Wel of geen pensionklanten?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:55

Geen!

Of een aparte ingang gescheiden van je huis.
Ook alles gescheiden houden een praatje is leuk, maar niet dagelijks noodzakelijk.
Zakelijk blijven!!!!
Niet vriendschappelijk worden met je pensionners of vrienden aannemen, waarvan je weet dat ze jouw mening over het houden van paarden delen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:53

We hebben een melkveebedrijf en mogen als 2e inkomstenbron 15 paarden stallen van de gemeente omdat er een paardenbeleid is. Locatie zou er prima voor zijn, we hebben veel weiland, zitten in de randstad, vlak bij recreatiegebieden, verbouwen eigen hooi. Helaas is het bouwblok smal waar de ingang is en ons huis en alle stallen/gebouwen zijn dus wordt je echt goed geconfronteerd met volk op je erf als je pension zou bieden. We zouden het geld goed kunnen gebruiken, maar dan moet je ook wel eraan kunnen verdienen. Dus geen klanten die goedkoop bij een boer willen staan/doe-het-zelf, maar verzorging als mesten, binnen/buiten zetten en voeren ook doen. Ook moet je dan flink investeren de accomodatie ook naar die norm te verbouwen, dat kost ook nogal wat en niet snel terug verdiend is. Bouwvergunningen nog daargelaten.
Grootste punt is dat we eigenlijk helemaal geen volk over de vloer willen hebben, zeker als je daarnaast nog een melkveebedrijf runt met allerlei regelgevingen en bedrijfshygiene etc. Hoor hier genoeg verhalen van lastige/veeleisende klanten, dat heb ik ook vaak gezien toen ik zelf nog in pension stond. Heb nu accomodatie voor 2 eigen paarden aan huis en dat bevalt prima zo. Hele verademing met niemand rekening te hoeven houden, als het eenzaam is buren met paarden genoeg of ga naar de rijvereniging. Mocht mijn gepensioeneerde paard komen te overlijden dan zit ik te denken om inderdaad iets te gaan bieden als vakantie/tijdelijke opvang of paard beleren/doorrijden/uitbrengen voor een eigenaar. Of zelf weer een paard koop.