Paard weg voor vriend??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:09

Nee, er van uitgaande dat het idd om de keuze "hij of ik" gaat. Andere redenen (financieel, verhuizing oid) kan ik me meer bij voorstellen. Maar als mijn vriend me voor die keuze zou stellen is er veel meer fout gegaan in een veel eerder stadium.

Obelix, mijn vriend gaat toch echt voor mijn paard! Dat betekent ook dat ik van hem begrip verwacht voor mijn hobbies en interesses, maar ik vind mijn vriend wel belangrijker dan mijn paard. Overigens hangt dat ook van je leeftijd af, en hoe serieus je relatie is.



Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:41

Linda, jij beschrijft uitgebreid precies wat ik beknopt wilde zeggen. Geven en nemen, van beide kanten.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:17

Ik vind dat jouw vriend weinig respect toont voor jouw interesse en 'wandelende biefstuk' vind ik simpelweg onbeschoft. Op basis van dit verhaal zou mijn paard nooit verkocht worden, maar het vriendje zou wel mogen vertrekken. Daarbij ga ik er vanuit dat je ook voldoende tijd voor elkaar maakt. En ik vind dat je wel mag verwachten dat hij begrijpt wat Kalista voor je betekent. Het is een belangrijk stuk van je leven, en je partner zou dat moeten inzien. Waarom moet dat paard weg van hem? Financien? Betaalt hij eraan mee?

PS Huisje, boompje BEESTJE zei je toch Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:59

Obelix, jouw reactie spreekt voor mij al boekdelen, qua (!) serieusheid en leeftijd. Vind jij het normaal dat jouw vriend zijn auto (of brommer of zijn vrienden, of weet ik veel wat) belangrijker vindt dan jij?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:12

Karin, dat ben ik wel met je eens maar ik vind niet dat je zo bot kunt stellen dat je paard belangrijker is dan je vriend. Dan heb je IMO toch een raar idee over de prioriteiten in het leven. Wat ik wel belangrijk vind is dat mijn partner mijn keuzes respecteert, mits ik ook die van hem respecteer. Ik lees hier vaak dat mensen het heel normaal vinden dat ze 8 uur werken en 6 uur bij hun paard zitten incl het hele weekend. Dat zou ik als partner ook gaan schoppen.

En verder kan ik me helemaal vinden in jouw verhaal, dwingen werkt mij zeker niet (goh, zou Pablo toch een beetje op me lijken Haha! ) .

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:59

Poohbeer, is er geen oplossing te vinden voor die financien? Jouw vriend vindt lekker uit eten of een dure vakantie kennelijk erg leuk. Wat is het precies dat hem daarin trekt? Dat zou ik eens met hem bespreken. Hij gaat er daarbij vanuit dat jullie daarvan ieder de helft betalen, neem ik aan. Misschien kun je voorstellen dat als hij dat zo belangrijk vindt, een groter deel van de kosten voor HEM zijn, net zoals jij de kosten van je paard betaalt omdat JJ dat belangrijk vindt. En misschien kun je wat geld apart zetten (alletwee!) voor de vakantie, dat je dan bij je vakantiegeld voegt. Ik kan (en wil) niet in jouw portemonnee kijken maar zo'n soort oplossing zou mogelijk zijn, als jullie het belangrijk genoeg vinden. Maar ik zou niet zomaar mijn paard verkopen omdat mijn vriend vindt dat ik dat geld ergens anders aan moet uitgeven!

Desiree, dat bedoel ik ook met elkaars keuzen respecteren. Bij mij zou mijn paard er echt niet uitgaan omdat mijn vriend het een wandelend stuk biefstuk vindt, dan kon hij dus gaan. Maar dat komt omdat ik dan vind dat hij MIJ niet respecteert.

Kortom, Karin, Desiree en ik zijn het volgens mij helemaal eens. Het enige dat ik wil aangeven is dat je niet zomaar kunt zeggen dat een dier belangrijker is dan je partner, het gaat er idd om dat jouw keuzes en interesses belangrijk zijn (of horen te zijn) voor hem/haar. Wat dat betreft verwoordt de vriend van Linda250 het heel mooi:
Citaat:
Mijn vriend zegt altijd het volgende:
"Dat paard doet mij niks, maar ik zie hoe gelukkig jij met hem bent"

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:08

Ik sluit me helemaal aan bij Desiree, ik zou eens goed gaan praten met je vriend want hij klinkt zo redelijk egoïstisch.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:34

Ieder geeft zijn geld uit aan wat hij/zij belangrijk vindt. Ik werk er zelf voor en maak zelf wel uit of ik een dure rijles wil of dat ik dure kleren draag, niet mijn vriend (doet dat ook zeker niet), ouders, buurman of wie ook.

