Ho vaak paardentandarts?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Ho vaak paardentandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 13:25

Hoe vaak moet de paardentandarts eigenlijk komen?

Is er altijd wat aan de hand, of kan het ook zijn dat je paard niets heeft?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:27

Bij mijn zus op stal komt de tandarts 1x per jaar langs en er wordt altijd bij elk paard wel wat gevijld.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:07

ieder half jaar móeten Iwaldo zijn haken bijgeveild worden!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:25

Pas geleden is de Tandarts bij Beijsens op stal geweest. Die kwam door Anja die vroeger op de manege gestaan heeft en toch haar paard naar de Tandarts wou hebben (op de manege kwam die elk half jaar). Nadat hij de paarden bij Beijsens gedaan had vroeg Anja wanneer hij weer kwam- hij zei dat ie zag dat hij pas weer over een anderhalf jaar zou hoeven komen! Toen ze vroeg hoezo- zei die dat hij zag dat ze daar geen Kuilmais kregen (wat ze op de manege wel krijgen).
kuilmais is dus heel slecht voor de tanden.
Maar voor een gewone behandeling hoef je een tandarts dus maar om het jaar/ anderhalf jaar te laten komen. idd als er meer moet gebeuren (zoals Laura zei, bij haken) kan het zijn dat ie vaker komt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:54

die van mij gaan ider halfjaar tot een jaar naar de tandarts! ligt bij sommige paarden ook aan de leeftijd, hoe ouder t paard hoe slechter de tanden heeft iemnad mij ooit verteld, nou daar klopt bij ons niet van! desiree 17 nog nooit bij tandarts geqweest had paar kleine haken, Quentin was 8 toen ie voor de eerste keer erheen ging had hele erge haken en moet ieder jaar opnieuw.
Destiny was 11 toen ze voor eerst ging, die had een rampgebit!en moet dus ook ieder halfjaar/jaar terug!