aluminium hoefijzers??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 12:43

Ik heb laats van iemand gehoord dat je ook aluminium hoefijzers hebt.Dit zou voor mij een uitkomst zijn, omdat die lekker licht zijn.Valt die er volgens mij ook niet snel af.Een ander paard bij ons heeft namelijk ook ijzers en die vallen er om de drie weken af, vanwege de sloot.Ik heb ook al eens gehoord van rubber ijzers, maar volgens mij slijten die heel snel.Wie heeft er ervaring met lichtgewicht beslag?Bedankt!!!
groetjes Mirte



Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 19:18

Hoi!Hier kan ik denk ik wel wat mee.Geen aluminium ijzers dus.Misschien is rubber dan een optie?De smid die wij hebben is heel goed, staat volgens mij ook regelmatig in het bit of hoefslag.Ik heb hem zelf niet voor mijn paard, omdat ik z'n hoefjes zelf doe.Onze paarden kunnen in principe goed drinken aan een mooi strandje, maar ze drinken gewoon op de moeilijkste plek!Heb er al paaltjes omheen gezet, maar daat beuken ze gewoon doorheen.Het paard dat z'n ijzers telkens verliest heeft inderdaad ook snel brokkelhoeven.Heeft er dus ook mee te maken.Anders moet ik maar een keer flink informeren naar de goedkoopste en lichtste ijzers.In ieder geval bedankt!
groetjes Mirte

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot en 80 bezoekers