Heeft de naam van je paard een betekenis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:55

Gevonden Haha!

Alleen het staat nog wel in het engels maar dat maakt niet uit.

Hiero komt ie:

Your first name of Tess has given you a studious nature, and the ability to concentrate on whatever you are doing. You could excel in mathematics or in positions where persistence, independence, and individuality are required. In personal associations, a lack of finesse in verbal expression often creates misunderstandings with others, especially with those close to you, because you find it difficult and embarrassing to express depth of feeling when situations arise requiring diplomacy, understanding, and affection. Others may often find you reserved and aloof, when actually you desire love and understanding. This name creates a withdrawn, reserved nature. You feel very alone at times and find it difficult to merge with others in a happy, relaxed manner. You could suffer with head tension, or any weakness relative to the heart, lungs, or bronchial organs.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:56

Natuurlijk betekent Angel engel Schijnheilig.

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:00

Mijn veulen heet Gucci Habibi...

Allen Gucci weet ik niet wat dat betekent..Knipoog
Maar van Habibi wel dat betekend: Geliefd (het is arabisch) En hij is zeker geliefd! Knipoog en Sissy betekend mietje..Tong uitsteken en Gretha betekend gretha! wahaha Haha!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 01:33

Ik heb mijn paardje Party!! HADJINA Party!! genoemt of het wat betekend geen idee.
De HA komt van Hianca zo heette haar moeder eigenlijk Pash Hianca maar pash is afkomstig van de stoeterij dus die mag ik niet gebruiken.
En DJINA vond ik wel leuk klinken
Vond HADJINA gewoon mooi klinken dat is de rede

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:06

heyyy
eh ja mijn pony heet [***]
en dat betekend dus turkse waterpijp!!
heb ik niet zelf verzonnen hoor!
xjes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:27

Toch kom je nergens zoveel kitcherige namen tegen als bij paarden. Zeker die lange engelse namen vind ik vreselijk.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:43

Jenna schreef:
Chinouc betekend wervelwind.
Gelukkig trekt ze zich weinig van dr naam aan Haha!


Zuidelijke prairi storm om precies te zijn. Mijn pony heete ook zo. Maar dan met een dubbel o en een k; Chinook-Arikara...mond vol voor een klein ponnietje Haha! Arikara is een indianenstam. Mijn pony was dan ook een Appeloosa.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:05

Image is engels ( ja echt Haha! ?) voor je imago, nou en het past wel een btje bij d'r

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:13

Onze merrie's hebben allemaal Vanta in hun naam. Ravanta, Tavanta enz. Dit is nu eenmaal de stam naam van ons Verward. Maar onze hengsten probeer ik zoveel mogelijk en naam te geven met een betekenis. Bijvoorbeeld hadden we een hengstje van Zuidhorn, die ik de naam Noordhorn gaf (lekker orgineel Tong uitsteken). En in het jaar van de Olimpische spelen van 1996 hadden we Olympus (lekker makkelijk te onthouden Tong uitsteken). In 2001 hadden we een hengst die de naam Usher meekreeg (ook orgineel, ben ik niet verder tegen gekomen). En vorig jaar hete onze hengst Vilmar (dit betekend ZEER BEROEMD). Ik ben nu al weer druk een paar leuke namen aan het zoeken voor de veulens die dit jaar worden geboren, deze moeten met een W beginnen en dat is niet zo makkelijk Verward. Onze merrie's hebben trouwens wel allemaal bijnamen anders wordt het wel verwarrend als we eentje uit de weide moeten halen en dan haar naam te noemen. Tavanta heeft als bijnaam: TOETSIE, vernoemd naar de toestie rebellen omdat ze zo rebels was toen ze klein was (nu nog steeds wel }> ). Knuffel spreek denk ik voor zich, dat is namelijk een grote KNUFFEL Tong uitsteken. Verder hebben we Ifanta (heeft geen betekenis) net als Nicky en Evanta noemen we altijd Ramiro (omdat haar vader zo heet, maar die naam komt nog uit de tijd dat ze van me opa was en hier luisterd ze ook naar duzz gaan we niet moeilijk doen Haha!)


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:15

Toevallig net op een site met Welsh babynamen opgezocht:
Eirian - brilliant, fair Haha!

