boos...maar wat kan ik hier aan doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

boos...maar wat kan ik hier aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 22:29

Echt, ik vind dit heel vervelend. Bij de boer waar ik mijn paard heb staan, lopen nog 2 paarden rond. De eigenaars daarvan zijn heel aardig, enzo. Maar nou loopt er ook vrij vaak n meisje rond (dochter van) en die voert mijn paard constant snoepjes, en biks enzo. Nou heb ik al heel vaak gezecht dat ik dat niet hebben wil, maar nog geen 10 sec. later zie ik baloe weer met de kaken malen...
Ik heb geen zin in een paard wat de hele tijd bij je om snoepjes bedeld!!! Ik vind dat hij best af en toe iets mag hebben, als ie braaf is geweest. Maar ik ga m toch niet belonen voor t op wei staan??? En als hij straks met inrijden braaf is, was ik niet van plan hem vol te stoppen met vreten!!! Ik wil gewoon dat hij begrijpt dat als hij n klopje op de hals krijgt of n aai daar de manen, dat hij dan braaf is. En ook dat hij daar genoeg mee neemt!
Zij maakt er zo alleen maar een verwende poedersuiker van, en dat wil ik gewoon niet.
Hoe knan ik haar dat nou duidelijk maken??? Ik weet namelijk cker dat als ik er niet ben, zij baloe wel weer vreten geeft!

Ik kan hier zo kwaad om worden. Ik stop haar paard toch ook niet vol?!!
Groetjes
marleen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:48

Stap 1 natuurlijk gewoon zeggen dat je het liever niet hebt blabla maar dat heb je vast al gedaan.

Stap 2: Verzin een dramatisch verhaal over koliek en paarden die dood zijn gegaan door teveel snoepen blablabla, dat wil ze natuurlijk niet op haar geweten hebben Hou het leuk door bijvoorbeeld te zeggen dat aaien natuurlijk geen kwaad kan, dat ze best mag aaien, maar niet mag voeren, want dat is gevaarlijk.

(Zo werkte de 'roddel' van schurft ook erg goed tegen het lenen van mijn zweetdeken... *LOL* )

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 09:02

Idd uitleggen waarom je niet wilt hebben dat hij gevoerd wordt. En dat mag je best een beetje overdrijven... Haha!
Evt. haar ouders erop aanspreken als ze niet veranderd want het gaat wel om jouw paard!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 11:46

Ik heb t er al 10 x verteld, en dan vraag ik of ze t begrijpt (ze is 11) en dan zecht ze nee, dat begrijp ik niet. Maar ik zal het vanmiddag nog n x tegen haar moeder zeggen. Mar zeggen dat ie schurft heeft werkt niet, dan mag ie namelijk gelijk niet meer bij de andere paarden op wei staan!!!
Ik heb gewoon geen zin in zo'n verwende poedersuiker, die alleen maar om snoep kan zeuren en niet eens meer mee wil lopen aan t halster enz. enz.
In elk geval bedankt voor de reacties!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:52

machie schreef:
Mar zeggen dat ie schurft heeft werkt niet, dan mag ie namelijk gelijk niet meer bij de andere paarden op wei staan!!!


euhm... Geloof niet dat je mijn reactie goed gelezen hebt... Dat was een voorbeeld dat goed werkte tegen het 'lenen' van spullen, niet voor dit geval...
Is ze ook niet onder de indruk van koliek?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:11

!!!PAS OP!!!
Hij BIJT!

Doet het bij mij altijd goed!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:59

Sjuimpje schreef:
!!!PAS OP!!!
Hij BIJT!

Doet het bij mij altijd goed!


Ja zal nu niet meer werken want dat paard heeft hij daarvoor nog nooit gebeten lijkt mij.
Denk een heel verhaal tegen dr zeggen en dat ze het begrijpt.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 14:12

nee, bijten werkt ook niet. Hij is eigenlijk veelste braaf! Ik woe wel dat hij haar n keer HEEEEEEEL hard beet, kwam ze tenminste niet meer bij m in de buurt!!!
Ook heb ik net gehoort dat ze baloe regelmatig poetst als ik er niet bij ben!!!
Sorry hoor, maar dat doe je toch niet met een knol van iemand anders.... Ik kan hier echt niet bij. Ik zal het haar vanavond nog 1 x zeggen. En anders.....
(zij is eigenlijk zo van: zeg jij nee, doe ik ja!)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:22

ik zelf zou een ander stalletje/weitje zoeken denk ik..... je kan denk ik niet veel doen als de eigenaresse er geen respect voor heeft dat jij niet wil dat andere mensen je pony poetsen en/of voeren.....
Sterkte met de situatie...

