Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:02

Nou een wonder. Rosie loopt gewoon weer. Misschien toch flink gestoten. Ik heb met de hoefsmid afgesproken dat we het even aankijken. En dan kan ze een deze weken bekappen worden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:02

fijn zeg!
nooit fijn als ze iets mankeren

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:36

Fijn dat ze weer loopt kvulden!
@jenny: wat een gedoe met die gemeente van jullie.... hier niet anders trouwens, zoeken spijkers op laag water. Begonnen zelfs al over de hoogte van de tuinlantaarns (als die te hoog zijn, zijn die blijkbaar ook vergunningsplichtig, dat gaat toch werkelijk waar nergens over). Wel mooi dat je die rubberen tegels hebt kunnen scoren!
@lynn: hoe is het met je rug nu?
@hilary: waarschijnlijk dacht meneer ruin dat jullie de kleedjes kwijt waren geraakt onder de hooinetten en heeft hij ze mooi even voor jullie in het zicht gelegd :j
@minimelona: haha, die Roana is wel een paard met humor :D :D

Nou, net weer overleg gehad met de dierenartsen over Lirina. Een van hen kennen we persoonlijk en heeft een fijne nuchtere mentaliteit en wat ook helpt is dat hij zo ongeveer de baas is daar. Hij stelde terecht de vraag hoe groot het probleem nu eigenlijk is. Lirina heeft er inderdaad geen last van op dit moment. We weten dat ze dit heeft vanwege een toevallige ontdekking, maar ze eet goed, oogt vrolijk en valt niet meer in dan gebruikelijk in de winter.
Het is dus helemaal niet gezegd dat tanden trekken ook maar iets oplost :n
We hebben afgesproken dat ik het in de gaten houd. Als het niet meer gaat, dan wordt het tijd om over afscheid nemen te gaan praten.
Daar heb ik ook flink over doorgevraagd, wil namelijk niet in de situatie terecht komen dat ik hen daarover bel, omdat het dus niet meer gaat en ze dan zouden weigeren om mee te werken. Ze hebben aangegeven dat als ik hen daar over bel, ze mee werken. Omdat ze vinden dat deze beslissing meestal veel te lang uitgesteld wordt.
Al met al een goed gesprek. Ik ben tevreden, mijn dame is er nog zo lang ze er is. En als het niet meer gaat, dan nemen we afscheid van haar.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:41

De pijnstilling werkt redelijk, Ik kan wel weer lopen maar bukken of snel draaien gaat lastig
tevens help ik nu bij mijn instructrice uit en heb ik gisteren ene schop van een hengstige etterige vliegensvlugge pony gekregen, heb ook nog eens een blauwe bil erbij.

Wendy fijn dat het nu op zich goed gaat en nu niks hoeft te gebeuren, laten we maar hopen dat afscheid er nog heel lang niet inzit

Morgen is sneeuw voorspelt. Ik kon maandag al amper met mijn auto met aanhanger en voordroog tot aan de stal komen, echt meerdere keren vastgezeten en mijn hele auto zat vol modder.
nu hoop ik echt dat die sneeuw niet lang blijft liggen, ik kan ongeveer 2 weken vooruit met dit pak en heb voor nood nog 7 kleine baaltjes liggen. met weer als dit baal ik echt dat ik niet op pension sta. Nu heb ik nog water, alle bakken goed gevuld maar als het straks een aantal dagen flink gaat vriezen moet ik ook met kannen gaan slepen. Ik moet een zandpad op om aan de wei te komen, zal een 200 meter zijn gok ik. dat pad is nu ook mega glad en ik glij regelmatig alle kanten op. Dan baal ik des te meer dat de verkoop nog niet gelukt is en de koop van enkele huizen is afgekapt

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:54

Jeetje wat vervelend Lynn_Nikita.. Die monsters zijn het ergste hè. Misschien dat als je helemaal fit was geweest het niet zo was gelopen omdat je dan wel sneller zou kunnen draaien/uitwijken dan nu?

Dat klinkt toch als een erg fijn gesprek Wendy. Een gesprek die meer duidelijkheid geeft en waar je ook wat mee kunt. Ik ga met L_N mee en hoop ook dat het afscheid nog lang niet nodig zal zijn.

Die sneeuw mogen ze wat mij betreft ook houden. Ik ben morgen en vrijdag vrij en wil op buitenrit. Maar het liefste zonder afgevroren tenen of vingers. Al kan ik ook wel erg genieten van een sneeuwrit.

Afbeelding
Afbeelding
Ook heerlijk toch? :) (Is van vorig jaar)

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:12

Christus nee he. Vrijdag presentatie op school. Best een belangrijk dingetje om mijn semester te halen. Moet helemaal naar Amsterdam vanuit Limburg. Zul je zien dat de NS er weer uit ligt. -O-

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:13

Limburg wordt juist het meeste sneeuw verwacht las ik net :o

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:21

PaulineH schreef:
Limburg wordt juist het meeste sneeuw verwacht las ik net :o

Op buienradar geven ze morgen en overmorgen 5 graden, dan sneeuwt het niet toch? :o
Ik heb absoluut geen behoefte aan sneeuw :')

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:24

@wendy: als het goed is doen ze hier alleen moeilijk over lichtmasten, maar goed dat weet je pas zeker als geweest zijn haha

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:29


Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:32

Die klotepony haalde niet 1 keer uit die bleef maar meppen. en aangezien ik in een stal stond kon ik maar een meter of 2 uitwijken, ik draaide gelukkig nog weg ( niet helemaal snel genoeg) waardoor het mijn bil was ipv dichterbij en zelfs nu nog is dat bont en blauw
Volgende keer loop ik de stal in met een zweep, ben wel goed maar niet gek

Sneeuw ziet leuk uit op foto`s, maar daar blijft het ook bij

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:34

Ik hoop ook dat afscheid nog niet aan de orde is. Maar omdat er vorig jaar nog niks aan de hand was, denk ik niet dat dit nog heel lang gaat duren :n
Heb haar oude baasje daarom ook ingelicht, die wilde het graag weten om nog een keer langs te komen bij haar oude vriendinnetje :)
Die berichten over sneeuw hoor ik idd ook steeds meer, probeerde ze te negeren haha :') Bedankt Pauline :P

@lynn: :oo dat is niet grappig -:(-

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:35

Als er sneeuw komt, wil ik wel echt sneeuw. Zoals jouw foto, Pauline! Dan ga ik ook op buitenrit!