Hihi, Brilliant is ze wel, maar fair.....tijdens het voeren in ieder geval niet Frusty

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:29

King Marco spreekt voor zich Haha! .

biri
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:48

magic's beautiful colors is color zijn volledige naam. Party!!
de naam van zijn ouders zijn samen gevoegd m.= bond's midnight magic en v. = delightful colors.
beautiful is nieuw en terecht kijk maar op mijn www. Pling
zijn naam doet hij eer aan, hij kan zeer doordringend kijken (magic).
als hij ander paarden ziet loopt zeer mooi en maakt hij zich groot (beautiful) en colors spreekt voor zichzelf zw/w bont.
ja de naam keuze was perfect.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:04

Nowshera betekent negen leeuwen

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:44

Mijn paardje heet Metellica. Dat komt omdat hij de kleur Metallic heeft (grijs). Vandaar zijn naam.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:39

mij fjord heet dancer maar of ie ook echt kan dansen nee haha Knipoog

Alvaron

Berichten: 1768
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:47

Alfie is vernoemd naar z'n vader Aron: AlvAron. Waarom de fokker er Alv voor heeft geplakt? Geen idee. Toen ik 'm kocht vond ik 't niet zo'n beister leuke naam, maar ondertussen IS ie gewoon Alfie geworden.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 06:26

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:15

goldy... goudlokje
Vanwege der blonde manen!

ndoro

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:27

Mijn paard heet ndoro hij is en dat betekent in het indiaans HEER!

grappig he Pling

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:48

Mijn tinkermerrie heet Kiara, een Ierse naam die "klein en donker" betekent, en dat is ze ook!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:12

Neel schreef:
Onze merrie's hebben allemaal Vanta in hun naam.


En de mijne heet gewoon "Vanta" Haha!

Ik ben overigens misschien van plan om het op haar papier te veranderen naar "Vicky Blue Eye". (ze heeft een maanoog, verder is het afgeleid van de film "Mickey Blue Eyes" )
Ik zal ze in het dagelijkse leven nog wel Vanta blijven noemen, maar "Vicky Blue Eye" klinkt toch ietsje leuker dan Vanta (iedereen zegt altijd Fanta ... leuk als je op een keuring ofzo bent Haha! )

En aangezien ze op de naam van een andere fokker staat (lang verhaal) komt daar misschien nog "Waterhoek's .." voor, dan krijg je dus een mondvol "Waterhoek's Vicky Blue Eye" Nerd

Vindt het gewoon leuker klinken als ik op verplaatsing ben met haar in de omgang blijft ze gewoon luisteren naar Vanta.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:33

Mijn paard heet Harald's Jewel. Zn vader is Blanc Rivage en moedersvader Le Mexico. Allemaal Frans dus...en Jewels stamboek naam was Harald (volgens mij gewoon een door en door Nederlandse boere naam). Waarschijnlijk moest er gewoon een naam met een H komen..ze sportnaam is wel Harald's Jewel. Hij heet in het dagelijks leven gewoon Jewel en dat klopt wel want hijs mijn juweeltje!

Mn oude ponietje van 23 is een Welsh Cob. Ze heet Albion Rhona en ik heb geen idee wat het betekent. Haar moeder heet wel Albion Rebecca en haar oma heet Albion Rosalie dus Albion kan van de fokker komen..ze is geimporteerd uit Engeland daar betekenen namen heel vaak iets, vooral bij die welshjes.
als iemand iets weet?

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:49

Mijn paard heette al Jumper toen ik hem kocht, maar dat vond ik een beetje saai voor op wedstrijd, en aangezien het een paard met humor is hebben we hem als wedstrijdnaam Jolly Jumper genoemd. In de wandelgangen is het altijd Jump...
Kiri is gefokt door mijn schoonvader die helemaal gek van opera was in die tijd, ze is dus genoemd naar een operazangeres, Kiri te Kanawa.
En onze pony heet Orchid's Insley. Zo heette hij al toen we em kochten en Rick vond het wel een mooie naam. Hij komt van de Orchid's (orchidee) paardemelkerij in Zeeland. Insley is dus een naam van een soort orchidee. Alle pony's die daar wegkomen hebben een orchideennaam.
De rest van de paarden van mijn schoonvader heten ook allemaal Avanta op het eind. Dat is de 'stamnaam'.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:31

Jurga is de beginletter van het jaar, de J + urga.... een stamnaam uit de tuigpaardwereld... Heel simpel.

Voice vond ik gewoon mooi!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:51

Oeps ik vergat er een paar Haha!

Miepie heet Miepie omdat ze vernoemt is naar de vrouw van de eigenaar. Eigenlijk heet ze Niranda maar jah, ze vonden Miepie leuker (vraag me neit waarom...)
Gerda heet gewoon Gerda, dat hebben ze ook niet zelf verzonnen ofzo.
Vickey vonden ze gewoon een mooie naam, maar dan moest het wel op de "luxe" manier worden geschreven.