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 14:31

Ik ga t nog 1 x proberen....Wil er namelijk niet weg!Ach, hij is nog hengst, en wordt nu behoorlijk opstandig... Als ze m nu wul borstelen heeft ze er al meer mooieter mee, want met halster gooit ie soms t hoofd omhoog en dan is ze toch te klein...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:40

Dat is dus niet alleen irritant voor jou, maar ook nog eens hartstikke link voor dat meisje!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:46

doe hetzelfde met haar paard! overdreven aandacht geven. poetsen, wassen, de hele reutemeteut.....
en natuurlijk mams erop aanspreken.
gevaarlijke verhalen over koliek vind ik een goeie, en de truc van Margreet ga ik ook doen! hahahaha.....gaaaf

gr. Joos

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 14:47

ja, dat cker, zij denk er niet bij na dat het een hengst is. Okee, hij is nu nog lief, maar dat kan zomaar over zijn. Ik had m al graag geruint... Maar heb hem pas 2 maand. En het was of te slecht weer, of te koud. dus dat gebeurt pas in het voorjaar. Maar ik weet cker dat hij binnenkort ook wel hengstengedrag gaat vertonen!!!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:48

Margreet schreef:
Dat is dus niet alleen irritant voor jou, maar ook nog eens hartstikke link voor dat meisje!


oh oh, en volgens mij ben je wettelijk dan ook nog eens aansprakelijk....

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 14:56

ze weet dat hij hengst is....
en met een 2 jarige moet je altijd oppassen. Maar ik heb nu wel een goed verhaal. Hij is hengst kan in eens kuren gaan vertonen, en dan is het cker ook mijn schuyld!!!!
Dat moet toch lukken?

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:29

Op de staldeur van Sharief had ik toendertijd een bordje met daarop:
"niet voeren, anders wordt ik ziek(of, dan ga ik dood) zoiets had ik er toen op gezet.... wel heftig maar ja, werkte wel....al die lekkernei liet hem alleen maar meer bijten en met al die kleintjes die langs de deuren lopen....aj.
Succes!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 17:41

tja... baloe staat 24/7 op wei... dus dat werkt ook niet! Jammer genoeg... Ik ga wel wat proberen. Want luek is t echt niet!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:23

Als ze echt niet stopt moet je gewoon een andere stalling zoeken.
Dit is zo niks....je weet ook niet wat ze hem allemaal wel niet geeft. Ik hoop voor jou dat het lukt.
Heel veel succes!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:52

Praten met de ouders van dat meisje , en echt heel duidelijk zijn , idd desnoods iets verzinnen , dat ze het echt niet meer moet doen.
Als je een "eigen" weitje hebt kun je wellicht een draadje voor het hek zetten zodat ze er niet bij kan ?

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:24

gewoon tegen de ouders zeggen
en dat meisje duidelijk maken dat ze dat niet meer moet doen want dan kan hij dood gaan
als ze daar nite op reageert dan zou ik een andere stal gaan zoeken
want je kan niet riskeren dat je op een dag komt en jou paardje dood in de stal ligt omdat zij em weer zoveel eten heeft gegeven
of dat meisje word door jou paardje getrapt
dan krijg jij al het gezeur terwijl je haar hebt gewaarshuwd en haar ouders ook maar tich ben jij dan verantwoordelijk

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 14:03

Ok wat dacht je van deze?!? Schijnheilig
Mijn paard blijkt allergisch te zijn voor .... (vul maar in, caroteen, zetmeel, suiker) En elke keer als jij hem snoep geeft, krijgt hij last van .... (bultjes, zijn longen,zijn ogen, rotte tanden, blabla) Dus als je er niet mee stopt dan mag jij de volgende keer de dierenarts betalen! Extreme duivel
En? Schijnheilig
Maar wat misschien ook een idee is... zeg gewoon eerlijk dat paarden bijterig worden van lekkertjes geven uit de hand en dat dat zeker gevaarlijk is/wordt bij een hengst. Dit kan je ook rustig tegen de moeder van dat kind zeggen en zou ik ook zeker doen anders leert ze het nooit. Misschien dat de anderen die daar staan dat ook tegen d´r kunnen zeggen? Of voert ze hun paarden niet? Als 4 mensen het tegen d´r zeggen dringt het misschien eindelijk door.
En tenslotte: wat je ook nog kan doen, spreek met dat meisje af dat ze de lekkertjes in een bakje doet en je je paard dat met zijn avondeten geeft, dan heeft ze misschien toch het idee dat ze je paard mag verwennen maar dan krijgt hij het dus gewoon bij zijn biks ofzo.