel kan bieden, of dat dat niet gaat. Dus dan ga ik dat niet na een exit gesprek alsnog wel doen zeg maar?

Soms denk ik dat een exitformulier wat iemand in de loop van het jaar ergens anoniem kan versturen nut zou hebben. Maar even wachten op de volgende stagiaire:)

Ons verloop is met 100 paarden best groot hoor. Ik had er vorig jaar geloof ik eens in 5 maanden tijd 6 die ingeslapen moesten worden. Ouderdom, blessures..allemaal compleet logische redenen maar dat ging hard.

Ik heb het eens opgezocht met de redenen die bij mij bekend zijn, dus ik weet niet of dat het eerlijke antwoord is natuurlijk.

Vanaf januari:
3 paarden van dezelfde eigenaar, heeft huis gekocht hier in het dorp, staan nu aan huis.
1 naar rusthuis in brabant ivm onherstelbare blessure
1 vanwege financiële redenen
2 paarden van dezelfde eigenaar die naar die prachtige PP bij Utrecht zijn gegaan
1 naar een revalidatiecentrum en daarna naar een stal waar hij op rubbermatten kon.

Dus, dat zijn er serieus al 8 in 1 kwartaal. Maar alle 8 had ik niet kunnen aanhouden door iets te veranderen denk ik :) . Zijn alle 8 ook super fijn weggegaan en morgen weer welkom trouwens.

Alja

Berichten: 25652
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:37

Staan de stallen dan wel gelijk weer vol of heb je geen wachtlijst?

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:49

Ja, maar als je geen verloopt hebt op 100 paarden, dan klopt er ook iets niet :D

Wat je zo opsomt zijn de redenen om je schouders over op te halen. Dat zijn dingen die erbij horen en waar je als stalhouder weinig aan kunt doen en dat is misschien maar goed ook :D

ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 19:59

Alja schreef:
Staan de stallen dan wel gelijk weer vol of heb je geen wachtlijst?


Als ik 30 boxen bij bouw zijn die morgen al verhuurd denk. Wachtlijst en mega krapte op de markt in deze regio.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 20:14

ruitje schreef:
Maar we hebben een tevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder de klanten. 75% van de klanten heeft gereageerd( ik dacht eerst dat het wat weinig reacties waren maar toen ging ik de klanten tellen die meerdere paarden hadden en daarna onze eigen paarden eraf trekken... we hebben er misschien ook wel wat veel zelf ahum :+ ) Dus toen kwam ik toch nog wel aan een representatief getal vind ik. Ik weet ook niet zo goed of je dit nou eerder geneigd ben in te vullen als je kritisch bent, of als je tevreden bent? Hoop niet dat ik nu 25% kritische mensen gemist heb zeg maar :D


75% response is echt wel heel veel, hoe dan ook! En je mist meestal vooral de mensen die ook niet zoveel te zeggen hebben. Zowel mensen die kritisch zijn als mensen die echt iets positiefs willen zeggen reageren eerder, zeker bij dit soort onderzoeken.
En ook goed om te weten is dat mensen in Nederland vaak het cijfer 8 zien als 'gewoon helemaal goed', en de 9 en 10 willen reserveren voor iets wat zo uitzonderlijk is dat het niet zo vaak voorkomt, vooral bij dingen die nogal subjectief zijn.

Dus ik zou maar een lekkere champagne open trekken, volgens mij heb je uiterst tevreden klanten!

Citaat:
Ik deel alleen grafieken,


(Mag ik nog een klein puntje van feedback geven aan de student die de grafiekjes heeft gemaakt? Het sorteren van groot naar klein is goede visualisatie bij bv 'wat zou je het eerst aanpakken', want dan zie je meteen wat mensen het vaakst noemen.

Maar bij cijfers of een schaal van 'niet eens - eens' is het vaak handiger om de waarden op volgorde te houden (en persoonlijk heb ik ze dan ook nog liever horizontaal.) Je kunt dan makkelijk zien waar het zwaartepunt ligt, en je ziet makkelijk of er onderwerpen zijn waar de meningen heel erg verdeeld zijn.)

