Voer i.t.t prestaties/werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Voer i.t.t prestaties/werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 08:47

Ik ben benieuwd wat jullie je paarden te eten geven en hoeveel. En wat staat daar aan beweging/werk tegenover.

Nic krijgt nu 1,5 kilo sportbrok per dag, 1x hooi en staat de hele dag op de wei (staat weliswaar nagenoeg geen gras meer op, maar toch Vingers aflikken )
Hij krijgt van ons na het rijden nog 1 schep zemelen, handje muesli, lijnzaadolie, foeneknof zeewier en tabeltjes tegen de mok.

Hij werkt per dag minimaal 45 minuten. We voeren dat nu langzaam op naar wat intensiever werk (wil hem niet meteen overvragen) In het weekend zijn we vaak wat langer aan het rijden.

Geven jullie paarden zelf aan dat ze te weinig of teveel krijgen? Kan je dat goed merken?

Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn!


Op zoek naar de zon!!!


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 10:56

Deden alle paarden het maar zoals Lois. Gewoon laten staan als het teveel is

Sommige paarden stuiteren je al tegemoet in de stal door de hoeveelheid brok die ze krijgen, maar hebben ze het wel nodig voor het rijden.

Wanneer kiezen jullie voor sportbrok/prestatiebrok t.o.v een onderhoudsbrok? Is het geven van meer kilo onderhoudsbrok net zo effectief als het geven van sportbrok?

Volgens mij krijgt Nic nog best weinig te eten Tong uitsteken Maar het belangrijkste is dat hij het er goed op doet, niet waar?

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 11:44


Op zoek naar de zon!!!


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 16:58

runningkawa schreef:
En na het rijden een halve kilo 6 granen mix.


¨Waar is dat goed voor? Ik heb van granen en havers niet veel verstand, maar ben wel nieuwsgierig wat het doet Haha!

Op zoek naar de zon!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Icelandshet en 41 bezoekers