Germie en Poohbeer, dan kunnen jullie toch ook zeggen dat fl x voor die vakantie/uit eten/ auto belachelijk is.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:45

Ik vraag bijna altijd paardenkado's en krijg die dan ook. Voordeel is natuurlijk dat mijn moeder weet waar ze die moet halen en dus kan bijspringen voor vriend/broer/vader als het nodig is (en andersom doe ik dat dus ook). Dit is wel heel erg off-topic trouwens.

Poohbeer, lijkt me tijd voor een goed gesprek.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:16

Daarom maken we iedere maand geld over naar de gezamenlijke rekening voor de vaste lasten en de boodschappen, sparen we iedere maand zelf nog een bedrag en wat er over is mag ieder naar eigen inzicht besteden. Bij mij gaat dat naar de paarden, bij mijn vriend naar zijn fotografie en fiets.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:20

Ja, bevalt ons echt uitstekend! Ik kan het alleen maar aanraden, ook als je niet samenwoont trouwens.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:38

Op 'jouw' paard? Lesgeld laten betalen, incl afschrijving van je zadel!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:04

sterkte ermee, het zal geen makkelijk gesprek zijn!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:09

Zo te lezen weet kleintje er wat meer van af, ze geeft in ieder geval wel heel zinnig advies.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:03

Lov, klopt. Er zijn trouwens ook jaloerse vrouwen Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:08

Geen idee, eerlijk gezegd. Maar wel de oude vrienden van hun partner, en die zo bezitterig zijn dat vriendlief geen stap meer zonder hen mag doen.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:56

En ook die zullen er zijn, Love ( Haha! ) maar ik bedoelde met de bezitterige 'zij' de vriendI en niet de vriendEn Bloos zoals je zeer terecht opmerkt. I stand corrected Haha! Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 11:16

Desiree schreef:
Overigens, om nog iets aan te vullen op wat iemand anders zei over loslaten binnen een relatie:
"if you love somone, set him free" (Sting). En zo is het.


geschreven naar aanleiding van zijn eerdere nummer dat vaak erg verkeerd werd geïnterpreteerd:
Every step you take
Every move you make
Every vowe you take
I'll be watching

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 11:34

Love en Desiree, Sting bedoelde het als idd het liefhebbend oogje in het zeil; veel zijn fans begrepen het heel anders, en juist daarom heeft hij Set them free geschreven.

PS laatste regel moet trouwens zijn "I'll be watching you"

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:12

Poohbeer, wat ziet hij dan zelf als alternatief behalve je paard verkopen? Laat hem eens meedenken, en vraag hem ook eens waarom je JOUW geld niet aan de paarden mag uitgeven. Ik ben het eigenlijk wel met Karin eens.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:15

en alternatieven als gezamenlijk wat geld opzij (naar draagkracht) zetten voor etentjes en zo? Als hij vindt dat hij door voor jou te betalen ijndirect meebetaalt aan Kalista, kun je hem voorhouden dat jij door het eten zelf te betalen meebetaalt aan zijn pleziertje. Maar ik denk dat de problemen dieper zitten dan alleen het geld, vraag eens waarom hij dat toch zou belangrijk vindt.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:24

Rot hoor! We hebben je wel aan het denken gezet geloof ik. Kan je alleen maar alle sterkte toewensen, samen met wijsheid en kracht.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:37

Mee eens, Love. Maar misschien is het een manier om poohbeer's vriend te laten zien dat hij wel erg egocentrisch bezig is en zijn ogen te openen. Het is zeker geen LT oplossing.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:37

Sterkte ermee!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:23

Ben een dag weg geweest, en heb dus eea gemist, merk ik.
Ik wil in ieder geval niet voor Poohbeer beslissen, dat kan ik ook niet; het enige wat mijn doel is is aangeven wat mijn ideeen erover zijn en zo een spiegel voor houden. Ik denk dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om hier uit te komen als (en dat is een heel grote ALS) beide partijen daarin flexibel willen zijn en meedenken. Geen ultimatums (ultimata ? Verward ) maar de wil en liefde voor elkaar om het op te lossen. Ik heb wat ideeen genoemd, nog voor het 'kinderen verhaal'. Dit soort beslissingen moet je toch zelf nemen en wat opmerkingen van buitenstaanders kunnen heel verhelderend zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Lui_, NikkiB1991, Prairy, Thami en 29 bezoekers