Citaat:
Als je Bokt naleest gaar er niemand meer voor deze maat box :o . Ik had hier veel meer feedback verwacht.


Je moet niet alles geloven wat je op Bokt leest :D

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:11

De maat van een stal is ondergeschikt aan het totale management. Mijn paard staat bv. ook in een stal van 3 bij 3 meter. Maar de helft van het jaar ziet ze die stal (bijna) niet en het management is voor de rest het beste wat ik me kan wensen, dus dan ga ik niet proactief ontevreden zitten doen over haar box.
Maar als mijn pensionhouder morgen expliciet zou vragen: he, we gaan de stallen aanpassen, hoe groot wil je dat die van jouw paard wordt, je mag kiezen? Ja, dan ga ik ook niet 3 bij 3 zeggen. :D

ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 18:54

Ja dat denk ik ook Shadow, over dat je de mensen mist die het 'niet zo boeit'.

Ik vond die grafieken ook niet prettig zo maar ik dacht dat dit gebruikelijk was :o

Over die boxen: wij hadden dat veel eerder op de lijst staan om aan te passen, maar er waren echt meer opmerkingen over andere zaken. Dus wat dat betreft is het echt een nuttig onderzoek geweest.

En dat zit hem soms ook echt in kleine dingen. Wij hebben bijvoorbeeld 2 loopstallen en mensen voeren die paarden op de poetsplekken. En nu gaf iemand dus aan van: Ja dat is echt super irritant want ik kan dan mijn paard niet poetsen omdat die staat te zeuren om het eten van zijn buurman.

Denk ik: ohja.

Ik 'zie' dat gewoon niet ofzo? Kijk, als mensen zeggen: overkap even al je bakken, dan moeten we echt bekijken hoe we dat doen. Dit zijn wel dingen waarvan ik denk: is dit op een kleine manier voor iedereen prettig te maken.

En hier was ik mij niet zo van bewust zonder dit onderzoek, nouja, zo nog wel meer dingen dus :)

Celebi
Berichten: 3800
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 18:59

Grappig, als oud loopstaller heb ik ook nooit door gehad dat dat vervelend was! Zoveel mensen die met emmers buiten voerden. Denk dat je met een loopstal paard ook niet gauw vast zat aan bepaalde voermomenten en die kijken dus niet op van andermans emmer. Stal paarden zijn het gewend om allemaal om dezelfde tijd brokken te krijgen en die zullen een etend paard ernaast dus misschien wel heel anders ervaren?

Rocamor

Berichten: 10962
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:03

Ik ga mee met Celebi. Hier ook een paard in een loopstal gehad en ook daar werd gevoerd in gangpad of poetsplaats. Daar had verder niemand last van.

Ik weet niet meer hoe jullie poetsplaats eruit ziet. Heeft de melder zelf een idee hoe dit al te passen valt of op te lossen? En is deze melder de enige die last heeft? Of zijn dat er meerdere?

Ik zou er dus ook niet bij stil gestaan hebben :o

Zou het voeren middels voerzakken op die plek een afdoende verschil kunnen maken?

ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 19:10

Wij hebben niet 1 poetsplaats.

Qua binnenruimte:
We hebben een smids/zadelpas/fysio/tandarts plek. Daar kun je ook poetsen als hij vrij is. Verder 2 spuitplaatsen en dan poetst iedereen bij ons in de gangen tussen de kettingen.

Buiten hebben we 2 poetsmuren met 6 ringen, een vierkant waar zo'n 4 paarden aan kunnen staan en op veel plekken ringen in de muur.

En de loopstallers hebben voorrang bij een buis waar 2/3 paarden overdekt gepoetst kunnen worden. Maar die is vlak naast de ruinenloopstal dus daar voeren levert wel onrust op en mag niet.

Soms denk ik wel eens: 1 centraal poets/verzorgingsplein zou leuk zijn. Nu is alles bij ons zo verspreid. Aan de andere kant: soms zijn er 10 mensen aan het poetsen en geen een in hetzelfde gebouw. Heeft ook wel wat qua rust.

ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 19:10

Celebi schreef:
Grappig, als oud loopstaller heb ik ook nooit door gehad dat dat vervelend was! Zoveel mensen die met emmers buiten voerden. Denk dat je met een loopstal paard ook niet gauw vast zat aan bepaalde voermomenten en die kijken dus niet op van andermans emmer. Stal paarden zijn het gewend om allemaal om dezelfde tijd brokken te krijgen en die zullen een etend paard ernaast dus misschien wel heel anders ervaren?


Fijn dat dit niet aan mij lag waha :')

Celebi
Berichten: 3800
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:23

Ik vond dat dus soms weer lastig met slecht weer om niet te voeren naast de ruinen stal. Want het leek niet alsof er ook maar 1 van de paarden ooit geïnteresseerd is geweest in mijn voeremmers, maar ik probeerde me goed aan de regel te houden en voerde ergens buiten waar plek was. Met slecht weer stond ik dan inderdaad om de hoek tussen de stalpaarden of als het vrij was bij de smidplaats. Maar meer heb je ook niet en tussen die rij stallen dacht ik altijd 'zouden deze er dan geen last van hebben als het bij de loopstal expliciet niet mag?'. Denk dat het hebben van een stal en het niet hebben van een stal beide wat onhandigheden met zich meebrengen die bij elkaar wat botsen.

Voor mijn exitgesprek zou ik trouwens als iets wat ik gemist heb een lege box/plek voor loopstallers zeggen. Eentje naast de merries en eentje naast de ruinen is helemaal ideaal zodat je paard vlak bij de kudde is en het misschien zelfs te gebruiken is bij introducties en tijdelijke blessures. Maar ik bedoelde vooral een plekje zodat je wat hebt om droog te poetsen, te voeren, je paard even in te zetten als je nog wilt plassen voor het rijden (ik moest altijd iemand zoeken die op hem wilde letten of hem vast wilde houden als dat gebeurde.. :') ), gewoon van die praktische zaken. Of wanneer de tandarts is geweest en het roesje moet uitgeslapen worden (sowieso handig om dat dan gelijk in die box te kunnen doen).

Maar goed dat neemt natuurlijk weer enorm veel ruimte in.. :+

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:24

Interessant, zo'n enquête.

Wauw, wat een mooie route hebben jullie aangelegd! Dat wil ik ook al een tijdje graag doen. Heb je tips over hoe je een goede stabiele bodem voor de waterbak aan kunt leggen? Hoe hebben jullie de beschoeiing gemaakt? en wat voor bodem voor de ruiter/men paden?
Welke materialen hebben jullie daar voor gebruikt?

Hebben jullie de bruggen zelf gebouwd?

Hier is de bodem best zacht als het nat is. Dus wij kunnen in de winter niet op gewoon "grond" rijden.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 21:34

Die voerplekken zouden mss simpel kunnen opgelost worden door idd een mege box in de buurt van de loopstallen te maken, of mss zelfs een paar stands (1 grote box = 3 of 4 stands? )
Voerbakjes aan de voorkant en er kunnen vier loopstalpaarden tegelijk eten zonder dat het giga veel ruimte inneemt. En heb je ook direct een vastbindplek voor als je iets vergeten bent voor het rijden.

ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 21:48

Het punt is, dit zeg ik even heel heel erg zwart wit, dat alle plekken die daar ideaal voor zouden zijn, bij ons vol zitten met boxen. Dus we zouden deze plekken heel erg simpel kunnen maken bij beide loopstallen. Maar dan kost ons dat een box die nu 490 euro oplevert.
Dat is dus +- 1000 euro per maand 'weggeven' aan een ideale voer/poetsplek.

We hebben nu voor de introductie en tijdelijke blessures wel bij beide loopstallen een paddockje naast de groep. Ook zijn de noodboxen vaak leeg voor koliekers die kaal moeten/roesje. Maar deze quarantaine boxen liggen weer helemaal afgelegen, dat is voor een gestressed paard ook niet ideaal.

In het ideale geval had je je afgelegen quarantaine stallen en daarnaast ook nog 1 of 2 boxen leeg liggen voor dit soort zaken.