Wendy, klinkt als een goed gesprek!

Blij dat de pijnstillers helpen, Nikita. Heb er net ook 1 genomen. Weet niet wat ik net heb gedaan, maar ineens mijn bilspier verrekt :o?

Wel net 4 paarden aan de longeerlijn gehad en op Beau gereden *\o/* ! Ok, half rondje in de bak, maar echt een mijlpaal! 2 jaar na zijn knieblessure er weer een x op. Ik ben blij! Wil straks nog even een ritje maken op Caj. Vandaar de pijnstiller...

Hoogtelimiet voor een lantaarnpaal.... %) Hebben ze geld nodig in jullie gemeente ofzo?

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:38

Nee hoor, ze hebben geen geld nodig, van ze houden ruim genoeg over op de Wmo enzo. En dat steken ze blijkbaar in handhaving bouw- en woningtoezicht en het uitdelen van boetes aan mensen die een vuurtje stoken :j
Het is maar net wat je belangrijk vindt he?
Goed bezig Fabster! Zo'n half rondje is dan toch een mega stap!

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:55

10 cm :brr:
Geloof nooit dat ik dan nog op school kom.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:06

Hier voorspellen ze alleen regen :(

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:24

Vandaag al mijn mest opgehaald *\o/* *\o/* *\o/* kan ik nog net even schoonmaken voor de sneeuw.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:26

kvulden schreef:
Vandaag al mijn mest opgehaald *\o/* *\o/* *\o/* kan ik nog net even schoonmaken voor de sneeuw.

Mest ophalen heb ik op gegeven, hoop vooral dat de boer nog even een baaltje hooi en stro komt brengen voor de echte ellende begint.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:29

De helft zou gehaald worden. Maar nu is alles weg. Yes.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:44

Lekker kvulden!

Fabster gefeliciteerd! Hoop dat Beau het net zo leuk vond als jij!

Abbey vergeet de trein dat wordt toch niets. Ga lekker met Stef ! Pony kan mee voor de bepakking.
Of als je het verder kan regelen kan ik je ook donderdag bij Roermond ofzo oppikken, ik werk momenteel in Maastricht.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:21

Haha Natalie, Beau vindt elke verandering niet leuk. Ik ga er al maanden op zitten, doe oefeningenin stilstand en stap dan weer af. In het begin zijn oren plat in zijn nek. Na een paar x niet meer: viel m dus mee :D . Nu had hij zijn oren ook weer even plat. Liet ik m stilstaan, oren weer ok, pasjes lopen, oren weer plat, wel wat minder plat, stilstaan, oren weer ok. Dus er valt nog veel te winnen. Maar er is een begin gemaakt.

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:36

Die sneeuw mag van mij ook nog wel even wegblijven. Het is mijn uiteindelijk gelukt om voor morgenavond les af te spreken, voorspellen ze sneeuw -O- En aangezien ze de trailer op moeten daarvoor (ook al is het maar 5 minuutjes rijden) gaan we dat niet doen met de sneeuw. Hopelijk komt het weerbericht niet uit en blijft het rijdbaar weer. Ik heb er namelijk wel zin in om weer in het zadel te klimmen ondanks dat ik het spannend vind...

Vandaag voor de mest een mooie aanhangwagen gehaald. Dan kunnen we de mest naar de boer brengen. We hebben wel twee mestplaten maar iemand vinden om de mest op te halen is lastig. Plus de mestplaten liggen onhandig op het terrein. En daar kan ik het brengen voor een schappelijk bedrag en het is 2,5 km bij ons vandaan dus nog goed te doen ook. Kan daar dan ook meteen mooi hooi en stro krijgen dus we doen alles maar op een adres :D Mest wegbrengen en hooi en/of stro mee terug brengen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:09

Moet je betalen voor het wegbrengen van je mest naar een boer? %) Die boer gebruikt t als 'zwarte' mest. Hij gooit t wel op zijn land en zijngras groeit er goed van, maar het staat niet in zijn administratie en hoeft er dus ook geen belasting over te betalen. En als het een koeienboer is, is hij extra blij, want paardenmest is een goede grondverbeteraar (in tegenstelling tot drijfmest). Dus ik vind t apart dat je dan moet betalen, als hij het niet hoeft op te halen.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 00:16

Ik moet hier ook 5 eu per aanhanger aan de boer betalen. Ik vertik het, had twee particulieren die het ophaalden. Helaas zijn die allebei voorzien dus zit ik er nu mee omhoog. Hier bij de volkstuintjes mag ik het brengen, maar ik mag niet met aanhanger rijden. Wrs wil vriend van bijrijdster dat doen dus moet alleen nog regelen waar en wanneer ik het neer mag gooien.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:00

Fabster hier betaal je ook hoor bij div boeren. Nu laat ik het ophalen tegen 50- per kar en komen hobby boeren het gratis ophalen voor volkstuintjes maar dat zijn maar kleine hoeveelheden.