Is dit een goede bijrijdster????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Is dit een goede bijrijdster????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 19:25

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bijrijdster voor mijn Gipsy,maar heb nog niemand gevonden ,wel reactie,s op gehad maar op de een of ander klikte het dan niet met die persoon,nu is er vanochtend iemand geweest een moeder met een dochter van 11 jaar ,de mensen opzich klikte wel ,waren heel aardig en waren bereid om lessen te nemen allebei.
De dochter vroeg ook gelijk moet ik nog wat doen,moet ik soms mesten dus dat is wel netjes.(terwijl ze kwamen kijken)
En dat is nou mijn probleem ,ik merkte wel dat ze het vooral ook voor haar dochter deed (vroeg om de woensdag middag zodat haar dochter daar kan zijn ) en zelf wil ze ook,het is voor 3 dagen maar wat vinden jullie hiervan wordt dat niet te veel voor Gipsy die net 3.5 jaar is ,want ik rijdt er ook op en mijn zoontje ook.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:43

is het de bedoeling dat moeder en dochter erop gaan dan?zo ja ,dan zou ik het niet doen,omdat ze net 3,5 jaar is,dan kan je beter even rustig aan doen en niet ineens veel andere mensen erop laten rijden!(want jij rijdt er op +je zoontje al nl.) Lachen

en anders kunnen ze toch ook alleen mesten en poetsen in het begin??kijk je eerst hoe dat gaat!

iig succes!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 20:10

Ik zou een 3.5 jarige heeeel rustig aan doen.. Max 4 dagen per week onder het zadel..

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 20:43

Ik zou toch niet zomaar 'n 11-jarige erop laten rijden. Misschien kan ze wel heel goed rijden, maar ik zou toch 'n ouder, serieuzer persoon zoeken. Je hebt er niet echt overzicht op, dat je zoontje erop rijdt is toch weer anders dan een 'vreemde'. Ook is het aardig veel voor zo'n jong paardje, iedereen heeft toch ook weer z'n eigen rijsteil.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 23:09

4 mensen op een paardje wat nog niet zo lang onder het zadel is is teveel...zo kan het paardje nooit goed leren lopen, iedereen rijdt anders, en geeft hulpen op een andere manier. Ik zou het niet doen...

gigelo

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:52

Even een reactie op Merel Blom, het ligt er maar net aan wat die als geweng is en hoe zijn karakter is je kan beter elke dag 20 min. rijden dan een aantal keer in de week in een keer er op gaan zitten dat doe alleen als ingereden wordt. en zelfs dan is het niet verstandig om hem te laten staan. Je mag hem best een rustdag geven maar 4 verschillende mensen op zo een jonge rug is beter van niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:14

Is het nu dan wel een moment om aan een bijrijdster te beginnen? dat beestje hoeft niet eens elke dag te rijden, en al die verschillende mensen inderdaad... Ik zou er voorlopig alleen maar zelf op rijden hoor.

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:24

ik ben het met merel blom eens, maximaal 4 dagen onder het zadel, dat betekent niet dat ie de andere dagen stil hoeft te staan er is meer dan rijden alleen!

En 4 verschillende mensen, tja dan blijft er nog maar 1 rijdag voor je over Haha!

Maar doe je het voor de tijd of voor het geld?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Paarden inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 23:51

ik ben zoals sommigen van jullie wëten, voor het inrijden van paarden op 2,5 jarige leeftijd.
Maar alleen kort en goed!!!!
Dus NEE , niet met 4 mensen een 3,5 jarige regelmatig berijden.
Zo maak je hem makkelijk "steegs