Rij jij met cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rijd jij met cap?

Altijd
84 (52%)
Nooit
12 (7%)
Alleen tijdens "risicovolle bezigheden"(buitenrit,springen)
24 (14%)
Alleen op wilde paarden, of paarden die ik niet ken
9 (5%)
Alleen tijdens wedstrijden
11 (6%)
Het moet op de manege, daar draag ik een cap
12 (7%)
Anders, namelijk....
9 (5%)

Totaal aantal stemmen: 161


PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Rij jij met cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 19:40

Spreekt voor zich, ik rijd er niet mee, behalve de eerste keer op een vreemd paard of tijdens het springen. Niet slim van me natuurlijk...

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:43

ja altijd behalve als het super warm is dan niet want dan valt me hoofd zowat van me lichaam van de warmte Lachen maar sinds kort wel altijd omdat Jamy nu iets nieuwes uit heb gevonden --->> bokken, dus dan heb ik liever wel een cap op had laatst namelijk ook hoef tegen me hoofd gehad toen ik er dus af was gevallen.

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:46

Ik zet meestal wel een cap op omdat anders mijn haren toch maar in mijn gezicht waaien, nu kan ik ondertussen al een staartje maken en dus rijd ik steeds vaker zonder, maar springen en buitenritten rijd ik altijd met !!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:57

Ik zou het wel moeten doen, DOM DOM DOM. ik doe het eigenlijk alleen bij jonkies, maaruh zou het eigenlijk altijd moeten doen...

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:57

Hmmm meestal rij ik wel met cap maar zo af en toe niet heb ik geen zin om met cap te rijden enz bv met warm weer... maar meestal wel met cap en ik spring altijd met cap!... Meestal heb ik me cap wel op want mijn pony kan vaak gek doen en vooral onverwachte dingen doen... dus straks val ik der wel een keer af als ik geen cap op hem ben ik mooi de l*l..

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:02

Ik draag op paarden en pony's ALTIJD een cap, ze hebben die dingen neit voor niks uitgevonden! Op Berdientje doe ik het niet altijd, maar ja het enige wat ik meestal doe op haar is stappen en een beetje draven, en als ik echt ga crossen of springen ofzo dan doe ik wel een cap op.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:06

Ik draag buiten en met springles en op andere paarden altijd een cap. Met dressuur binnen niet, als je dan van mijn paard af wilt vallen moet je veel moeite doen Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:07

altijd!
Heb nu al 8 manden geen zand gehapt, maar wie weet gebeurt het morgen weer... Knipoog
Vind het zelf een fijner idee, en de laatste keer dat ik er af viel, viel ik op me hoofd en kreeg ook een een hoef tegen me cap, hoofdpijn dat ik had...
zonder cap had het er nu wel anders uitgezien...

maar iedere zijn eigen leven...

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:09

Ik rijd altijd met cap... ik rijd nl op een pony die niet avn mij is... dus ik moet een cap op!!! En van mijn moeder moet het ook... Scheve mond
Als het niet hoefde reed ik altijd zonder!!! Pling

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:09

Ik rijd altijd met cap, ik moet dat ook van de eigenaresse van isatie. Als ik van de poetsplaats naar de wei ga (om haar terug te brengen) is dat meestal wél zonder cap.. maar ik vertrouw dr gewoon volkomen en dat is zo'n klein stukje (wel zonder zadel) Schijnheilig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:09

Altijd. Buiten voornamelijk vanwege de takken die al-tijd te laag hangen en binnen omdat een bakrand ook niet echt meegeeft als je ermee in aanraking komt. En een ongeluk zit in een klein hoekje. Maakt niet uit of het een bekend of onbekend paard is, ik neem gewoon geen risico. Ik heb maar één hoofd en daar moet ik een leven lang mee doen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:15

Ik wel met springen, buitenritten en meestal als ik op andere paarden rijd (bv jonge paarden).

