Wat vinden jullie van stootteugels ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 16:17

stootteugel gebruik ik met longeren, daar zit zo'n rondje van rubber in en geeft dus wat mee, een slofteugel zit helemaal vast en das niet de bedoeling vind ik.

als hij wat geirriteerd raakte erdoor, komt dat niet omdat ze te los zaten en dus steeds onder zn mond heen en weer slingerden?dat voelt ie dus wle in zn mond.

zet ze de volgende keer wat strakker, wel altijd die aan de binnenkant 1 of 2 gaatjes strakker dan die aan de buitenkant

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#



Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 16:29

stootteugels worden zo genoemd als je er eentje vastmaakt vanaf je singel nar t bit van de pony,

maar vraag in een ruitersportzaak naar een stootteugel dan krijg je....juist 2 bijzetteugels!
dus ze zal wel bijzetteugels bedoelen, maar dat zijn echt geen ondingen hoor, mits ze met verstand worden gebruikt!
ik krijg er mijn paard heel goed mee aan het lopen aan de longeerlijn
en op de stal waar ik werk worden de paarden er ook regelmatig mee gelongeerd.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:06

ik dacht al dat je bijzetteugels bedoelde!

maar ik blijf erbij, die van mij loopt er met het longeren heel fijn mee, en hij hangt niet!
hij hangt ook niet als ik eens met een rubber bit rij.dus dat hangen omdat t rubber is, ja t kan natuurklijk maar ieder paard is anders!

ik ben juist anti-vastzetten met iets wat niet meegeeft, touwtjes bijvoorbeeld!
mocht het paard dan met zn hoofd omhoog komen dan komt er zo'n harde correctie op!en die stootteugels die geven iets mee, terwijl hij toch druk in zn mond voelt!

maargoed er zijn zo veel verschillende hulpteugels en iedereen heeft er wel een andere mening over!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 23:27

ja een bijzetteugel, zo gebruikt als het laatste plaatje, dat wordt hier in mijn omgeving stootteugel genoemd, zit via de singel aan het bit vast, en dat is inderdaad onhandig!

maar bijzetteugels gebruiken, dus die met die rubber rondjes erin, om mee te longeren, dan slingert die echt niet hoor!en dan vind ik ze superfijn!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, Fudge, Indy75 en 35 bezoekers