Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
patsur schreef:bij ons staan de paarden 's omers buiten maar 's winters binnen. Sommigen gaan nog wel naar buiten, als de eigenaar dat wil.
lowara schreef:gouda schreef:Hier in de buurt heb ik heeeel erg mijn best moeten doen om een stal te vinden waar ze in de winter ook een paar uurtjes buitengezet worden in een paddock. Hier in de buurt is het dus wel gebruikelijk dat de paarden er alleen uitkomen als de eigenaar gaat rijden/longeren of losgooien. Voor de meeste paarden is het dus 22/23 uur per dag eenzame oplsluiting van oktober tot meiKomt de eigenaar niet opdagen dan staat het paard dus op stal.
eigenlijk toch te erg voor woorden?
dat je gewoon je best moet doen om een stal te vinden waar je paard een paar uur naar buiten mag?
ik vind het ook gewoon een vorm van dierenmishandeling, ook al wordt zo'n dier een uur per dag gereden.
marlo schreef:bij ons gaat het er om dat als ze nu het land in gaan ze alles vertrappen, en we staks in de zomer geen grasland meer voor de paarden hebben, maar modderpoelen. en voor die ouwe man is het niet meer te doen om de paarden elke dag naar buiten te doen, en weer binnen te halen.