Waar te rijden op de holterberg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Waar te rijden op de holterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 12:30

Nu de paarden weer naar hun winteradres in Salland zijn verhuisd, kan ik weer gaan denken aan buitenrijden op de Holterberg. Vorige winter ben ik daar 1x geweest, maar heb toen geen goede/leuke route gevonden om te rijden. Vanuit Holten ben ik toen onderlangs de berg gereden, en heb daar de trailer langs de weg geparkeerd.
Weten jullie waar je goed de trailer kwijt kan op/aan de Holterberg? Liefst aan een ruiterpad natuurlijk. En mag je daar op alle paden rijden? (Wij hebben namelijk geen ruiterroutes gevonden).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:38

Voor zover ik weet heb je op de Holterberg geen specifieke ruiterpaden. Je mag daar overal rijden, TENZIJ er expliciet staat dat het pad verboden is voor ruiters, en natuurlijk ook niet op de fietspaden. De brede zandpaden die overal lopen zijn iig gewoon toegankelijk, voor mij ideaal om langere stukken draf of galop te trainen.

Zelf ga ik nooit met de trailer naar de Holterberg, het is voor mij zo dichtbij dat ik er te paard naartoe kan. Maar ik vermoed dat je op de wat grotere parkeerplaatsen (dagcampings, picknickplaatsen etc.) je trailer wel kwijt kunt. Ik kom de Holterberg op bij camping De Prins aan de provinciale weg Holten/Rijssen (voor enduranceruiters: waar de P/A van de Holterbergrit is), of op de Ligtenbergerdijk aan de kant van Rijssen, of bij camping De Holterberg. Ik heb niet echt een vaste route, neem meestal de zandpaden naar Nijverdal of naar Holten en terug.

De paden ten noorden en zuiden van de Sprengenberg (of hoe heet dat witte kasteeltje bij Haarle) vind ik persoonlijk erg mooi, vooral het steile stuk over de Haarlerberg. En het stuk langs de Canadese begraafplaats is ook goed te doen. Mijn oude pony heeft een tijdje in Holten aan de kant van Nieuw-Heeten gestaan, nog net op de Holterberg. Ook daar is het mooi rijden.

Stuur Maarten anders eens een PB, hij is vrij goed thuis op de Holterberg als het om ruiterroutes gaat aangezien ze bij hem thuis de jaarlijkse endurancerit daar organiseren.