Hackneys

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 20:06

Kunnen Hackney's nou uitzichzelf hun benen zo hoog optillen? Dat dacht ik namenlijk altijd. Maar Harm, de hoefsmid van mijn vroegere verzorgpony Renza leert het ze dus. Dat doet hij door belletjes aan hun benen vast te binden. Dit lijkt mij gewoon gemeen!! Boos! Boos! Maar kunnen Hackneys hun benen nou eigenlijk al uitzichzelf zo optillen, of doet iedereen die Hackneys heeft dit zo met belletjes?

Die Harm is trouwens niet echt een sympatieke man... laatst heeft hij Renza ff kreupel gemaakt!! Hij heeft een hoefnagel te ver in haar hoef geslagen. Nu is het een wondje en is ze helemaal kreupel!! Boos! Boos!
En een hele poos geleden wilde Kelly (een ander paard van Bos, de eigenaar van Renza) niet stilstaan tijdens het beslaan. Slaat ie haar zo KEIHARD in haar buik!

Ik heb de titel aangepast...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: renza op 2001-06-15 20:06 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 16:19

zoiets heet een HackNey.
De gangen zijn deels aangeboren, ze lopen wel wat meer verheven dan andere rassen, maar veel wordt er in getraint.
Zie http://honey-pie.freewebspace.com voor info over rassen (dit ras staat er toevallig al bij)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 16:28

Volgens mij staat er ook Hackney.. Niet gelijk zo fel reageren! Alleen bij het onderwerp verkeerd geschreven.

Ik had een kruising Hackney, die droeg zn staart hoog en had veel knieactie vanzichzelf, dat had ik niet zelf geleerd. Maar dat superhoge word wel aangeleerd.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 16:34

ik ben niet fel hoor, maarja
De titel is dus hackey, maarja, whatever

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 16:42

de titel is inderdaad hackey. maar in het berichtje staat wel gewoon hackney. ze is gewoon de n vergeten, kan gebeuren. ik maak ook nog weleens schrijffouten enz.

ik heb ook een kruising hackney gereden, die tilde d'r benen ook wel redelijk op.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 17:32

ja hallo, het gaat toch niet om hoe ze het schrijft, we weten allemaal wat ze bedoelt.
JA sorry ik heb verder niet zo veel verstand van die paarden, ik weet alleen dat ik ze heel leuk vind.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-01 22:19

Bedankt voor de site Stef.