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:22

Ik ALTIJD, ik vind het geen fijn gevoel als ik zonder cap rijd, ik voel me dan nog onzekerder dan ik normaal al ben te paard.
Als we de pony's uit de wei rijden naar de manege toe, hebben we niet altijd een cap op, maar dan loopt er altijd iemand mee (we hebben dan ook alleen halster en twee touwen)

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:24

eigenlijk altijd, met de shows niet ja das eigenlijk wel risicovoller maar je wil toch de betrouwbaarheid van je paard laten zien en dan ga je niet als zigeunerzijnde met een hoofddoekje over je cap zitten Haha!
laatst zat ik trouwens op een paard waar nog nooit iemand had opgezeten in mn spijkerbroek en zodner cap. toen had ik toch iets van is dit verstandig. merrie was gelukkig heel braaf maar neem voortaan wel braaf mn cap mee.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:27

altijd behalve op honey Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:28

Op mijn eigen paard eigenlijk nooit. Alleen heeft mijn moeder mn zus en mij verplicht om met buitenritten, springen en jonge paarden zadelmak maken, wel te doen.
En daar heeft ze groot gelijk in!! Eigenlijk zou ik het ook altijd moeten doen, dat weet ik. Maar ja, ben gewoon eigenwijs, ik haat die dingen!!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:32

Op mijn pony rij ik meestal met cap en op andere pony's altijd, maar maar niet altijd zoals in de zomer als ik in de buitenbak rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:35

Nooit
Maar ik heb me voorgenomen om het voortaan met zadelmak maken wel te gaan doen.
Maar dat is op het moment niet aan de orde Lachen

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:49

Ik rijd nooit met cap op mijn eigen paard,aleen met wedstrijden zet ik hem op.
Als ik op een paard ga van een ander dat ik nog niet zo goed vertrouw dan zet ik hem wel op.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:52

Op de manege rijd ik altijd met cap. Ten eerste omdat het verplicht is, maar ook omdat ik springles heb en dat vind ik wel zo veilig dan (en daar komt nog eens bij dat een van de 2 ponys die ik het meest rijd liever op het laatste moment weigerd over er langs gaat Knipoog)

Op Nico rijd ik eigenlijk nooit met cap, behalve als ik die dag vrij heb, want ik heb nooit zin om mn cap mee te moeten sjouwen naar school (stomme reden, i know)

Op een vreemd paard rijd ik meestal ook met cap

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:54

Ik rij altijd met een cap. *LOL*
Ik zit ook altijd met mijn gordel aan in de auto, anders voel ik me zo 'naakt'.

Alleen bij uitzondering, bijvoorbeeld als mijn cap thuis ligt en ik ben met de fiets naar de paarden gegaan. Dan ga ik geen half uur tijd verliezen aan mijn cap terug gaan halen.
Maar dit is volgens mij nog niet voorgevallen, of toch niet dat ik het mij herinner.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:00

ik rijd nooit met cap.
ik vind het zo irritant..
alleen als ik een buitenritje ga maken, zet ik er een op..omdat het moet van mn instructriese..
ik ga bijna nooit naar buiten, dus ook nooit een cap.
springen doe ik nog niet, maar als ik zou gaan springe zet ik er wel een op.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:02

Soms.
Ik doe mijn cap op als ik een buitenrit ga maken (ook zelfs niet altijd) of ga springen. Gewoon doordeweeks als ik in de bak dressuur ga rijden, doe ik geen cap op.
Als ik een wedstrijd heb moet ik uiteraard ook altijd me cap op doen, das logisch.
Ik heb 2x in de week les en dan moet ik ook een cap op, is verplicht. Ik had me voorgenomen ndat ik een nieuwe cap had gekocht om altijd me cap op te doen. Dat deed ik in het begin ook maar nu...

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:13

ik heb gekozen voor altijd, omdat ik hem eigenlijk ook altijd draag. Alleen op wedstrijden niet, want dan moet ik verplicht met hoed (Western Knipoog )

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:18

Ik heb me voorgenomen dat ik het vanaf maandag ga doen, echt waar!! Tja je weet nooit wat er kan gebeuren en ik vind mensen die zonder cap rijden eigenlijk nogal dom (mijzelf inbegrepen). Vooral die Arabier die ik op maandag rijdt scheurt nog wel eens bokkend door de bak, maar Stella en Tjody zijn opzich geen problemen... ik ben nog nooit van 1 van de drie afgevallen, maar wie weet... Overigens, ik droeg wel altijd een cap wanneer ik ging springen of buitenrijden.