Anne-Marie Sanders - Keyser

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Anne-Marie Sanders - Keyser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 10:41

in de jaren tachtig was zij de beste amazone in dressuur in Nederland.
Waar is ze gebleven. Rijdt ze nog. Heeft ze nog paarden. Wie weet meer?
Ik was jarenlang een fan van haar.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:43

Ik heb zeker van haar gehoord, maar waar ze gebleven is heb ik geen idee van.. Ben er ook wel nieuwsgierig naar.. Haha!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:58

Het enige wat ik nog weet van haar is dat ze in Wapenveld bij de Pretedentshoeve reed op Vincent. Of ze nog rijdt weet ik eigenlijk niet.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:13

Ze komt uit de Zaanstreek en daar woont ze nog steeds.

Een paar jaar terug had ze een nieuw paard Chipendale o.i.d., die moest voor haar come-back zorgen. Amon is inmiddels overleden op een leeftijd van 30+.

Ik volg de dressuursport niet zo, maar ik heb verder niks meer over haar gehoord.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:24

Dit vroeg ik me een paar dagen geleden ook af toen ik een boek van Tineke Bartels aan het lezen was en daar een aantal foto's van Annemarie met Amon zag. Amon was net zo'n idool als Bonfire in die tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:26

Anky heeft de dressuursport een enorme impuls gegeven, maar of dat zonder Amon ook was gelukt? Amon was echt een superbijzonder paard.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:28

zij heeft bij ons op de manege nog de kampieon schapprijzen uitgerijkt. hihi ik kreeg er ook een voor jeugd springen en een hand tekening. ze heeft samen met haar dochter stasy weet niet hoe je het schrijft een showtje gegeven. was toen echt vereerd dat ik stasy haar zweepje mocht geven hihihi ik was 12 ofzo Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:20

Na Amon heeft ze nog een tijdje een ander paard gereden, volgens mij heette deze Montreux.
Was niet zo'n succes, lastig paard.
Daarna heb ik er eigenlijk niets meer van vernomen, 'k ben ook wel benieuwd hoe en wat !

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:28

ze heeft met Montreux volgens mij nog in Barcelona gereden, toch nog wel een beetje succes dacht ik zo. Ze heeft ook Vanitas en Vincent (vader van Cabochon) GP gereden, maar ik heb geen idee of ze nu nog rijdt. Amon is idd niet zo lang geleden overleden.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 18:33

Amon is denk ik 2 jaar terug overleden op 32 jarige leeftijd.
Ik heb een tijd hem verzorgd, nadat Posy, fam. keijzers oude fam. pony, mijn verzorgpony was overleden.
Annemarie heeft idd heel wat berijkt met Amon en wat een schatje is dat.. Ik zal proberen een foto van hem erop te zetten (zelf gemaakt) Toen Amon zo'n 30 jaar was.
Annemarie rijdt op het moment geen wedstrijden meer, ze heeft op het moment 2 paarden op stal staan en een shetje.
Ze geeft nog wel veel les.
Ik geloof dat ze nog wel de ambities had om weer in de sport te gaan, als ze weer een geschikt paard heeft.
Maar ik spreek haar ook niet meer zo vaak..
Ik zal even kijken of ik de foto van Amon ergens kan oploaden!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 18:43

Hier zie je dat hij toch al behoorlijk oud is:
Afbeelding

Amon vroeger
Afbeelding

En niet te vergeten Posy, op 34 jarige leeftijd, waarschijnlijk heb je een show met hem gezien phoenix4ever?
Afbeelding

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:57

Jaaaaa Posy! Ik kan me nog een show herinneren van Annemarie op Amon en Stacy op Posy... Toen was Stacy 5 ofzo. Lachen

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 08:54

Ik heb toen ook een demonstratie van Anne-marie en Stacey gezien bij de Zaanse Ruiters. Stacey was toen ook zo jong.
Wel mooi om te zien. Op het moment dat Amon een bepaalde oefening moest doen, duwde hij Mr Pocher met zijn lijf in de juiste richting Haha! .

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 12:31

Bedankt voor jullie reakties. Ik hoop dat Anne-Marie toch nog eeen opvolger vindt voor Amon en dat ze snel weer op de concoursterreinen verschijnt. Is haar dochter Stacy niet in de paarden beland??? en ze had nog een zoontje ook.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:45

Sinton the Poacher, dat was idd de naam van dat schimmeltje... Heb ergens in een oud paardenblad nog een foto gezien van Annemarie toen ze hem zelf nog reed.

Carri, leuk dat je dit topic startte, ik vroeg me zelf een tijdje geleden ook af waar ze gebleven was. Ik was al via Google gaan zoeken, maar kwam alleen oude wedstrijduitslagen tegen, niets recents.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:32

Afbeelding
uit het welsh jaarboek.
Volgens mij heeft ooit in het blad "Cap" (bij de hoefslag?) een intervieuw met foto's gestaan. Begin jaren 90 dacht ik...
Laatst bijgewerkt door MarijeR op 13-11-02 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:33

Inderdaad leuk!

Ahlerich (Amons volle broer van dr. Reiner Klimke) was ook zo'n fantastisch paard... en Rembrandt, een half broer. Hoef ik ook niks over te vermelden dach ik zo!
Kan me nog herinneren dat er een keer een interiew was met haar en dat de interviewer vermeldde: "je kan een paard bijna conserveren door goede training, als je ziet hoe gemakkelijk Amon op 28-jarige leeftijd nog piaffeert" Toen trainde ze hem nog dagelijks een uurtje.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:39

Bedankt Marije, die foto bedoelde ik! Lachen

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:43

Ik herken Posy zowat niet zo...
Ik ken hem alleen in zijn laatste jaartjes, toen er al niet meer op hem gereden werd. Ik kwam iedere dag om hem te vertoetelen, te laten grazen, wandelen, poetsen, wassen etc. etc.
En wat een verdriet toen die pony overleed.. Ik weet het nog als de dag van vandaag, zondag 26 mei....
Stacey is niet verder gegaan in de paarden, ik geloof dat ze wel af en toe rijd. Maar niet serieus. Annemarie haar zus, Monique heeft ook nog een tijdje serieus wedstrijden gereden, maar op het moment volgens mij ook niet meer.
En Annemarie haar zoon rijd ook wel eens paard.
Amon heeft ze trouwens tot zijn 32ste (bijna) dagelijks gereden!