scheertips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

scheertips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 20:52

hey
deze week ga ik waarschijnlijk mijn paardje scheren. Ik heb het nog nooit gedaan, dus wil ik graag even vragen waarop ik allemaal moet letten?
De staart daar zal ik wel een vlecht indoen, zodat die uit mijn weg is. Hoe doe je dat met de manen? Naar de andere kant borstelen ofzo?
Ik wil hem graag volledig scheren (behalve een stuk onder het zadel) hoe doe ik de benen dan best?
Oja, zolang ik hem heb, is hij nog niet geschoren geweest, dus ik weet niet hoe hij reageert. Moet ik dan best iets kalmerend geven of niet?
Ik zal wel proberen om een vriendin erbij te hebben of iemand van stal om erbij te blijven.
Dus, alle tips welkom Knipoog
(ps: ik weet dat als je de eerste keer scheert, dat het lelijk kan uitvallen, maja, das dan pech, dus alleen tips aub Knipoog )
xxx

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 22:50

zorg zowiezo dat je een helper hebt om een beentje op te tillen, de staart opzij te houden, de manen opzij te houden ertc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 23:00

Zorg dat je van te voren eventjeg goed kijkt hoe je het scherapparaat moet afstellen. Zorg voor voldoende olie. Was je paard met shampoo voordat je gaat scheren. Hierdoor was je al het zand, zout en vet uit de vachtwaardoor de messen veel makkelijker door het haar heen komen. Test van te voren hoe je paard reageert op het scheerapparaat zodat je tijdig nog wat sedatie kunt geven. Werk altijd met zijn 2-tjes.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 23:18

Pinky is echt een 1ste klas irri. Vorige week ook voor het eerst geschoren en ik had En een praam En sedalin ingeslagen voor de zekerheid ( Schijnheilig Wat een vertrouwen in mijn pony he).
Alleen de praam hebben we 1 minuutje gebruitk voor zijn bakstukken. Verder was hij gewoon boven verwachting rustig!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 23:54

Bij de staartwortel een driehoekje scheren zodat je niet de staartwortelharen per ongeluk meescheerd.

Suc6 ermee

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:52

ik heb vorige week voor het eerst een paard geschoren. het was niet een paard van mij, maar van pjelk hier op bokt. iedereen vroeg "zou je dat nou wel doen als je het nog nooit gedaan het" maar je moet het toch een keer leren he?
we hebben er een dekenpatroontje van gemaakt en ik moet zeggen dat het best goed gelukt is. je moet er vooral voor zorgen dat je paardje mooi schoon en droog is en dat je niet het scheerapparaat haaks op je paard zet, watn dan wordt hij kaal.
hij was nog nooit eerder geschoren maar na even gewend te zijn aan het geluid was er geen enkel probleem, hij was er helemaal niet bang voor. Zorg voor bij de huidplooien dat je de huid even strak trekt want anders komen er hele rare strepen in, het ik het handigst als je dit samen met iemand anders doet.
wij hebben trouwens geschoren met een hondenscheerapparaat, je krijgt smallere baantjes en je bent dus wat langer bezig, maar het is best gelukt
succes in ieder geval,
eva

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:00


Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 23:41

hey
bedankt allemaal voor de tips. Dekens heb ik bij de hand is dus geen probleem. Vandag gevraagd om de tondeuse te mogen gebruiken. Mocht wel, maar die persoon had ze even aangezet en mijn paard was er al raar naar aan het blazen enzo
Daarna had hij ze afgezet en gewoon even tegen het hoofd gehouden en hij sprong weg Boos!

Die persoon ging vanavond iemand bellen om het te komen doen, omdat hij denkt dat Gigi anders in paniek slaat of zoiets Verward
nuja, hij zal waarschijnlijk geschoren worden door iemand die het gewend is... Hopelijk heeft die mens snel tijd... en is Gigi wat rustig..;
bedankt voor alle tips alvast!
xxx