@Celebi, dat van dat plassen haha, wat erg :o . Ik zie je al naarstig opzoek naar iemand :+

Over het crossbos: mijn broer heeft alles aangelegd en ik heb eerlijk gezegd geen idee wat hij allemaal doet haha :D . Die waterbak heeft hij met bielzen gemaakt en dan met zo'n zonnepaneelpomp naar de sloot. Hoe de bodem blijft moeten we nog ondervinden maar mijn broer is van het type: ' als het niet werkt stap ik in de kraan en doe ik het beter.' . Ik zal vragen wat voor bodem hij er in heeft?

Een groot deel van het menpad is al bestaand kavelpad, dat ligt er al 100 jaar denk ik en is vrij hard maar zal daardoor wel goed blijven. Wat de rest voor zand is: ik ga het mijn broer vragen :+

Mijn broer heeft de bruggen zelf gebouwd, anders waren ze niet breed genoeg voor een mencombinatie en ook niet stevig genoeg zodat wij met onze machines onderhoud kunnen plegen/er overheen kunnen.

Ik weet overigens pas in het najaar of het crossboss zich houd, ik denk de zandpaden wel. Dat kwam ook uit de enquête: dat mensen graag wilde galopperen op de drafbaan( dat mag nu niet) . Dat kan iedereen straks lekker hier doen haha :D

Mer1980

Berichten: 18899
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 22:15

Ik denk dat bijvoeren het beste kan met een voerzak om het hoofd, hoef je nergens heen een ander paard kan er niets mee en je paard kan rustig eten.

beegee
Berichten: 955
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 23:55

Mmm wbt de boxen: ik denk dat jullie kracht is dat je 1) veel verschillende soorten boxen hebt en 2) kleine blokjes ipv ellenlange gangen die iets weg hebben van fabrieksmatig paarden houden, als je me snapt. Zag eerder een opmerking voorbij komen dat de afmeting van een stal ondergeschikt is aan het management, daar ben ik het niet mee eens, voor mij is het júist onderdeel van het management. Zeker als ze daar in de winter wel 20u per dag in staan.

Mijn paard heeft destijds wel twee hele dagen ( :')) in die quarantaineboxen gestaan en daarna drie weken in de kleinste maat box van 2,70 bij 2,70 als ik dat goed zeg. Op elke andere stal zou ik daar nooit mee akkoord gaan, maar omdat het tijdelijk was en je eigenlijk altijd heel snel doorschuift naar een grote stal, maakt dat eigenlijk niet uit. En daarnaast heb je, als je uit de kleine stalletjes weg bent, wel de keuze uit flink wat andere stallen met elk hun voor-en nadelen, maar wel aansluitend bij hetgeen een individu mogelijk wil voor zijn paard. Daarbij komt dat (naar mijn idee) de kleinste stallen alleen worden gebruikt voor paarden (pony's) die daar in passen dan wel op de 'wachtlijst' staan om naar een grotere stal te mogen. Denk dat dat dus echt een stuk meevalt hoor, zoals dus ook uit je enquete blijkt :))

Als er mensen op bezoek kwamen, kregen we altijd 'n compliment over zijn mooie ruime buitenbox :D, ik heb je enquete verder natuurlijk niet inhoudelijk gezien buiten wat hier staat, maar ik kan me zeker voorstellen dat de boxen niet iets zijn waar in het algemeen ontevredenheid over heerst.

Celebi
Berichten: 3800
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 00:35

Ik begrijp inderdaad exact waarom het er niet is hoor. Het neemt gewoon veel ruimte in en die ruimte kan dan niet meer benut worden voor een ander paard. En als ik het allemaal uit dit topic goed gelezen heb zitten er aan de loopstallen al kosten genoeg dat het ook niet perse heel rendabel is om nog een noodbox standaard daarvoor klaar te hebben. :')

Dat heb ik trouwens wel al vaker gezien bij groepsstalling dat er 1 box met uitloopje vast zit aan de groepsstalling. Daar komen nieuwe paarden of paarden met een blessure dan in uit de groep. Vind dat wel heel tof, zeker met een paard met flinke verlatingsangst.