Wat vinden jullie van MaxH

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Wat vinden jullie van MaxH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 14:10

Even een vraagje, ik voer dit nu aan Sunny, omdat ze niet lekker in haar vel zat! Ze was een beetje aan het kwakkelen met wondjes en ze glom niet ivm d'r wintervacht!! (ze heeft btw wel een deken op)..
Nu kreeg ik het advies om dat is te gaan proberen omdat ze misschien wel een extra vitaminestoot kon gebruiken!! IK moet zeggen dat het wel goed werkt, ze wordt weer wat dikker en ze glimt weer!!
Wat zijn jullie ervaringen met dit product en wanneer gebruiken jullie dit??
Ik heb pas ook een presentatie gehad van maxH en dat vond wel interessant!!
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen!!
Groetjes marielle

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 15:11

Ik ken het product niet, maar ik heb altijd geleerd dat wanneer je je paard voldoende voert je geen extra's nodig hebt. Voldoende in kwantitatieve en kwallitatieve zin, dus.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:06

hoi
ik voer mijn paarden al een paar jaar max-H.
Bij mij krijgen ze geen brok meer maar een mengsel van tarwe zemelen met kruiden mix en max-H. Mijn paarden hebben er nog nooit zo goed uitgezien!
Het schijnt wel dat max-H sinds een half jaartje kleurstoffen toevoegd. Mijn voedingsadviseur heeft nu een alternief geadviseerd. namelijk Ursonne (weet niet zeker of ik de naam precies goed heb).

De rede dat ik geen brok meer voer is dat sommige paarden niet goed kunnen tegen de producten waar brokken mee geperst worden (zoals mijn fries met zijn gevoelige huid). Er wordt gezegd dat dat wel eens met dierlijk vet gebeurd. Als dat zo is dan is dat heel slecht voor je paard. Het is echter nooit aangetoont of bevestigt dat dat zo is.
maar ik dwaal af... max-H is mij dus altijd erg goed bevallen!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:09

Ik voer mijn paard ook MaxH bij. Ze zat halverwege de zomer ook niet zo mooi in haar vacht. Ik voer het nu zo'n 3 maanden bij. De vacht van Sydney ziet er beter uit. Ik weet niet of dat alleen maar door de MaxH komt hoor.

Ik vind het trouwens naar kauwgom ballen ruiken. Haha!

Maar volgens Sydney d'r verzorgster (Kirsten hier op bokt) smaakt het naar bloed. Tong uitsteken

Er zijn hier trouwens al verschillende topics over geweest, moet je maar even de zoekfuncite gebruiken.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:18

Als je goed kijkt naar de ingredienten van MaxH, zie je dat het voor 75% uit glucose bestaat, suiker dus! Tja, ik weet het niet hoor... De kernbrok van Treurniet is iig veel goedkoper en daar zit precies hetzelfde in. Mijn voerhandelaar raadt trouwens aan om het maar korte tijd te gebruiken. Je kan een paard namelijk vrij makkelijk overvoeren. volgens hem moet je het alleen geven als er iest aan de hand is of als je paard een periode iets extraas nodig heeft.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:28

Ik heb het zelf nooit gebruikt, maa ken diverse mensen die het wel gebruiken en die zweren erbij...........?!!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 18:17

ik denk niet dat je het moet gebruiken naast gewone brok.
dat is dubbelop. In max-H alleen zit bijna alles wat eenpaard nodig heeft. Dus als je het bij de brokken doet dan is dat veel te veel.
Je kan het beter ipv brok door zemelen doen.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:59

Suzan schreef:

Ik vind het trouwens naar kauwgom ballen ruiken. Haha!

Maar volgens Sydney d'r verzorgster (Kirsten hier op bokt) smaakt het naar bloed. Tong uitsteken

.


Schijnheilig
Ik vond het zo lekker ruiken moest gewoon even proberen hoe het smaakte... Niet lekker dus vind ik

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 08:43

Ik geef het er ook bij en moet zeggen, superspul. Ik geef het voornamelijk voor dr spieren maar op andere dingen heeft het ook een positieve werking (vacht, hoeven).
Ze barst van de energie en na piekbelasting heeft ze niet zo snel last van spierpijn of stijfheid.
Wegens vervetting krijgt ze niet zoveel brok/mueslie als aangegeven dus krijgt ze ook minder voedingsstoffen binnen via het gewone voer. MaxH vullen deze perfect aan.
Viv

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 09:02

Mijn vos werd strontvervelend van dat goedje!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:00

Beetje stomme vraag tussendoor hoor....maar wat is Max-H?!nooit van gehoord Scheve mond
tja voer dat snap ik
maar waar bestaat t uit?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:32

Het is een supplement.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 12:41

Nou ik merk bij Sunny nu wel verschil, ze heeft meer werklust gekregen..
Ze vindt het heerlijk spul, het liefste eet ze het gewoon uit de pot, ze rukt ook vaak genoeg de bot bijna uit mijn handen als ik het in haar eten wil gooien.. Maar ik moet zeggen dat het bij Sunny erg goed werkt..