manegekantines onhygienisch?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

manegekantines onhygienisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 10:52

Wat mij opvalt in kantines van sommige maneges is dat werkelijk alles kan. Een hond mee de kantine in, ok, maar ik was laatst op een manege en daar gingen ze wel heel erg ver:
hond inde kantine, zadels en dekens over stoelen, compleet met paardenhaar!!!
Hoe vinden jullie dit? Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat een kantine als zadelkamer dienst doet. Volgens mij mag dat ook helemaal niet. Hondenhaar en mensen met laarzen en dergelijke heb ik totaal geen problemen mee, iemand die een keer een hoofdstel meeneemt ook niet. Maar als een kantine letterlijk zadelkamer is, en dus overal dekens en zadels zwerven, dan gaat het mij echt te v er.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:12

Denk dat de keuringsdienst van waren daar wel raad mee weet...

Keurig netjes hoeft van mij ook niet, het is geen sterrenrestaurant (al heb je soms hele luxe 'kantines'!) en ik ben zelf meestal ook niet al te schoon als ik daar binnen kom, maar paardenvuil tussen m'n eten/drinken, nee dank je!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:21

pffffff, dat zijn absoluut geen dingen waar ik op let. paardenmensen zijn dierenmensen. Die hebben thuis meestal ook dieren rondlopen, OOK in de keuken waar eten wordt bereid en opgegeten. En daar houden ze niets aan over. WAarom dan plotseling moeilijk doen over een kantine?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:25

Dat is dan je eigen vuil en het vuil van je eigen dieren en je eigen keuze.

Op andermans smerigheid zit ik toch echt niet wachten! Ik doe echt niet moeilijk over een deken of een stuk harnachement in de kantine, maar ik vind het wel ranzig als iemand met z'n uitmest-handen aan mijn tosti zit, dan heb ik al gegeten en gedronken hoor!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:36

Margreet schreef:
Dat is dan je eigen vuil en het vuil van je eigen dieren en je eigen keuze.

Op andermans smerigheid zit ik toch echt niet wachten! Ik doe echt niet moeilijk over een deken of een stuk harnachement in de kantine, maar ik vind het wel ranzig als iemand met z'n uitmest-handen aan mijn tosti zit, dan heb ik al gegeten en gedronken hoor!


De kantinejuf komt meestal niet met de paarden in aanraking. Vaak zijn het mensen die niets met paarden hebben. Dus hebben ze ook schone handen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:40

Op alles zijn uitzonderingen. Positief en negatief.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:13

Weet je wat het meest onhygienische is waar ik ooit van gehoord heb?
Bakjes met pinda's e.d. die op een bar staan.
Denk eens aan al die mensen die hun handen niet hebben gewassen en zo in dat bakje zitten te graaien bah.....
Nu bedenk ik ook ineens, een schaaltje met suikerklontjes op de bar is ook niet echt heel fris .......jasses.......dat gooi ik in de vergadering!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:20

Margreet schreef:
Denk dat de keuringsdienst van waren daar wel raad mee weet...

Keurig netjes hoeft van mij ook niet, het is geen sterrenrestaurant (al heb je soms hele luxe 'kantines'!) en ik ben zelf meestal ook niet al te schoon als ik daar binnen kom, maar paardenvuil tussen m'n eten/drinken, nee dank je!


Dan bel je met 0800-0488.

Dat is het algemene informatienummer, tevens klachtenlijn van de Keuringsdienst van Waren.
Daar krijg je één van mijn collega’s aan de lijn, die kunnen je vast en zeker verder helpen.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:27

Mij maakt het echt niet uit.
Maar bij ons zal je dat niet zien, want er is van de week een avond waar alle leden naartoe moeten en dan gaat er iemand vertellen over hygiene.
Een soort voorlichtingavond ofzo.
Ik heb er echt zin in (ahum ahum).

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:57

uitgebreid eten in de bar doe ik niet. als ik wat wil drinken doe ik dat uit een flesje dat voor mijn neus geopend wordt.

aparte avatar trouwens, germie.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:47

Het is nou eenmaal een manege en dan kun je verwachten dat het daar niet helemaal schoon is.
Maar paardenharen in je drinken?? Niet echt smakelijk Misselijk
Maar verder vind ik het niet echt een drama hoor.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:07

lkker vies! maar as je in de kantine van een manege komt dan zit jij toch ok onder paarde lucht of haar!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:17

Ik denk dat manegekantines aan de zelfde eisen zouden moeten voldoen als een ,,gewoon,,horecabedrijf.De keuringsdienst van waren heeft de manegekantine misschien nog niet ontdekt.Neem van mij aan:Dat duurt echt niet lang meer!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 09:13

De keuringsdienst van waren controleert regelmatig manegekantines, echt waar, ik krijg regelmatig maatregelen (brieven en waarschuwingen) voor mijn neus betreffende dat soort bedrijven.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 09:14

MMM Imker, staan er dan ook sancties op als de waarschuwingen genegeerd worden?