wat koop je nu niet/anders door de euro?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

wat koop je nu niet/anders door de euro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 16:46

Even verder op staat dat men vind dat alles duurder is met de euro.
Dat had iedereen wel zo'n beetje gemerkt.
Wat ik me nu afvraag is wat je anders of juist niet meer koopt hierdoor.

Zelf kocht ik vroeger de cola(verslaafd) van 1,5 liter bij de gewone supermarkt.vroeger koste die 1 gulden 5 en nu bijna een euro( )
Tegenwoordig koop ik de cola bij de Lidll.Das 2 liter.vroeger koste die 1 gulden 32 en nu 56 cent.Kijk dat is nogal een verschil!!!!
Stel nu voor dat je twee flessen in een weekend koopt moet je dan eens kijken wat je dan per jaar uitspaart in vergelijking met een gewone supermarkt.

Dit is natuurlijk een supermarkt voorbeeld he,enuh......Nu ik er toch over begin wie heeft er nog meer tips om geld uit te sparen????

Ook is het me opgevallen dat de paarden meer kosten als met de gulden.
vroeger kocht met een shet van 50 gulden nu is dat 50 euro.

Ook als men naar een ruiterzaak gaat komt men dingen tegen die met de gulden wat goedkoper waren.Als ik bv een nieuw zadel wil kopen moet ik nu wel een geldboom kweken want die zijn toch wel vrij prijzig hoor.
Ik ben toch zeker niet de enige die alles duurder vind???

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:51

gisteren was ik bij een ruitersport zaak.
en ik was op zoek naar een rijjas.
vorig jaar was die 100 gulden nu 75 euro.
nou dat gaat me ff ietsje te gek

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:52

Die cola van de Lidl is niet te pruimen joh ... BWAKKKKSSSSS ... Lips are sealed De rest van de Lidl vinden we wel lekker (op een uitzondering hier en daar na).
Verder heb ik ook de indruk dat dingen meer duurder dan goedkoper geworden zijn ... maar wat kan je eraan doen hé? Eenvoud siert zullen we maar zeggen hé ...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:59

heb je het artikeltje al gelezen op www.nu.nl van vandaag? mensen staan dit jaar veel meer in het rood vergeleken met vorig jaar.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 17:00

Citaat:
BWAKKKKSSSSS ...
:x

met jouw kan je ook lachen zeg,BWAKKKSSSS zegt ie,had ik nog nooit eerder gehoord.
Wij lusten hem graag.

ja die ruiterzaken zijn al dure dingen en nu met de euro denk je er nog eens over na voordat je iets koopt he.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 18:21

Ik pin gewoon hetzelfde bedrag aan het huishoudgeld als ik met de guldens deed. Heb inderdaad wel iets minder in het mandje , maar de uitgaven zijn dus niet schokkend hoog geworden.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:34

Dat het duurder geworden is is iedereen het wel over eens denk ik.
Helaas koop ik toch niet echt minder.
Ik doe dan geen dagelijkse boodschappen in de supermarkt, maar uiteraard koop ik mijn spullen voor mijn dieren wel zelf.
Ik ben nog wel heel prijsbewust. Alles wordt omgerekend naar de euro en 9 van de 10 keer schrik ik dan van het bedraf. Maarja, minder kopen gebeurt niet....

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:12

Het is duurder geworden, maar mensen kopen onbewust toch meer...
ach, is maar 5 euro,... is maar 20 euro...

We moeten nog omschakkelen, die prijsverhoging halen ze toch niet meer teurg!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:23

Paardrij kleding en spullen voor mijn paard(dekens etc)

Volgens mij wordt hier flink mee gesjoemeld. Ik zoek het wel in de 2e hands spullen Haha!
Heb net een zweetdeken van Dimmelin gekocht.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:20

Uiteraard is het mij ook wel opgevallen dat bijna alles een stuk duurder is geworden.
Of je nu in de supermarkt bent of in de ruitersportzaak: je merkt het overal.
Toch koop ik er niet bepaald minder door, ook al zou ik dat eigenlijk wel willen.
Op boodschappen bezuinig ik sowieso niet, da's een principekwestie Vork

