allemaal gaten arghhhhhh!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

allemaal gaten arghhhhhh!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 19:10

Hallo

Ik heb een beetje een vervelend probleempje met mijn 4 jarig friese ruin.
Nu het weer zo slecht is zet ik hem vaak in de bak omdat het weiland te nat is. Nou gaat mijn grote vriend(ik denk een beetje uit verveling) allemaal gaten lopen graven in de bak. Ik baal er best wel van want nu kan ik elke keer als ik ga rijden naast het poep uit de bak scheppen ook nog eens gaten dicht gaan staan gooien.
Wie heeft er goede ideeën om mijn ruin wat meer afleiding te geven als hij in de bak staat zodat hij stopt met al die gaten te graven?????
Of heeft iemand andere ideeën alle hulp is welkom!!!!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 00:09

Gooi er eens een skippybal in. Kan hij mooi mee voetballen. Gooi er hooi in, zodat hij wat te eten heeft of wilgetakken om op te knabbelen. Geeft niet zoveel rommel als hooi. Hij eet de bast eraf en je haalt de kale tak gewoon uit de bak.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:44

Hooi in de bak voeren vindt ik niet zo slim, de bak wordt er slechter op, je krijgt namelijk van die hooiplekken erin, en ze krijgen zand binnen met het eten. Zo´n tak is een idee, maar ben jij de enige die in die bak rijdt? Als anderen jouw takken eruit moeten gaan halen... Maar als hij alleen staat lijkt me het beste om er een ander paard/pony bij te zetten. En inderdaad een skippy/jollybal e.d. speeltjes

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 12:27

bedankt voor jullie reacties. Dat van die skippybal lijkt mij wel een goed idee, dat zal ik binnenkort eens proberen. Hij staat wel altijd alleen ja, de twee andere(merries) staan altijd samen. Af en toe krijgen ze ook wel wat hooi in een hoek van de bak.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:30

Ga gewoon met hem voetballen *LOL* Ik denk dat hij dat wel leuk vind *LOL*

Skippybal halen bij de Bart Smid ofzo Haha!

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:46

krijgt hij wel water als hij in de bak staat?
paarden die dorst hebben graven ook kuilen.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:22

tessa3009 schreef:
krijgt hij wel water als hij in de bak staat?
paarden die dorst hebben graven ook kuilen.


He, daar leer ik nog even wat nieuws! Mijn jonge merrie heeft ook een tijdje een gat gegraven en nu ik eraan terug denk hadden ze toen geen water in het land. Nu gelukkig wel en die kuil daar kijkt ze niet eens meer naar. Knipoog

Judith

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 02:47

Als je heel diep nadenkt, kuilen graven als je geen water hebt.

Moet je dus wel heel diep nadenken...
Water komt naast de boven de grond liggende wateren zoals rivieren en meertjes ed uit de grond, oftewel grond water.
Heel diep nagedacht dan, zomaar even een hersenspinsel.
Aan de andere kant lijkt me dat niet, want grondwater zit heel erg diep, maargoed, misschien doen/deden paarden dat in het wild.
Behalve diep nadenken dus ook heeeeeeeeeeeel diep graven Knipoog .

Als er sneeuw ligt op het gras, halen ze de sneeuw van het gras af met de hoeven dmv schrapen, weiland gaat er een beetje van kapot en soms ook gaten.

Misschien is water dus een idee, verder afleiding zoals een bal of tak of speelmaatje ed en een pluk hooi oid.

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 00:06

hij heeft wel water in de bak dus daar kan het niet aan liggen

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:23

Lars graaft ook gaten. Maar dan alleen als hij wil rollen. Hij graaft een gat waar zijn buik inpast, anders kan hij niet omrollen.
Wij hadden een merrie op stal die ook onwijze gaten groef. Dan stond ze tot haar knieen in het zand. Het is toen opgelost door haar samen met een ander paard neer te zetten (afleiding dus ook). Maar als die twee merries altijd samen staan, dan is misschien toch een skippybal de beste uitkomst

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:31

Wat grote wilgentakken om mee bezig te gaan.
Een ander paard idd.
Gras Haha! (mijn paard graaft alleen in het zand Knipoog )

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:32

Zo'n voetbal lijkt me wel een goed idee ja. En misschien kun je dan nog wel eens meedoen Knipoog

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 14:10

ik zag laatst ook mensen die het hoo in een hooizak gaven. Dan heb je toch minder last van di ehooiplekken neem ik aan. Maar en bal zal die denk ik ook wel leuk vinden.