Wat is een redelijke bijdrage in de stalkosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Voor een 'perfect' verzorgpaard wil ik per maand betalen:

Niet meer dan 10 euro
8 (16%)
Tot 25 euro
6 (12%)
Tot 40 euro
9 (18%)
Tot 65 euro
9 (18%)
Tot 80 euro
9 (18%)
Tot 120 euro
3 (6%)
Eventueel wel meer dan 120 euro
6 (12%)

Totaal aantal stemmen: 50


flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:41

Ik zoek ook een verzorgster hier in het noord'n maar die is moeilijk te vinden. Ik zou wel een bijdrage van zo'n 50 euro willen en dan mag ze het paard 3x in de week totaal verzorgen/rijden, waaronder 1 dag in het weekend. Vind ik een eerlijke deal.



flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:38

Kijk, als je iedere week lest op een manege betaal je ook per maand een behoorlijk bedrag, zeg 12 euro per les, járen geleden betaalde ik al 25 gulden per uur en voor een buitenrit van 2 uur dus 50 gulden. Als je bijrijder bent en je mag 3x in de week rijden, waarbij uiteraard uitmesten, poetsen en voeren hoort, dan ben je toch voor 50 tot 100 euro per maand niet duur uit. Je kan een band met het paard opbouwen en hoeft hem/haar over het algemeen maar met één persoon, namelijk de eigenaar, te delen. Die betaalt de hele verdere zwik, dierenarts, hoefsmid, tuigage etc etc. Het gaat de verzorger ook niet aan wat de eigenaar betaalt voor stalling etc., het is maar net wat je er zelf voor over hebt. En het kan idd zo zijn dat er 2 verzorgers zijn, ik zou dan wel vaste dagen afspreken, ieder heeft dan zijn eigen verantwoordelijkheden, lusten en lasten. Als ik een verzorgster zou hebben die alleen maar poetst zou ik er ook geen bijdrage van willen.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 18:31

Als ik de reacties zo lees dan denk ik dat de mensen die weinig of niets betalen vaak ook niet echt goede paarden/faciliteiten hebben. Ik bedoel daarmee dat paarden òf nog ingereden moet worden (wel lekker voor de eigenaar, kan hij ze beter verkopen) of er geen bak of andere faciliteiten zijn. Of je mag er niet mee naar buiten, of ze zijn te oud, ziekelijk etc etc.
Uitmesten hoort erbij, is ook helemaal niet erg toch? Als je met paarden bezig wil zijn hoort er van alles bij. Maar soms hoeft dat op maneges inderdaad niet, of de eigenaar vindt dat je het niet goed doet, kan ook natuurlijk. Ook aan een verzorgster worden eisen gesteld, je geeft je paard tenslotte niet zo maar uit handen hè. Aan een hoog Penny-gehalte heb je niet veel. Ik vind 60 euro een goed bedrag maar als ik stalling zou hebben voor 350 euro per maand, wat echt in het westen voorkomt, zou de bijdrage voor 3x in de week rijden te laag zijn. Let wel: alleen poetsen en aantutten is een ander verhaal!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 14:18

Als ik de paarden aan huis had zou ik ook geen geld vragen, dan is het alleen maar fijn dat kinderen je komen helpen. Medeberijden is toch wat anders. Bij ons worden ook behoorlijk veel paarden verhuurd, de eigenaar die (tijdelijk) geen tijd of geld heeft deelt zo zijn kosten en het paard en stal worden verzorgd door de huurder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, DenieesB, Saartjuh_b en 30 bezoekers