Waarschijnlijk zal ik het op de langere termijn wel gaan merken, aan het einde van de maand blijft er nl. een stuk minder over om opzij te zetten.
Daarom denk ik dat ik in de toekomst mn. grotere aankopen wat langer uit zal stellen.
Misschien iets langer doorrijden met de auto voordat er een nieuwe komt, dat soort dingen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:27

Als ik naar de stad haalde ik altijd wel wat bij McDonalds, Jamin en Bakker Bart.
nu is dat veel minder geworden omdat ik het gewoon zonde van m'n geld vind.
vooral bij Jamin is alles zo overdreven duur geworden, dat ik daar niks of weinig meer koop.
niet dat ik zo gierig ben, maar ik vind het zonde om aan snoep zoveel uit te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:23

Vlak voor de invoering van de Euro heb ik een baan van 32 uur aangenomen ipv de 40+ uur die ik voorheen. Toen daarna de Euro kwam raakte ik helemaal het spoor bijster.
De boodschappen haal ik alleen nog bij de Llidl en op de markt. En bovendien worden ze altijd door mijzelf gedaan. Mijn manlief gooit gewoon alles in het mandje wat hem wel lekker lijkt vooral uit het versvak, zonder zich ook maar te realiseren wat het kost en of we dat allemaal wel op kunnen eten. Aan het eind van de rit beland dan 50% van de boodschappen in de vuilnisbak. Dat is dus verleden tijd Haha!
Alleen voor de kerst mag hij de boodschappen doen. Afgelopen jaar heeft hij het gepresteerd om voor Fl 500,- aan zooi te halen zonder dat daar fatsoenlijk eten tussen zat. Maar we hadden wel alle soorten luxe koekjes, chocolade, gebak, ijs, chips, nootjes, wijn, zalm, kreeft, garnalen noem maar op. En dat vult ook wel hoor Vingers aflikken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:49

vroeger kochten wij de boodschappen altijd bij de c1000, nu gaan we naar de aldi, behalve vlees en versproducten dan.
Tja, met kleding gaf ik zowiezo al niks om merken en koop dus gerust wat bij de zeeman of wibra.
betreft de paarden. Ik probeer nu echt puur te kopen wat ik nodig heb, en dus niet dat ene leuke dekje omdat ie zo leuk is, maar ik zoek wel het beste in mijn (lage) prijsklasse

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 01:35

als je goed naar elkaar antwoorden kijkt kun je er zo'n beetje uit op maken dat men wel degelijk minder producten koopt omdat het gewoon weg veel te duur wordt.
Zoals gezegd het zelfde boodschappen mandje kost nu wel degelijk meer.
betaalde men vroeger 50 gulden nu is dat bijna 35 euro.
Het is gewoon niet leuk meer.
Het enige wat niet duurder is geworden is het loonstrookje.Zeg dat men eerst 1500 gulden had dan is dat nu zo ongeveer 750 euro.Men krijgt wel iets meer maar in vergelijking met de productenkosten stijging is het niks.
Vraag me af waar dit heen gaat.Straks leven we met zijn alle in een kartonnen doos.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:18

Volgens mij moet iedereen zijn bestedingspatroon wel enigszins aanpassen door de komst van de euro.
Ik heb er vooral de eerste maanden veel moeite mee gehad, maar nu gaat het wel.

Mijn boodschappen doe ik vooral bij Aldi. Die zijn in verhouding erg goedkoop, alleen hebben ze niet alles. Dus voor versproducten en wat kleine dingetjes ga ik meestal naar C1000.
Voor de paarden koop ik alleen nog wat ik echt nodig heb. Geen prulletjes meer omdat ze gewoon wel leuk zijn... Want daar heb ik het geld dus niet meer voor. Daarnaast koop ik veel dingen tweedehands.
Wat kleding betreft koop ik een stuk minder dan voorheen. En als ik iets nodig heb wacht ik bewust tot het uitverkoop is...

Ik ben iig wel veel prijsbewuster geworden. Ik reken alles ook nog steeds om naar de gulden en beslis dan of ik het de moeite waard vind. Meestal niet... Ik laat nu vaak dingen liggen omdat ik het toch te duur vind geworden.
Misschien went het over een tijdje wel, maar nu vind ik het nog knap lastig.